LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

Mam monitorek LCD 17" tylko z wejściem DSUB.
Kabel VGA jest wbudowany w monitor.

Jak polepszyć ostrość obrazu w tym monitorze?

Bardzo mi na tym zależy ponieważ monitor dostałem za friko i jedynym jego
mankamentem jest słaba ostrość obrazu.

pozdrawiam

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

Jeżeli jest bardzo źle z ostrośią to ustawić prawidłową dedykowaną
rozdzielczość  (prawdopodobnie 1024x768 lub 1280x1024) oraz zrobić
autoustawienie ekranu - powinno pomóc.

K.

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

sprobuj _obnizyc_ czestotliwosc odswiezania pionowego. u mnie stare trupy
najlepiej daja rade przy 60hz :) przy LCD nie ma efektu migotania (obraz
caly czas 'jest' , jest jedynie aktualizowany rzadziej), wiec generalnie
mozna ustawiac najmniej jak sie tylko da - poza ostroscia obrazu zyskujesz
rowniez kilka watow energii - mniej sie poci karta graficzna :)

jesli to nie pomoze, ew. chcesz czarowac wiecej  :

1)przejsciowka z DVI na d-sub - o ile karta graficzna ma wyjscie DVI - taka
opcja daje zwykle o wiele ostrzejszy obraz. nie wiem dlaczego. 'jakosc' czy
'firma' przejsciowki znaczenia nie ma - najtansze za 5 ziko daja rade .

2)wyrzucenie filtrow przeciwzakloceniowych z karty graficznej/zmiana karty
graficznej.
to wymaga juz troche wiedzy/gimnastyki. jesli nie czujesz sie na silach - po
prostu wez inna karte. bardzo dobra ostrosc na DSUB maja np. stare GFORCE'y,
i generalnie karty klasy 'CAD' (z wyjsciem na dwa monitory lub wiecej).

jesli chcesz usunac filtry z karty jaka masz to mozna znalezc dosc opisow
jak to zrobic , w skrocie - trzeba wywalic dlawiki i kondensatory na
wszystkich trzech kolorach , zlokalizowane zwykle tuz obok gniazda DSUB

3)repeater/switch KVM. 'przedluzacz aktywny' VGA itd wynalazki. warto
przetestowac przed zakupem - niektore tanie KVM'y daja super ostry obraz, a
niektore drozsze - lipny. reguly brak.

'przedluzacze aktywne' z zalozenia daja super obraz.

--

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

rozdzielczość jest natywna i odświeżanie domyślne 60Hz, przy 75Hz to już
totalne mydło na ekranie

właśnie bardziej myślałem o wycinaniu jakiś filtrów, wina leży na 100% po
stronie toru monitora (czyli kabel monitora + elektronika monitora), bo
podłączałem inny pożyczony monitor LCD dsubem  kablem i obraz jest 10x
ostrzejszy

również małe prawdopodobieństwo że to wina kabla bo jest wlutowany w płytkę,
każda żyła koloru w ekranie, całość w ekranie naprawdę solidnie wygląda

zabrał bym się za te filtry na płytce monitora tylko które i jak:
tu jest zdjęcie prawie identycznej płytki tylko ja nie mam żadnego z gniazd
a kabel wlutowany jest tuż nad złączem DSUB (tam gdzie są te małe punkty
lutownicze)
http://obrazki.elektroda.pl/4130344900_1292341284.jpg

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

Za to siC4%99 nie bierz, prawdopodobnie masz ostroC5%9BC4%87 rozjecha=
nC4%85 w monitorze,
sprC3%B3buj na powielaczu z boku pokrC4%99ciC4%87 C5%9BrubokrC4%99t=
em plastikowC4%85 C5%9BrubkC4%85, to
jest reg ostroC5%9Bci, powielacz to czarna kostka na gC5%82C3%B3wnej =
pC5%82ycie na dole po  =

prawej
stronie jak od tyC5%82u patrzysz na monitor.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

W temacie jest LCD...
--
Pozdr
EM

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB"

A tak, niedoczytaC5%82em :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB"

99%tem plastikowC4%85 C5%9BrubkC4%85, to
ZasugerowaC5%82em siC4%99 pC5%82ytkC4%85 monitora i skojarzyC5%82o =
mi sie
z pC5%82ytkC4%85 na kineskopie :)
A do autora, myslC4%99 C5%BCe naproC5%9Bciej bC4%99dzie chyba kupiC4%
87% nowy
monitor :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB
(ciap)

Sprawa dotyczy filtrów na karcie!

Zrób zdjecie, ocenimy czy to odbicie czy romycie.

--
Włodek

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

ale filtry na karcie wykluczam bo na innym LCD jest ŻYLETA

jest to odbicie, założyłem na drugi koniec tego wbudowanego kabla ferryt
(taki okrągły) i jest troche lepiej - oryginalnie go nie było, widać jednak
wyraźnie pojedyńczy cień:
cieniutka czarna linia rzuca pojedyńczy blady cień, podwójna gruba linia
rzuca ciemniejszy i wyraźniejszy cień

btw ja patrzę na allegro po ile chodzą monitory to mi się odechciewa
kombinowania:)
http://allegro.pl/monitor-19-sxga-1280x1024-nowy-gwa-12-fvat-i1433434168.html

Re: LCD 17" polepszenie jakości przez DSUB

Ten przemysłowy monitor LCD z allegro wygląda ciekawie. Link do producenta:
http://www.gvision.com.tw/p_ids_details.aspx?el_no=K19BH-F
Ciekawe czy łatwo można go przerobić na K19BH-FW czyli z wejściem video PAL.

Site Timeline