"Laseroooptyka" - Page 3

Re: "Laseroooptyka"

Gdyby nie chodziło o płytę długogrającą, to by wcale nie było prawdą,
że tylko jeden. Była wydana taka płyta (mała, na 45 obrotów), która
miała dwa rowki na jednej stronie. Równoległe. Każdy z innym utworem.
Jak się ją zapuszczało, to nie było pewności, co tym razem zagra.

Re: "Laseroooptyka"

Teraz cos mi po glowie chodzi ze kiedys o tym slyszalem, przypomniesz nam co to
bylo?

Tomek

Re: "Laseroooptyka"

to bylo?

Według Wiki było takich płyt kilka:
http://en.wikipedia.org/wiki/Unusual_types_of_gramophone_records#Parallel_grooves

--
Yakhub

Re: "Laseroooptyka"

To akurat proste, rowerzysci spotkaja sie po 1/20 godz. Mucha w tym
czasie przeleci (1/20)*50 czyli 2.5 km

Na wszyskich plytach byl zawsze jeden rowek po kazdej stronie...

Tomek

Re: "Laseroooptyka"

Jakiś rozregulowany :)

--
P. Jankisz
Re: "Laseroooptyka"

Tomek

Re: "Laseroooptyka"

Jest jeden rowek, spiralny.

Ale jeżeli chodzi o to, ile jest punktów przecięcia promienia płyty
(licząc od zewnętrznego rowka do najbardziej wewnętrznego) z tym rowkiem
- to odpowiedź jest prosta: tyle, ile obrotów wykona płyta w ciągu pół
godziny. Jeden "rowek" na obrót. Czyli 990.

Re: "Laseroooptyka"
uzyskać?
No jest podany "obiekt" i "niewiadoma", ale brak "danych" - czy podajesz
moment napędowy tego mimośrodu, odległość drążka od osi obrotu, ew dla
dokładności większej - średnicę drążka (i chcesz znać siłę jaką taki
drążek może w wirtualny korbowód-tłok cisnąć/ciągnąć), czy może
chodzi
ci o jakieś obliczenia wytrzymałościowe, bo w tak podanym pytaniu
odpowiedź by była "nieskończoną siłę na drążku, przykładając
nieskończony moment do korbowodu, posiadając nieskończenie solidny
element umocowany w nieskończenie solidnym układzie odniesienia" ;)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: "Laseroooptyka"

...moment bez znaczenia...

...nadal bez znaczenia...

...jako i poprzednio...

cisnąć/ciągnąć)

...passs...

...było o sile...

drążku, przykładając
umocowany w nieskończenie solidnym układzie odniesienia" ;)

Bartek, nie da się pracować z konstruktorem, gdy ten zaczyna liczyć
wytrzymałość śrubek pod wyświetlacz LCD 4x20znak ;)

Miłego.
Irek.N.
ps. zaraz mnie zjedzą że odległość jednak ważna jest ;)

Re: "Laseroooptyka"
To wyjaśnij o co chodzi, bo może na prawdę nie rozumiem pytania, w takim
razie. Albo brakuje rysunku, albo dla mnie to jest pytanie z serii "czym
różni się wróbelek"...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: "Laseroooptyka"
pytania, w takim
Popatrz na to jak na sinusoidę.  Mimośród się obraca ale to co popycha w funkcji
kąta obrotu przesuwa się coraz mniej. To rośnie siła. Teoretycznie do
nieskończoności. Praktycznie ogranicza ją tarcie i wytrzymałość materiałów.

Re: "Laseroooptyka"

Szukasz takich jak opisałeś gdzieś tam kiedyś w wątku o znajomości uC?
Bo piszesz tu znów o ślusarzach...

Adam

Re: "Laseroooptyka"

Tym razem nie, wakat już obsadzony.
Ja natomiast z 3 wakatów u siebie (w B-B) w pół roku zdołałem obsadzić
tylko jeden. Nadal szukam ślusarza maszynowego oraz operatora CNC
(frezowanie).

Miłego.
Irek.N.

Re: "Laseroooptyka"

Problem jest z 'zasilaniem z TTLa'. Jak masz threshold powiedzmy 20mA,
to zasilaj 18mA/22mA - przeca to sie pradowo steruje. Znacznie latwiej
szybko sterowac, bo calego ladunku nie musisz pompowac tam i nazad.
Dzialalo na 50MHz (tylko typu diody juz nie pomne).

