Lampy LED

Zainteresowany tym ulicznym oswietleniem LED z sasiedniego watku,
zapragnalem sprawdzic u zrodel ...

taki np StreetSaver BPP007
http://www.ecat.lighting.philips.pl/l/nowe-produkty/nowosci-oswietlenie-led/streetsaver-bpp007/61672/cat /
http://www.ledowe.pl/index.php/id_4593_mode_proddet.html
http://www.elmax.pl/nowosci-oswietlenie/41-street-saver

"Do 60% zaoszczędzonej energii w porównaniu z oprawami do lamp
rtęciowych montowanymi na szczycie słupów"

ale zaraz ... kurde, co jest - 1906lm "ciepla biel" lub 2740lm
"neutralna biel". inni pisza podobnie - ok 2000lm.
i 60W mocy. to jest raptem 33 lm/W. Co oni - z zarowkami chca
konkurowac ?

Czy moze istotne to "montowane na szczycie slupow".  Wybrali sobie
jakies takie co swieca takze do gory ?

A moze "Możesz zaoszczędzić ponad 60% energii w porównaniu do opraw
125W HPL bowl" nalezy rozumiec doslownie - 60W zamiast 125W+dlawik
istotnie daje 60% oszczednosci energii.
A ze przy okazji bedzie ze 4 razy ciemniej ... przyrost naturalny
podskoczy :-)

No i jeszcze "Zgodnie z nowymi przepisami od 2015 r. nie będzie można
używać lamp zawierających rtęć. Oznacza to również konieczność wymiany
wszystkich opraw, w których montuje się takie źródła."

J.

Re: Lampy LED

Jak to się ma ten zakaz do świetlówek kompaktowych ?

G.B.

Re: Lampy LED
Dnia Thu, 09 Feb 2012 21:40:26 +0100, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Nie mam pojecia - w ogole pierwsze slysze.

J.

Re: Lampy LED

Szykuja coś jak z ACTA? Będziemy przy świeczkach siedzieć, czy żarówki
wrócą do łask?

Re: Lampy LED

Świeczki są be, bo CO2...

Re: Lampy LED
Użytkownik "Andrzej Lawa"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4f34ca6c$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl...

Nie, jesli robione ze stearyny a nie z parafiny. Albo z oleju
rzepakowego czy palmowego.

Poza tym zarowki tez emituja CO2, tylko w innym miejscu.
No i znacznie mniej :-)

A poza tym rosnaca cena swieczek spowoduje przywrocenie pomyslow
Franklina, bedziemy wstawac o swicie i nie bedziemy marnowac surowcow
bez potrzeby :-)

J.

Re: Lampy LED

E tam. Stearynę, to się z krowy robi. Nie wyhodowano jeszcze krowy
bezmetanowej, więc tym bardziej be.

A potem chodzić spać z kurami (ostatnio im klatki powiększyli, więc
trochę miejsca jest).

Re: Lampy LED

Ludzie też...:)
(Czemu ludzie? A dużo to razy słyszy się coś w stylu "Znów świeciłem oczami
przed dyrektorem/kolegami/wychowawczynią" (to jak dzieciak w szkole
nabroi)?) :)

Re: Lampy LED

"Andrzej Lawa" 4f34ca6c$ snipped-for-privacy@news.home.net.pl

Parafinowe -- tak, choć też nie do końca.
Woskowe są produkowane z kwiatów. Kwiat,
zanim wyrośnie, zbierze CO2 z powietrza.

A i ropa naftowa zanim powstała, zebrała z powietrza CO2.

Ale, oczywiście, do masturbacji należy używać przyrządów profesjonalnych, nie
świec. ;)

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'

Str 5. http://tinyurl.com/7r5styb

Maksymilian Dutka

Re: Lampy LED

Dzieki,ale co to jest "wycofanie nieefektywnych lamp sodowych".

Bo patrze na to i nic nie rozumiem, moze mi sie wydaje ... i nadal
sodowo-rteciowe lampy beda, tylko wydajne ?

J.

Re: Lampy LED

A moze chodzi o "nieefektowne" swiatlo o niskim Ra  :D
w kazdym razie plan skasowania lamp HQI to juz zakrawa IMO na totalna bzdure
;P
- no dobra, jutro skladam zamowienie do siled  LOL

Re: Lampy LED

http://tinyurl.com/86fkcmp

Re: Lampy LED

Ciekawie wygląda plansza z "węzłem kowale". Wymieniono lampy
wysokociśnieniowe (o wydajności lm/W podobnej do ledów) na lampy ledowe
o mocy o połowę mniejszej. Czyżby strategia "ciemniej-oszczędniej" ?

Re: Lampy LED

"Zbych" 4f34c3b3$0$1255$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl

(o wydajności lm/W podobnej do ledów) na

Zazwyczaj euforia mija, gdy człek zobaczy, że niegrzejące światło
LEDek jest jednak tak samo wydajne jak światło lamp ulicznych
stosowanych dotychczas powszechnie... Kilka lat temu uznałem,
że źle robię, kupując świetlówki. Teraz dokupuję następne.

Gdy przed dwoma laty dowiedziałem się, jakie są wydajności
palników lamp ulicznych, byłem zdumiony.

--
   .`'.-.         ._.                           .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'
A jak ktoś był na Embedded World to widział takie fajne lampki LED.
500W/55000 lm. To już wystarczy do oświetlenia ulicy ;-). Na targach nie
pokazywano tego life, ale 1/10 tego pod kloszem. Mniej więcej to samo,
co 300W halogen.

Re: Lampy LED

A to nie to samo (lub podobne), co świeci na Francuskiej w Warszawie?
To ja widziałem life. Fajnie świeci.

Na Francuskiej, na Francuskiej
Jest niewielka kawiarenka
Re: Lampy LED

No, to juz wrecz lampa stadionowa a nie uliczna.

Jakiej firmy ? Wyrob czy prototyp ?

J.

Re: Lampy LED
www.optogan.com

Pokazali tego czipa. Czy można go kupić już, nie wiem, ale mieli takiego
toolboxa z chłodzeniem pod spodem. Złącza były bezśrubowo-bezlutownicze.
Możesz odłamać tyle, ile chcesz. Zresztą zajrzyj na stronę.

Re: Lampy LED
ed/streetsaver-bpp007/61672/cat/
aw

ość wymiany

Ja powoli wymieniam żarówki na LEDy w domu, obliczyłem że zwróci
mi się to po kilku latach, a jak będę wymieniać sukcesywnie i powol
i to koszta się rozłożą i wcale nie obciążą mojego portfela.
Polecam wszystkim www.sklep.ledsgroup.pl

Site Timeline