LED 10W 100W

Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?

Najchetniej bym kupil i wkrecil, ale takich mocnych raczej nie ma, a i te slabsze parza. Parzenie mi nie przeszkadza, ale obawiam sie o trwalosc.

... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?

Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

J.F. pisze tak:

Są w Praktikerze GTV 10W po 29zł i w Leclercu 13W nie pamietam po ile i

20W w promocji po 24.99zł.
Reply to
PiteR

użytkownik J.F. napisał:

Zrobic samodzielnie z dobrych diod na lata, np. na laminacie alu, ostatnio jest dostepny. Tak sobie myslalem, aby wyciac kolo fi 10-20cm czy ile tam bedzie potrzebne do oprawy, wsadzic kilka ledow o lacznej mocy 10-20W.

tak aby sie grzalo - bez sensu.

Reply to
szklanynocnik

W dniu 2014-08-18 19:14, J.F. pisze:

Ja mam OSRAMa w lampce biurkowo-warsztatowej niby odpowiednik 60W. Według mnie daje więcej, tyle, że światło zimniejsze. No i od razu skierowane we właściwą stronę - może dlatego takie wrażenie. Niedawno jak szukałem w Castoramie to nie było takich. Sam zainwestowałem swoją pracę i trochę materiałów i w łazience mam halogeny na 12V - niedługo już 10 lat będzie jak działają na tych samych żarówkach. "Transformatory" już wymieniłem (w jednym śrubka straciła gwint a drugi zaczął niedawno przygasać), a lampki jak działały tak działają. Już nawet nie pamiętam gdzie mam zapasową, ale to OSRAMy. OSRAMy G6 czy G9 (na 230V) też już ładnych parę lat działają, a Assmanny to tak jakoś koło roku najwyżej.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu poniedziałek, 18 sierpnia 2014 20:04:34 UTC+2 użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał:

dobre diody drogawe. Mnie wychodzi że gotowe ledówki są często tańsze od samych diod. Przećwiczyłem na żywym organizmie że jak z ledówki zdjąć matową bańkę to świeci dwa razy lepiej.

Reply to
Zachariasz Dorożyński

to ciekawe, że wszelkiej maści kretyni posługują się większą ilością adresów pocztowych.

Jak sądzicie, czym to jest spowodowane ?

Reply to
sundayman

użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

Jak popatrzysz na wydajnosc cree np. w maritexie i porownasz cene i sprawnosc z innymi, wyjdzie ci ze jednak bardziej oplaca sie kupic cree.

Dokladnie ten sam problem co przy zakupie proca intel/amd, amd niby tanszy, ale jak policzysz cene za prad po kilku latach, oszczednosci beda pozorne wzgledem intela. Troche generalizuje i nie wiem jak z nowosciami, kiedys to liczylem.

Reply to
szklanynocnik

użytkownik sundayman napisał:

Czy ja Ci kiedys ublizalem? Raczej sobie nie przypominam. Moglo sie zdazyc, ze mialem otwarte kilka okien i co mialo isc na pl.soc.polityka poszlo tu.

Reply to
szklanynocnik

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości W dniu 2014-08-18 19:14, J.F. pisze:

mnie sie spodobaly 4W Ledare z Ikei, faktycznie moga konkurowac z 40W zarowka i od razu mleczne (do oswietlenia ogolnego to zaleta).

No ale to 4W, nastepna ma 7W i zastepuje 60W. a z takimi co swieca jak 100W to klopot ..

No ale co - teraz, w roku 2014, inwestowac (wlasna prace) w halogeny ? :-)

W dniu 2014-08-18 o 19:14, J.F. pisze:

Ja do plafonu w łazience wstawiłem rzeźbę z mini-zasilacza 12W i 5 "żarówek" LED SMD 2-2,5W ze złączem G4. Świeci toto znakomicie, bo całe światło jest wysyłane w dół, ale po niecałym roku widzę, że jeden z tych ledów zaczyna ciemnieć i przechodzi w niebieskawy odcień, pewnie niedługo padnie. Ale to jest do przyjęcia - wymiana 1 taniego modułu raz na rok. Żarówka 100W wytrzymywała tam kilka miesięcy, świetlówki kompaktowe 3-4 lata, ale po włączeniu długo się nagrzewały.