Aha - dodatkowo 'wolna' petla sprzezenia z fotodiody, coby thresholdu na
biezaco pilnowac, bo inaczej dziure w lusterku wypalisz predzej czy pozniej.

--
Jerry1111

Re: "Laseroooptyka"

Nie, znalazlem zasade pracy pewnego urzadzenia, do ktorego jest potrzebna taka
wiazka swiatla. Sluzy ona do analizy rzadkich probek materialow z rodziny
liquid crystals - mikrokapsulkowanych nematykow.  Troche sie tym zajmowalem,
nawet zrobilem oryginalna okladke swojej ksiazki, ktora po ogrzaniu zmienia
kolor ale to sa sprawy marginalne. W sumie chcialem sie tym pobawic.
Dzieki za info.
Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

wiadomo, ale mam wrażenie, że nie operujemy na tym pułapie finansowym.

--
VSS
http://vss.pl

Re: "Laseroooptyka"

http://ronja.twibright.com /

Czy tu nie znajdzie się czegoś ciekawego ?

Gejzero
SQ3OGX

Re: "Laseroooptyka"

Dzieki za ten link. Przegladnalem i... znowu zwatpilem. Zreszta ja nie chce
pobijac rekordow lacznosci, wystarczy mi zasieg 2-3 m.
Jesli masz jeszcze troche czasu i cierpliwosci to poradz jak to sobie prosto
zmajstrowac dla czestotliwosci powiedzmy nie 80 MHz lecz docelowo 8 slownie
osiem MHz.
Wiem, ze taka diode swiecaca nalezy zasilac pradowo. Dla wprawy wykonalem
generator o czestosci okolo 100 kHz i amplitudzie okolo 4V pp.(prostakat),
zmajstrowalem do niego wtornik emiterowy i na oscyloskopie wszystko pieknie i
nie drogo wyglada do momentu podlaczenia diody, ktora zasilana tym przebiegiem
nijak zaswiecic sie nie chce. Po podlaczeniu, napiecie pada prawie do zera.
Nie wiem co robie zle, ze ta zaraza zasilana normlnie pradem stalym swieci a
tym przemiennym nie chce. Tylo w momencie wlaczania mignie sobie krotko a
potem ani fotona.
 Wiem, ze musze sie w tym podszkolic ale przy pomocy doswiadczonego
elektronika byloby latwiej.
 Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

Robiłem kiedyś w ramach laborki transmisję FM (właściwie PWM) z nośną
100kHz na diodzie LED. Funkcjonowało całkiem nieźle na odcinku 1m bez
soczewek, z soczewkami napewno byłoby lepiej. Miałem zwykły wzmacniacz
operacyjny na wyjściu plus tranzystor w układzie WE, ale równolegle do
opornika bazy miałem kondensator, by szybko załączać drania. Wyłączanie
było dość długie, dlatego testowaliśmy też układ push-pull. Było lepiej,
ale laborkę odebrali nam na tym singlowym.
Ja bym ci proponował źródło prądowe sterowane napięciem w układzie
symetrycznym, czyli push-pull. Masz załatwione i pakowanie ładunku w
diodę, jak i na odwrót. Układ znalazłem w Biblii, czyli Tietze-Schenk,
Elektronika. Jak jeszcze nie masz, to polecam zakup. Jak zrobisz toto na
w miarę szybkich wzmacniaczach operacyjnych, to 5-10MHz powinienieś
osiągnąć. Spróbuj zrobić tak, by modulować nie od zera do full power,
tylko w mniejszym zakresie, powiedzmy 20-80%.

Waldek

Re: "Laseroooptyka"

Prawde mówiąc, to elektroniką zajmuje się jako hobby. I pewne założenia
znane mi są jak przez mgłę :)
Może w tych schematach znajdziesz coś ciekawego
http://ronja.twibright.com/schematics /.
Kiedys testowaliśmy z kumplem podobne łącze laserowe i wiem że nadajnik nie
był skomplikowany, ale pobierał dużo "mocy", było to widać po elementach
napędzających diodę. Za to odbiornik był całkiem całkiem, sporo scalaków i
był też specjalny wzmacniacz bezpośrdnio za diodą odbiorczą. Nie pamiętam
dokladnie co to były za elementy.

Pzdr.

Gejzero
SQ3OGX