"Laseroooptyka"

Mam wielka prosbe do wszechwiedzacych elektronikow.
Potrzebuje zmodulowac swiatlo czerwonego lasera stabilna czestotliwoscia w
granicach 80-90 MHz.
 Wyobrazam to sobie jako zmontowanie czy wyluskanie z jakiegos odbiornika
czestotliwosci oscylatora w tym zakresie, wzmocnienie jej na jakims
odpowiednio szybkim wzmacniaczu tak aby na wyjsciu uzyskac te kolo  2V
amplitudy i okolo 10 ma pradu i tym zasilac diode laserowa...
 Tylko nie wiem czy ta diodka zdazy sie zapalic i zgasnac te 80 milionow razy
na sekunde.
 Moze sa jakies inne metody, ktorych nie znam.
 Potrzebna mi jest wiazka swiatla czerwonego przerywana z ta czestotliwoscia;
czas przerwy moze byc rowny czasowi swiecenia. Konieczna jest dobra stabilnosc
czestotliwosci natomiast ksztalt moze troche odbiegac od prostokata.
Jak sie do tego zabrac?
 Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

wątpię

--
VSS
http://vss.pl

Re: "Laseroooptyka"

Mam takie, które można zapalić i zgasić 18 miliardów razy na sekundę. A
lasery pikosekundowe jeszcze częściej. Więc się da, kwestia tylko czy się po
pierwsze primo taki laser ma, a po drugie czy się ma driver do takowego.

Waldek

Re: "Laseroooptyka"

Tu masz gotowca:
http://www.omicron-laser.de/deutsch/laser/diodenlaser/modulierbare -
laser/a350.html

Waldek

Re: "Laseroooptyka"

Dzieki za odzew i info.Mnie chodzi o taki chyba pseudo-laser swiecacy punktowo
np w "waserwadze" laserowej. Jest to polprzewodnikowa struktura swiecaca
punktowo, scislej jest to mikroskopijny prostokacik i za pomoca soczewki to
swiecenie zamienione jest w cienka smuge jak w zwyklej latarce. To co piszesz
to zapewne najnowsza technika swiatlowodowa na zakresie podczerwonym. Niestety
ja musze miec zakres widzialny. No i o zmodulowanie tej czerwonej czy
niebieskiej smugi mi chodzi. Czyli chyba ten driver do tego bedzie konieczny.
 Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"
Bardzo wątpię że uda się pompować taką diodę laserową z taką
częstotliwością. Zauważ że to spora struktura, będzie miało sporą
pojemność, którą musisz przeładować. Będą duże prądy, grzanie się - a
prąd płynący musisz stabilizować termicznie, więc okaże się ze budujesz
termostat na 90MHz...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: "Laseroooptyka"

Jakos sie jednak robi te nadajniki do swiatlowodow, teraz to chyba juz
10Gb/s czy wiecej.

Ale jak to nie wiem - zasilanie lasera czy modulator wiazki ?

Nie wiem - moze ktos robi i czerwone.

J.

Re: "Laseroooptyka"
Ale nie z laserka z wasserwagi czy chińskiego wskaźnika laserowego z bazaru.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: "Laseroooptyka"

To co mam to dostałem do zabawy, bo co poniektóre struktury są dupnięte.
Konkretnie są to diody VCSEL, 12 sztuk na jednym substracie do dość szybkich
międzymordzi (18GByte/sec).
Co do diody laserowej "z dolnej półki spadnięte ze stołu" to będziesz miał
problem. Mi się udało do 5MHz. W każdym razie musisz zdrowo pompować ładunek
do i ze struktury i to stałym prądem. Spróbuj podłączyć do drivera TTL,
jakiegoś 74V245 lub podobnego i podkręć częstotliwość w górę od 100kHz.
Oscyloskopem prąd mierzyć.

Ma to być linia laserowa na soczewce cylindrycznej? Co robisz?

