Led driver pl-2012 poblem

 Witam.
Mam następujący problem; zrobiłem niechcący zwarcie na wejściu i zasilacz
przestał działać.
Spalił się tranzystor BUT11. Niestety nie mam schematu i nie wiem co jeszcze
poleciało. Czy ktoś może mi pomóc?
Jest to zasilacz a raczej przetwornica firmy Kwazar LED Driver Typ PL-2012
AC230/DC12.

Re: Led driver pl-2012 poblem

Po dalszym badaniu okazało się że jeden kondensator ma zwarcie.
Na wyjściu mostka prostowniczego jest dzielnik pojemnościowy z dwoma
kondensatorami elektrolitycznymi.
Jeden ma poj. 10?F/400V a drugi gabarytowo o połowę mniejszy ma zwarcie i
nie ma żadnych napisów na obudowie.
Jaka powina być jego pojemność? Pomóżcie!!!

Re: Led driver pl-2012 poblem
Ten to pewnie 10 mikro.
a drugi gabarytowo o połowę mniejszy ma zwarcie i
Czy to aby na pewno kondensator an nie np dławik ?

G.B.

Re: Led driver pl-2012 poblem

Pewności nie mam żadnej, bo nie mam schematu. Elektronika zajmowałem sie
jakieś 10 lat temu.
Szukałem w googlach jakieś schematu przetwornicy na tym tranzystorze ale nie
znalazłem.
Ma obudowę jak kondensatoe tylko bez napisów. Po jednej stronie jest ucięte
5 C (5stopniC) spory odstęp V i znów ucięte V.
Jeżeli to dławik to jestem w lesie, bo tranzystor wymieniłem, wszystkie
diody sprawdziłem, inych półprzewodników nie ma. Kondensatory sprawdziłem
czy nie mają zwarcia. Wyszedł ten jeden.
Nie wiem co dalej.

Re: Re: Led driver pl-2012 poblem

Dławik ma zwykle szaroczarny ferryt (materiał ceramiczny) od góry,
kondensator ma aluminium, często ponacinane dla osłabienia efektów
ewentualnego wybuchu.

Mokrego Dyngusa,
Paweł

Re: Led driver pl-2012 poblem

Słuchaj, ale w czym problem. Rozumiem, że element "ma zwarcie", tak?? To
jeśli to jest dławik, to jest sprawny!! Dławiki z natury mają
prawie-zwarcie ;)... Im mniejsza rezystancja DC tym lepiej ;)... Ja
rozumiem, że jeśli to był kondensator i ma zwarcie, to jest źle ;)...
ale nie wiem... czy ten element jest dodatkowo jakoś upalony czy coś
innego Ci się w nim nie podoba?? :)...
Możesz podesłać zdjęcie tego dławiko-kondensatora?? :)...

Pozdrawiam
Konop

Site Timeline