LCD w niskich temperaturach... - Page 3

Re: LCD w niskich temperaturach...

Dawno się takimi rzeczami nie zajmowałem, ale pamiętam jeszcze, że starsze
wyświetlacze LCD były mocno uzależnione od temperatury. Robiono do nich
specjalne układy, które dopasowywały sposób zasilania w zależności od
temperatury otoczenia. Później technologia się poprawiła i w zakresie
ludzkich temperatur można było zrezygnować z regulacji. Ale to -20°C nie
jest jak widać ludzkie i może trzeba (i wystarczy) zmodyfikować zasilanie
(zamiast podgrzewania).

Re: LCD w niskich temperaturach...

to to są proste wyświetlacze, STN chyba.
Faktycznie tam będzie modyfikacja napięcia zasilającego, ale to pomaga
chyba tylko na kontrast a nie szybkość działania.
Akurat z kontrastem dużego problemu nie miałem, ale zrobię taki układ.

A w nawigacjach - to chyba TFT jest. Być może TFT jest mniej wrażliwy na
temperaturę. Nie wiem jak to wygląda...

Re: LCD w niskich temperaturach...

Przeguglałem producentów wyświetlacy. Tak jak się spodziewałem, są różne
wykonania dla różnych zakresów temperatur. Na przykład takie:

http://www.altadox.com/lcd/knowledge/lcd_temperature_ranges.htm

Re: LCD w niskich temperaturach...

Tylko, że te temperatury to chyba biorą z sufitu.
Ten, o którym mowa to ten ;
http://www.av-display.com.cn/ProductFile/20080804014059.pdf

i co z tego, że operating temp. -20 / 70 st.C ?

Chyba, że chodziło im o to, że jeszcze W OGÓLE działa.
No to tak - w ogóle to działa. Tyle, że do  d..y :)

Site Timeline