Waldek

Re: "Laseroooptyka"

Jeszcze jedno. Tu masz to, co potrzebujesz, czyli modulator elektrooptyczny.
Do kupienia też dla twojego lasera.

http://www.thorlabs.de/NewGroupPage9.cfm?ObjectGroup_ID27%29

Przed otwarciem linka walnąć setę i wygodnie usiąść.

Waldek

Re: "Laseroooptyka"

ale twórca watku operuje na laserach z wasserwagi więc te kilka tysięcy
zielonych chyba nie wchodzi w grę dlatego też pisałem, że wątpię w mozliwośc
zamodulowania tego z taga prędkością.

--
VSS
http://vss.pl

Re: "Laseroooptyka"
Dzieki za opinie; tak sie tez zreszta spodziewalem. Wasze listy mnie w tym
upewnily.
Dieks.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

Dziekuje, przegladnalem, piecdziesiatke, ale koniaczku walnalem sobie pozniej
bo nijak mi sie to nie kalkuluje...
 Niniejszym odpuszczam ten projekt i zabieram sie za optykanie dziurawych
scian wata szklana. To przecie niejako naturalne swiatlowody, na ktorych
swiatlo lasera emitowane przez laserowa wasserwage made in China fajnie sie
mieni.
 Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

Mam wrażenie, że Tornad chce zrobić urządzenie, które obali STW.
--
GLaF

Re: "Laseroooptyka"

Nic z tych rzeczy. STW jest nieprzewracalna.

 W zaufaniu zdradze Ci, ze konstruuje kolorofon. Laserowy oczywiscie.
\Tornad

Re: "Laseroooptyka"

I w tym celu potrzebujesz kilkadziesiat MHz ?

J.

Re: "Laseroooptyka"

Gdybym zapytal o srubokret, jaki jest najlepszy do odkrecenia malej srubki czy
woltomierz, to wtedy ani Ty ani kilku innych ciekawskich nie pytaloby a na co
jest mi potrzebny. Prawda?
Tymczasem nagminnym tu zjawiskiem jest pytanie a po co, a co chcesz
skonstruowac itp. Swego czasu, dawno pytalem o elektromagnes taki bardsziej
wypasiony rzedu 1-2 Tesli. Odpowiedzi jak dotad nie dostalem zadnej.  Ale
pytan a po co mi taki sprzet bylo wrecz zatrzesienie. Nie wiem czy tez
szerzacy sie terroryzm powoduje takie reakcje, ze kazdego, ktory zamiast dlugo
szukac znajduje tu szybko i sprawnie odpowiedzi traktuje sie jak co, idiote,
ktory zaraz sie wyspowiada co, gdzie i za ile chce produkowac...
 Pewnie, ze Ciebie jedno krotkie zdanie jakimi z reguly rezonujesz, nic nie
kosztuje a moze sie dowiesz, szybko ciekawy pomysl zawlaszcztsz i go
opatentujesz albo tez doniesiesz gdzie trzeba.
 Ponadto nie zdarzylo mi sie abys mi czy komus innemu za jakakolwiek rade czy
odpowiedz napisal chociaz pocaluj mnie w d...
Jednak zrobie wyjatek i w zaufaniu powiem Ci; moze Cie to zadowoli.
Mam dwa koty, zapchlone. I juz nie majac sily na te ciagle odkurzania dywanow,
podlog i innych miejsc wylegu tych kocich na szczescie owadow, postanowilem im
nieco okres gdy taka pchla w postaci gasielnicy zeruje spozywajac odchodzy
swej matki oraz doroslym osobnikom - ten ich pchli zywot nieco utrudnic.
Zauwazylem, ze koty te pchly, czychajace na nie na podlodze czy nawet na
sciezkach ktorymi chodza - widza. I wymyslilem, ze jak je oswietle, te kocie
pchly oczywiscie, takim zmodulowanym megahercami laserkiem, to w podskokach
spieprza, pochowaja sie po katach i na mojego kotka juz nie wskocza, nie
wypija mu zyciodajnej posoki i sobie spokojnie wyzdyxhaja.
 Wczesniej pisalem, ze potrzebuje takiego zmoderowanego lasera do oceny
jakosci namatykow mikrokapsulkowanych, cieklych krysztalow, ktore po
przekroczeniu pewnej temperatury staja sie transparentne...
Zapewne nie uwierzyles aby "taki Tornad" byl w stanie cos takiego wymyslic
wiec napisalem Ci trzeci z kolei cel zastosowania, ktory moze wedlug Twojego
niewatpliwiue wysokiego poziomu wiedzy, bedzie bardziej prawdopodobny...

