lampy uv-c

W dniu 2016-01-23 o 15:39, jedrek pisze:

Dla kasowania EPROMów nie ma to praktycznego znaczenia. Pary rtęci emitują obie linie (i jeszcze parę innych, ale to też bez znaczenia), jeśli szkło obudowy pochłania 185nm, to będziesz miał mniej ozonu, ale to nie znaczy, że go nie będzie. Wietrzenie raczej konieczne, paskudnie boli głowa.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-01-26 o 22:08, jedrek pisze:

Słuszna uwaga. A tak nawiasem: zamierzasz kasować tysiące EPROMów i próbujesz zoptymalizować proces kasowania? ;-) Dawno już temu kasowałem EPROMy po prostu podstawiając je pod lampę bakteriobójczą na jakiś kwadrans. I zupełnie mnie nie obchodziło, czy to jest optymalne, nawet nie chciało mi się mierzyć czasu. Chodziło o pojedyncze sztuki.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

użytkownik jedrek napisał:

vernon.l.pinkley

W dniu 2016-01-28 o 13:16, jedrek pisze:

Nie, to są osobne, ostre, linie emisyjne. Wpisz w googlu "low pressure mercury lamp" i będziesz miał rysunki. A tak w ogóle, to zrób sobie to:

:-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl

W dniu 2016-01-28 o 15:29, J.F. pisze:

Ależ oczywiście, że emituje. Prążek 365nm jest chętnie używany w polarymetrii, mam nawet filtry interferencyjne wyizolowujące ten prążek. Już zabytkowy NRDowski Polamat umożliwiał pomiar przy tej długości fali.

I tu jest problem z nazewnictwem. Stare kwarcówki rzeczywiście często są nazywane HP, podobnie jak i obecnie produkowane lampy do celów oświetleniowych, ale dla chemika szukającego lampy do spektroskopu to wszystko jest LP. "High pressure" zaczyna się od dobrze ponad 100 atmosfer w lampie podczas jej pracy, wówczas linie emisyjne zlewają się, tworząc ciągłe widmo. (Takie lampy już nie są produkowane, zastąpiły je lampy deuterowe. Dla utrudnienia identyfikacji, lampy deuterowe produkowane jako zamienniki rtęciowych do starych urządzeń są często nazywane rtęciowymi wysokociśnieniowymi). Ściślej, można kupić lampę wysokociśnieniową (120-130 atmosfer) za chore pieniądze i z pancerną obudową bezpieczeństwa, na przykład do fotochemii.

Zgoda, zgoda.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl