LCD 192x64 w Bascom

    Czy Bascom obsłuży MCG19264A 192x64 graph LCD?
Oczywiście nie mam na myśli rzeźbienia od podstaw obsługi tylko o gotowcach np.
jak z KS108.
Aby uciec od zbędnych spekulacji wyjaśnię że nie miałem wcześniej nigdy do
czynienia z graficznymi LCD a i mikrokontrolery obecnie nie takie jak te z
którymi miałem do czynienia parę lat temu. Moje własne projekty powstawały w
oparciu o mikroprocesory jak np. 8085 a potem mikrokontrolery rodziny MCS51.
Miałem do czynienia tylko z wyświetlaczami tekstowymi. Wszystkie programy
pisałem tylko w ASM.
Teraz chcę powrócić na arenę uC ale trzeba by odświeżyć warsztat i zmienić
nawyki.
Mam zamiar stworzyć kolejny swój projekt i wybór padł na AVR a program w
Bascomie.

Marek

Re: LCD 192x64 w Bascom

Jak chcesz tworzyć poważne projekty to zainteresuj się może od razu AVR GCC,
bo przy bascomie to będziesz prędzej czy później płakał.

Re: LCD 192x64 w Bascom

Nie.Ten projekt nie będzie taki poważny. Myślę że na początek wystarczy Bascom a
gdy się okaże że przy którymś kolejnym kiedyś będzie za mało to pomyślę o AVR
GCC.

Znalazłem biblotekę do Bascoma obsługującą KS108 192x64 czyli w wersji z trzema
sygnałami CS0-CS2
Zastanawiam się czy obsłuży ten wyświetlacz który mam akurat w posiadaniu.

Marek

Re: LCD 192x64 w Bascom

Chyba masz jednak rację. Po przeglądnięciu i przeanalizowaniu materiału
ściągnąłem sobie Win Avr. Oprócz samej w sobie ma jedną ważną zaletę - jest
darmowy.

Marek

Re: LCD 192x64 w Bascom

To weź jeszcze pod uwagę, że ATMEL wypuszcza coś takiego jak AVRStudio
(także darmowy - wystarczy się zarejestrować), który wspaniale działa i
współpracuje z AVR GCC, dając możliwość tworzenia projektów w C w AVRStudio.

Re: LCD 192x64 w Bascom

Ooo. Dzięki za cenną podpowiedź.

Marek

Re: LCD 192x64 w Bascom

IMHO dużo bardziej wygodny jest Eclipse z pluginem obsługującym AVRy.
A prawdziwi twardziele do kompilacji używają make'a - którego zresztą
łatwo podpiąć do Eclipse'a.

Re: pytanie do JHD644
Dlaczego w tym układzie nie ma CS3?
http://pdf1.alldatasheet.co.kr/datasheet-pdf/view/276125/JHD/JHD644-19264A.html

Czyżby należało ustawić CS0 oraz CS1 aby programować trzecim układem?
Piszą że jest kompatybilny z KS108.