LED Lampy

No dobra, widzialem jakas (nieznana) lampe LED ktora na oko przewyzszala jasnoscia 4*36W swietlowek. I ponoc mniej pradu brala.

Bedzie mala rewolucja ... jak koszta spadna, choc ponoc ma sie oplacac z uwagi na oszczednosci.

J.F

A to jakaś nowość?

Jarku - Ciebie starcze otępienie dopadlo? Przeteż to od lat było oczywiste.

Tyle ze zarowki led powszechnie dostepne zrobily sie dobiero ostatnio. Sam mam takie 1.8 W i jestem bardzo zadowolony.

Pozdr

Marek

Reply to
Marek Borowski

Bez przesady.

Tu mowa o "troszkę" większych mocach.

Dnia Wed, 26 Oct 2011 09:23:39 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Mowili ze nowosc.

Tak samo oczywiste jak samochody na wodor, na prad, czy telefony na metanol :-) Co innego "oczywiste ze bedzie", a co innego pomacac, obejrzec, spytac o cene :-)

Poza tym wcale nie bylem taki pewny czy uda im sie przeskoczyc sprawnosc swietlowek no i odpowiednia moc zrobic.

Dużo gadają a rzeczywistość jest inna...

Jarku, ze dwa lata temu kupiłem moduł 15W 700lm - to już było na poziomie _rzeczywistych_ świetlówek. Teraz bez problemów kupisz diody/moduły dużej mocy 100lm/W. Bo małej mocy już dostępne od dawna były.

Dnia Wed, 26 Oct 2011 22:21:00 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

No coz, rzeczywistosc jest raczej taka ze dosc trudno bylo do tej pory kupic cos takiego.. No chyba ze nie znam rynku.

A jaki i gdzie ?

Nie maja troche wiecej ?

Ciepło-biały :)

W TME. Już ich nie ma - teraz są inne:

Na przykład CL-L233-C13N1-C - 13W i 1400lm - CRI słabe ale na oświetlenie uliczne się nada.

Rzeczywiste? Nie. W laboratorium dobrzy producenci w idealnych warunkach przekraczają 100lm/W. Ale już w rzeczywistych warunkach jest gorzej, bo zazwyczaj świetlówki pracują w oprawach, które zabierają mnóstwo światła :(

Dnia Wed, 26 Oct 2011 23:33:56 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

A wtedy co to bylo - tez Citizen ? OK, moduly sa, porownywalnej sprawnosci jak lampy wyladowcze.

Tyle ze na ulice to sie produkuje 70-250W, ktore kosztuja 10 zl, tez maja dlugi czas pracy (nie wszystkie) i im nie przeszkadza ze nie moga krotko pracowac :-)

No chyba zeby tak sprzac z czujkami ruchu i swiecic tylko tam gdzie trzeba?

Te moduly to tez bez oprawy i zasilacza :-)

Ale dobra - gotowa lampe gdzies widziales ? Najchetniej z gwintem E27 i dajaca swiatlo rozproszone :-)

Bo cos mi sie tu nie zgadza - moduly sa, ktos je seryjnie produkuje ... a kto kupuje ? Oswietlenia LED nie widze, widze za to mnostwo wielkich telewizorow.

Dnia 2011-10-26 18:57, Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Moja żarówka LED o mocy 1.8W (z ikei) działa tam, gdzie dotąd była zwykła żarówka 25W i natężenie światła jest tylko niewiele mniejsze. Więc wydajność jest bardzo dobra, jedynie barwa światła nieco inna.

L.

Reply to
Luke

Dnia Thu, 27 Oct 2011 18:36:31 +0200, Luke napisał(a):

Ale takie "zarowki" nas kompletnie nie interesuja, bo:

a) zadna sztuka taka zrobic, b) dostepne od dluzszego czasu, c) szukamy czegos mocniejszego niz do nocnaj lampki.