LCD w niskich temperaturach...

Pan J.F. napisał:

Dawno się takimi rzeczami nie zajmowałem, ale pamiętam jeszcze, że starsze wyświetlacze LCD były mocno uzależnione od temperatury. Robiono do nich specjalne układy, które dopasowywały sposób zasilania w zależności od temperatury otoczenia. Później technologia się poprawiła i w zakresie ludzkich temperatur można było zrezygnować z regulacji. Ale to -20°C nie jest jak widać ludzkie i może trzeba (i wystarczy) zmodyfikować zasilanie (zamiast podgrzewania).

Reply to
Jarosław Sokołowski

to to są proste wyświetlacze, STN chyba. Faktycznie tam będzie modyfikacja napięcia zasilającego, ale to pomaga chyba tylko na kontrast a nie szybkość działania. Akurat z kontrastem dużego problemu nie miałem, ale zrobię taki układ.

A w nawigacjach - to chyba TFT jest. Być może TFT jest mniej wrażliwy na temperaturę. Nie wiem jak to wygląda...

Reply to
sundayman

sundayman napisał:

Przeguglałem producentów wyświetlacy. Tak jak się spodziewałem, są różne wykonania dla różnych zakresów temperatur. Na przykład takie:

Jarosław Sokołowski

Tylko, że te temperatury to chyba biorą z sufitu. Ten, o którym mowa to ten ;

i co z tego, że operating temp. -20 / 70 st.C ?

Chyba, że chodziło im o to, że jeszcze W OGÓLE działa. No to tak - w ogóle to działa. Tyle, że do d..y :)

Reply to
sundayman