"Laseroooptyka"

Wiesz, podszedł praktyczniej dla siebie, przeszedł przez wagę :)

Miłego Adamie. Irek.N.

Reply to
Irek N.

W dniu 2010-11-04 22:43 Irek N. napisał(a):

:-o

Reply to
Adam Dybkowski

W dniu 2010-11-02 20:16, Irek N. pisze:

Szukasz takich jak opisałeś gdzieś tam kiedyś w wątku o znajomości uC? Bo piszesz tu znów o ślusarzach...

Reply to
Adam

Tym razem nie, wakat już obsadzony. Ja natomiast z 3 wakatów u siebie (w B-B) w pół roku zdołałem obsadzić tylko jeden. Nadal szukam ślusarza maszynowego oraz operatora CNC (frezowanie).

Miłego. Irek.N.

Reply to
Irek N.

Jesli mozna to chce jeszcze ponudzic. Zestawilem prosty uklad; diode swiecaca (niby laserowa) i fotodiode PIN podobno szybka. Te fotodiode podlaczylem bezposrednio do koncentryka, ktorego drugi koniec wlaczylem do oscyloskopu 100 MHz. Uklad podobny o ile nie identyczny do jedengo ze schematow w tym co mi poleciles. I niby dziala ale zupelnie inaczej niz sobie to wyobrazalem. Te diode swiecaca laserek, musze zasilac pradem "zmodulowanym". Jesli zasile ja z baterii, fotodioda nie daje zadnej odpowiedzi. Na zakresie

2 mV na ekranie linia, maly szum. Innymi slowy jesli swiatlo generowane przez ten laserek swieci swiatlem ciaglym, fotodioda nie reaguje. Czy to jest normalne? Gdy na drodze swiatla ustawiam przeslone i ja odslaniem powstaje duzy impuls, ktory natychmiast zanika. Gdy mi sie bateria wyczerpala zasililem ten laserek z zasilacza. Wtedy fotodioda dawala rozne przebiegi czesto losowe, raz byla to pila innym razem cos sinusoidopodobnego. Po analizie okazalo sie, ze otrzymywalem sygnal tetnienia pradu zasilacza zasilajacego ten laserek. Z tego wniosek, ze dioda swiecaca musi byc zasilana napieciem modulowanym, chocby tetniacym, wtedy reaguje. Chyba powinna dac jakis przebieg, chocby szum gdy ja oswietle swiatlem ciaglym, niemodulowanym. W niedziele jade na miesiac do Polski chetnie bym Cie naszedl jesli na jakichs warunkach oczywiscie moglbys mi cos doradzic czy pomoc w realizacji mego hobby. Prosze o ew. odpowiedz na priw, adres jest korekt.

Pzdr. Tornad

Reply to
Tornad

Fotodioda powinna byc spolaryzowana i wlaczona zaporowo. Jest wtedy znacznie szybsza (bo pojemnosc zlacza jest spolaryzowana). Jak chcesz jescze szybciej to podlacz ja do opampa, np uklad 5 z tego linku:

Cos musisz miec zle. Nie masz tam nigdzie szeregowo kondensatora?

Dokladnie - rozniczkujesz gdzies sygnal.

Moze problem nie jest z fotodioda tylko z Twoim zrodlem swiatla? Sprobuj na poczatek oswietlac fotodiode zwyklym LEDem i obserwowac rezultat - to musi dzialac.

Reply to
Jerry1111

Użytkownik Jerry1111 napisał:

Na wejściu oscyloskopu - blokowanie składowej stałej. Może to ten kondensator?

Reply to
Maciek

No chyba tak, dzieki za trafna diagnoze. Na wejsciu oscyloskopu mam kilka opcji w tym jedna DC czyli prad staly. A ja mierzylam na wszystkich za wyjatkiem tego wlasnie... Na pewno te wejscia m.in z filrami gorno i dolno przepustowymi maja w szeregu jakies kondensatory. Wlasciwie to sie sam sobie dziwie, ze na to nie wpadlem bo sonde czyli koncowke kabla musialem rozbebeszyc by zewrzec malenkie kondensatorki i wypieprzyc jakies rownie mikroskopije rezystorki i dwie diodki do tego. Tak, ze uzyskalem galwaniczne sprzezenie z wejsciem oscyloskopu, ale jakos uszlo mojej uwadze to co napisales. Dziekuje zarowno Tobie jak i Jerremu za odzew i trafne diagnozy. Niestety jutro na miesiac jade do Polski i moj projekt bedzie spokojnie czekal na moj powrot na polce, az tu wroce. Ale przynajmniej bede spokojnie kombinowal co dalej.

Pzdr. Tornad

Reply to
Tornad