Ledożarówki na 24VAC

Jak w temacie, widział ktoś jakieś sensowne ledowe zamienniki zwykłych
żarówek na 24VAC z gwintem E27, do oświetlenia klatki schodowej. Zwykłe
bańki nie dość, że kosztują niemało to trzeba dość często wymieniać bo
na klatce świecą się bez przerwy, co miesiąc 5zł na żarówkę to trochę
przegięcie.
Przeszukałem alledrogo, ale nic ciekawego tam nie widzę, a chciałbym
odpowiednik żarówki 60W. Znalazłem jakieś do żaglówek, ale w opisie
jest, że to do instalacji 24VDC i nie wiem jak to się zachowa przy
przemiennym.

Jakub Rakus

Re: Ledożarówki na 24VAC
teraz jest moda na lampy LED z czujnikiem...

Re: Ledożarówki na 24VAC

Ale ja chcę tylko prosty ledowy zamiennik tradycyjnej żarówki, tyle że
na 24VAC, żadnej automatyki bo to oświetlenie klatki w starej kamienicy,
a nie u mnie w domu.

Jakub Rakus

Re: LedoĹźarĂłwki na 24VAC

A skąd w starej kamienicy 24V? Obawiam się, że może być trudno ze
znalezieniem prostego zamiennika. W oświetleniu już się utrwalił
standard 12V. Więc najłatwiej będzie zmienić transformator. Lamp
na 12V jest w bród. Tyle że z innymi oprawkami -- ale ten standard
też się przyjął, więc nie ma co iść pod prąd.

Re: Ledożarówki na 24VAC

Administracja parę lat temu postanowiła ukrócić działania "lokatorów",
którzy po odcięciu zasilania przez zakład energetyczny, podłączali się
do instalacji na klatce żeby się w zimę dogrzewać piecykami własnej
roboty. Założyli trafo i na korytarzach jest oświetlenie na 24VAC.
Jakakolwiek przeróbka instalacji odpada, zaraz się ktoś dop... ja chcę
tylko na "swojej" części korytarza nie wymieniać żarówki co miesiąc.

Jakub Rakus

Re: LedoĹźarĂłwki na 24VAC

W takiej sytuacji pozostaje przerobienie ledówki 230 lub 12 V na 24 V.
To nie powinno być trudne. W przypadku wersji 12 V wystarczy wyliczony
opornik zamontowany na zewnątrz, przy 230 V (da się kupić już z właściwym
gwintem) trzeba wgryźć się do środka. A jak nie, to połączyć w szereg trzy
żarówki samochodowe 12 V -- w takich warunkach mogą świecić sto lat, jak
u tych kalifornijskich strażaków.

Re: Ledożarówki na 24VAC
[..]

Jeśli trafo jest bez prostownika to wystarczy do ledówki 12V na prąd
stały dorobić mostek z kondensatorem* szeregowo do zasilania. Jeśli
ledówka jest na 12V zmiennego to tylko dodatkowy kondensator* w szeregu.

*Element należy dobrać coby prąd średni wyszedł jak trzeba.

--
AlexY
Re: Ledożarówki na 24VAC

Kup jeszcze jedną, zachowaj paragon, jak padnie w miesiąc reklamuj,
tylko sprawdź/dopytaj ile jest na nią gwarancji.

--
AlexY