Lampy LED - Page 2

Re: Lampy LED
 > po kilku latach, a jak będę wymieniać sukcesywnie i powoli to
 > koszta się rozłożą i wcale nie obciążą mojego portfela. Polecam
 > wszystkim www.sklep.ledsgroup.pl

Przykrość jaka nas obecnie spotka po kupieniu "żarówek" LED przez
internet jest taka, że świeci nie takim białym światłem, jakiego byśmy
oczekiwali. Informacja o temperaturze barwowej niewiele daje.
Kupiłem LED 1W Edison opto opisaną ciepła biała - świeci kolorem...
trudno określić jakim - zielonkawo różowym. W każdym razie porażka totalna.
Potem chińską taśmę samoprzylepną już w sklepie. Ciepła biała wydawało
mi się świeciła na żółto więc wybrałem białą dzienną. Na wystawie dawała
światło relatywnie lepsze pod względem koloru. Po przyjściu do domu
wieczorem w kuchni okazało się, że świeci na trupi, prawie fioletowy kolor.
Kupiłem też Super Flux 5000K - ma duże podbarwienie niebieskiego i
trochę jakby żółtego/zielonego.
Ostatnio kupiłem LEDy 5050, wg sprzedawcy 5000-5500K. Te emitują
najprzyjemniejszy biały z LEDów które do tej pory miałem.

Kolega kupił do pokoju i kuchni LEDówki i próbuje przystosować się do
zielonkawego podbarwienia. A ja dopiero co przystosowałem żonę do
świetlówek energooszczędnych...

Mimo ogromnego postępu w dziedzinie oświetlenia za pomocą LED nadal mamy
niedosyt i problem z dobrym określeniem jakości emitowanego światła
dostosowanym do potrzeb fizjologicznych człowieka.
Kupowanie w ciemno jest IMHO ryzykowne.

Michał

Re: Lampy LED

Nakupowałem się już sporo rozmaitych gotowych LEDowych elementów typu
żarówki i taśmy, tylko raz się naciąłem przy zakupie 100szt diód RGB,
10% było wadliwych, sprzedawca bez żadnego ale dosłał sprawne. Może
reklamuj?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html