led uv-c ? malutkie sterylizatory... - Page 2

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Bo?
Przecież w ciągu kilku godzin malec nie strawi metalowej obudowy -
bateria powinna zostać wydalona w stanie praktycznie nienaruszonym.
Dopiero wyciek zawartości spowodowałby problemy.
A napięcie i wydajność prądową "guziczek" (np. LR44) ma tak niskie, że
elektroliza nie poszaleje.

               http://dybkowski.net/

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Według mojej wiedzy już był taki wypadek śmiertelny. Dziecko połknęło
bateryjkę i jej potencjał elektryczny przyciągnął kwas, który zeżarł
obudowę i sole litu wydostały się na zewnątrz. Zatrute litem dziecko
trafiło do szpitala, ale bało się rodzicom powiedzieć, co połknęło. W
szpitalu nie zdążyli na czas zdiagnozować, dopiero na sekcji wykryto że
to był lit.

Faktem jest, że jak się wrzuci "paluszka" do wody, to po godzinie
bateria jest cała zardzewiała.

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Bez przesady - ile litu będzie w bateryjce (dawki lecznicze sięgają
zdaje się 2 gramów węglanu litu na dobę)? Główny problem afaik to
perforacja ściany układu pokarmowego spowodowana działaniem silnej zasady.

Btw - równie zabójcze mogą być magnesy - w stanach wycofują takie
zestawy wielu kulek neodymowych. Jak połkniesz jeden nie ma problemu,
ale jak połkniesz kilka w odstępie czasowym to potrafią "uszczypnąć"
jelita i doprowadzić do martwicy.

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Był przypadek z połknięciem CR1616 przez dziecko. Bateria duża, to się
zaklinowała w żołądku i powoli rozpuszczała. Dziecko zmarło.

Dziecko znajomych połknęło coś rtęciowego, mniejszego od LR44.
Nastraszyłem ich rtęcią, pojechali do szpitala. Na zdjęciu wyszło, że
już jest na wylocie i nie trzeba interweniować. Faktycznie w krótkim
czasie bateryjka była już w nocniku.

Michał

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
Hello Adam,

Lit jest silną trucizną.

Lit wyłącza organizm błyskawicznie.

 RoMan
Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Lit jest wewnątrz baterii. Problem jest gdy bateria się "przylepi" w
układzie pokarmowym. Przypadek rzadki (kilkanaście-kilkadziesiąt
przypadków w stanach zjednoczonych przez lata) ale wystarczyło, żeby
otworzyć narodowy hotline.

Ogólnie zalecenie jest sprawdzić (x-ray), czy przesuwa się w układzie
pokarmowym - jak tak to nie ma problemu, jak nie to trzeba ciąć.

Re: [OT] Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał

Silna ? Chyba slaba, podobnie jak potas, tzn jak jony potasu.
Zwiazku litu sa uzywane jako lekarstwa.

Oczywiscie spozycia czystego litu bym nikomu nie zalecal, ale
bezpieczniejsze to niz potas, cez czy rubid.

Czy tak blyskawicznie to nie wiem - na razie sie doczytuje dawki
terapeutycznej 15-20mg/kg wagi ciala u dzieci.
Plus informacja o malym marginesie miedzy dawka dzialajaca a
szkodliwa.
A ze metal lekki, to guzikowa bateryjka zawiera go malo.

Ale bateryjka to nie tylko lit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium_battery#Chemistries

SOCl2 nie brzmi ciekawie :-(

J.

Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Do mnie też ostatnio jacyś tacy dzwonili, tyle że mnie się chłop trafił,
nie panienka. Chciał mi przebadać organizm specjalistyczną aparaturą,
co to może stwierdzić, czego mi potrzeba. Pytam co to za aparatura, bom
ciekaw najnowszych trendów w diagnostyce medycznej. On mi na to, że
"rodem z XXI wieku". -- No dobra, ten wiek ma juz 13 lat, w tym czasie
sprzęt mógł zdążyć się zestarzeć i stracić legalizację. A tak konkretnie,
to kto produkje te urządzenia? -- Konkretnie, to Japończycy. -- Fajnie,
Japończycy, to solidny naród, ale może by tak nazwę firmy. -- A to ja
zaraz spróbuję się dowiedzieć. I próbował tak z minutę lub dwie, po czym
ogłosił jakąś nazwę. -- To ja dziękuję, dowiem się wszystkiego o tej
firmie, a gdyby pan drugi raz zadzwonił, to już będe wiedział co o tym
sądzić. No i wpisałem w google tę nazwę. Zaraz na pierwszym miejscu
wyskoczyła japońska firma, co robi wagi łazienkowe. Takie, co jak się
na nie stanie, to oprócz wagi wyświetlają mnóstwo innych cyferek.

Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Pochwal się nazwą, też chce zobaczyć to "cudowne" urządzenie.

Jakub Rakus

Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...

Nie mam pamięci do takich głupot, nazwa od razu wyleciała mi z głowy.
Ale znalazłem w historii przeglądarki -- tanita.com.

Re: led uv-c ? malutkie sterylizatory...
Hahaha, dobre:

In just seconds, this at-home health monitor can display a complete body
composition profile, including weight, body fat % (total and segmental),
body water %, muscle mass (total and segmental), physique rating, BMR,
DCI, metabolic age, bone mass, and visceral fat.

Stajesz na super elektronicznej wadze i w kilka sekund wywróży Ci to
wszystko co lekarz na podstawie stosu badań musiałby liczyć cały dzień.
To teraz jeszcze powstaje pytanie jak, odpowiedź w tym filmiku:
http://www.tanita.com/en/customer-service/videos/

Sześć elektrod, cztery do stóp, dwie do łapek i za pomocą pomiaru
"impedancji bioelektrycznej" wiemy wszystko... tylko, że ta metoda ma
sens tylko wtedy gdy bada się nią konkretne tkanki albo mały obszar
ciała, np. klatkę piersiową (badania związane z wydolnością serca), przy
pomiarze całego ciała jest tak dużo czynników zaburzających pomiar, że
równie dobrze w celu odchudzania można sobie do tych elektrod podłączyć
przewody fazowe. Ale najważniejsze: przesyła wyniki od razu do kochanego
smyrofona i smyropada.
Jakub Rakus

Site Timeline