Pzdr.
Tornad

Re: "Laseroooptyka"

Niekoniecznie. Gdybyś poszukiwał bardzo nietypowego śrubokręta do
odkręcania pokręconych śrubek, to wiele osób z ciekawości by się zapytało,
w jakim to urządzeniu producent umieścił takie dziwadło.

Ma to kilka celów:
1. Czysta, małpia ciekawość, do czego ktoś może używać takiego czegoś

2. Odsianie przypadków, w których:
  a. pytający nie wie, o czym pisze
  b. pytający zwyczajnie pomylił się przy zadawaniu pytania (na przykład
    pomylił jednostki o kilka rzędów wielkości - każdemu może się zdarzyć)

3. Chęć pomocy pytająceu, który czasem usiłuje po raz wtóry wynajdywać
   koło, podczas gdy istnieje proste i sprawdzone rozwiązanie.

Jeżeli pytasz o pomoc, to ten pomysł już nie będzie wyłącznie twój. Jeżeli
jakieś rozwiązanie jest kluczowym elementem Twojego genialnego urządzenia,
to chyba to rozwiązanie powinno stanowić Twój pomysł, efekt Twojego
rozmyślania, doświadczenia i edukacji, a nie zostać podsunięte przez kogoś
z publicznego forum?

I tutaj może mieć zastosowanie punkt 2a, 2b i 3:
- możesz po prostu nie wiedzieć o czym piszesz, skoro zamierzasz używać
megahercowych laserów do odstraszania pcheł
- możesz się pomylić przy podawaniu zakładanych parametrów tych laserów
- możesz nie wiedzieć, że istnieją sprawdzone, tanie i działające środki do
walki z pchłami

--
Yakhub

Re: "Laseroooptyka"
Hello Tornad,

Uwielbiam genialnych konstruktorów - paranoików. Mam z nimi do
czynienia na codzień. Co rusz muszę wyciągać z takich podstawowe
informacji, konieczne do poprawnej technicznie i bezpiecznej
konstrukcji. A im bardzie tajne/poufne tym bardziej zazwyczaj banalne
się okazuje.

Re: "Laseroooptyka"

Ech konstruktorzy,fachowcy...
Szukam takowych i parę osób przewinąłem przez _testy_. Goście ukończyli
przykładowo budowę maszyn i nie potrafią banalnych układów rozwiązać*.
Gościa po informatyce pytam co to jest serwer DHCP i co słyszę w
odpowiedzi - "jak Pan powiedział?". Pytam ślusarza o prędkość obrotową
wiertła 10mm, którego ma użyć do przewiercenia się przez płaskownik ze
stali kwasoodpornej - słyszę "no tak ze 2000 obrotów na minutę wystarczy".
Jestem przerażony wiedzą i zaradnością młodych zaraz po szkole. :(
Czekam na dzień, w którym ktokolwiek odpowie mi na choćby jedno pytanie
- poważnie!

Miłego Romku.
Irek.N.
* 1. mimośród z drążkiem (jak tłok, korbowód i wał korbowy w silniku
spalinowym) - jaką teoretyczną maksymalną siłę na drążku mogę uzyskać?
2. Jaka będzie (proszę oszacować) średnica bębna, jeśli na rurze o
średnicy 150mm nawinę 100mb taśmy o grubości 1cm?

Site Timeline