T.

Reply to
Tomasz Finke

W dniu 2014-08-19 14:26, Tomasz Finke pisze:

halogeny Osram na 12V mam już ze 6 lat w łazience. Fakt tam mało się pali a często włącza więc kompaktowe padają. ale źle założyłeś te LEDY wymiana co roku sztuka. Padła po roku 1 z 5 wstawionych jednocześnie. Jakiś tam rozrzut jest zawsze więc żebym nie wykrakał. Ja nadal uważam że robienie oświetlenia LED jest zupełnie nieopłacalne, bo tanie padają szybko, a dobre są tak drogie że zwrócą się po 10-15 latach.

Reply to
Irokez

W dniu 2014-08-19 12:52, J.F. pisze:

Na tej mojej jest napisane, że ma 10W.

No i to dzisiaj jest problem z podjęciem decyzji. Chciałem sobie doświetlić prysznic, bo grzybki lubią się pojawiać i myślałem o LEDach właśnie, ale obejrzałem sobie ich widmo i stwierdziłem, że jednak po prostu dodam jeszcze jednego halogena (mam "zapasową" oprawę), a same żarówki zmienię z 50 na 35W. Nie wiem jaka część widma odpowiada za znikanie nalotów, ale tam, gdzie dociera światło z halogena pojawiają się niechętnie, a w LEDach jest dziura w widmie.

Doświetlić LEDami to można, ale żeby tak tylko na nich robić to nie wiem. Byłem w pomieszczeniach, gdzie jest oświetlenie tylko LEDami i jeszcze bez światła zewnętrznego - jakoś mi to nie podchodzi, chociaż nie umiem powiedzieć co mi nie pasuje. Może za tanie były.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

W dniu 2014-08-19 o 14:51, Irokez pisze:

Zastanawiam się, dlaczego jeszcze nikt nie zauważył sporej luki na rynku pt. "żarówki do plafonów": płaska płytka z kilkudziesięcioma diodami SMD i radiatorem na odwrocie, z gwintem E14/E27 i możliwością przekręcania płytki względem gwintu o 180 stopni. Zwykłej żarówki LED nie warto tam wsadzać, bo 60% światła idzie w sufit i obudowę.

Miejmy nadzieję, że to rzeczywiście pechowy LED, mam takie same w oświetleniu podszafkowym w kuchni i działają tam już kilka lat, ale mają też lepsze warunki termiczne pracy.

Przez ostatnie pół roku sporo się zmieniło, pojawiły się całkiem przyzwoite żarówki LED 6-12W w cenach 15-30 zł, tańsze nawet od świetlówek kompaktowych. Takie mają już szansę się zwrócić zanim RoHS je zabije.

T.

Reply to
Tomasz Finke

no fakt, chyba zaszła mała pomyłka, ale J.F. sam sobie winien jest, kończąc posta w stylu naszego grupowego trolla. Więc pomyślałem, że to kolejne alter ego, i stąd moja mała złośliwość.

Ot, po prostu wyrobił mi się chyba odruch psa Pawłowa i słowa o unii lecą do przegródki "trolle".

Mój błąd tym razem :) Cafam pretensją.

Reply to
sundayman

Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał W dniu 2014-08-19 12:52, J.F. pisze:

Mnie sie tam wydaje ze te 30W w podczerwieni jest dla tych grzybkow zabojcze :-)

Inwestować. :-) Ja mam halogeny na 12V, bez problemu się włoży LED, gdy już się będą nadawały do celów oświetleniowych (bo do _podświetleniowych_ to się nadają świetnie). Koszty niewielkie, zużycie prądu nieistotne (prąd jest tani + ile godzin dziennie spędzasz w łazience? :-)), jakość światła doskonała. A LEDy nieustannie od lat "się zbliżają" (do możliwości stuletniej, kurde, technologii... :-/)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski