Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

jestem nowy na tej grupie. Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Mam nastepujace pytanie. Niedawno natknalem sie na temat swiatloterapii i
lamp do tego sluzacych. Pomysl wydawal mi sie interesujacy, odwiedzilem
strone takiego dealera. Ceny lamp jednak bardzo szybko sprowadzily mnie na
ziemie, najtanszy model 700 zl:

http://tinyurl.com/yllofhy

Rowniez za same swietlowki do lamp ta firma winszuje sobie bardzo drogo:

http://tinyurl.com/yfe5z5a

Czy da sie taka lampe zrobic we wlasnym zakresie o wiele taniej? Mam
wrazenie, ze tak. Tu ta firma sprzedaje osobno swietlowki:

http://tinyurl.com/ygzmqc5

Prosze o Wasze opinie.

Z powazaniem,

Plissken z Kielc

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
Te ┼Ťwietl├│wki to Sylwania Lynx L 24W

Tutaj s─ů po 24 z┼é
http://www.nokaut.pl/oferta/swietlowka-lynx-l-2g11-320mm-24w.html

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

A czy to zadzia┼éa na depresj─Ö sezonow─ů, skoro nie wyst─ůpi podstawowy
czynnik terapeutuczny, jakim jest Poczucie Wydania Sporej Ka$y?
Nawet na wcze┼Ťniej wskazanej stronie przestrzegaj─ů przed podr├│bkami:
http://www.suncity.pl/index.php?option=com_content&task=view&id44% .
Trzeba by─ç rozwa┼╝nym, gdy chodzi o zdrowie.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
moBF%na zrobiE6% ;-)
trzeba najsamprzF3%d troszkEA% poczytaE6% o teorii

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Moim zdaniem nie zadziała. Efekt "DKMD" (Dużo Kosztowało Musi Działać) jest
nie do pomini─Öcia.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

W tym przypadku chyba nie tyle "nie do pomini─Öcia", co jest to jedyny
czynnik. Natomiast w og├│lno┼Ťci, silne o┼Ťwietlenie mo┼╝e na depresj─Ö
robi─ç dobrze. Tylko nie jakie┼Ť zimne jarzeniowe b┼║dzid┼éo, a co┼Ť co
ma w sobie du┼╝o podczerwieni i przypomina ┼Ťwiat┼éo s┼éoneczne. I nie
w odleg┼éo┼Ťci 2 czy 43 centymetr├│w przez trzy kwadranse, tylko w ca┼éym
pomieszczeniu, gdzie ten go┼Ťciu z deprech─ů musi po ca┼éych dniach
przesiadywa─ç (nie od rzeczy jest pod koniec dnia zaordynowa─ç pacjentowi
drinka z palemk─ů czy co kto tam lubi).

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

A jak to z ta podczerwienia w slonecznym ?

Bo tak kamery roznego rodzaju driody IR[L]ED widza swietnie, a na
dworze kolorow nie znieksztalcaja jakos tragicznie. Albo malo tej
bliskiej IR z nieba dochodzi, albo przedmioty nie odbijaja ..

J.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Du┼╝o jej. ┼Ürednio jakie┼Ť 56% (widzialne 39%, UV 5%).

S┼éo┼äce to nie dioda czy jakie inne w─ůskopasmowe ┼║r├│d┼éo. Ta energia
podczerwieni (pół kW na metr kwadratowy) rozkłada się na szeroki
zakres widma. Poza tym faktycznie, atmosfera t┼éumi blisk─ů podczerwie┼ä
bardziej od ┼Ťwiat┼éa widzialnego (dalsz─ů jeszcze bardziej, ale to
akurat w tym przypadku mało istotne).

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Bo kamery maj─ů filtry kolor├│w i filtr IR (ods┼éaniany czasem w trybie
noc), bez tego filtra kolory s─ů jednak du┼╝o gorsze. Oczywi┼Ťcie najlepiej
w podczerwieni widz─ů kamery cz-b - tutaj s─ů naprawd─Ö ciekawe przypadki
np. ubranego na czarno ochroniarza można pomylić z młynarzem ;)

Mirek.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Ale mimo filtra IR diody widza. Slaby jakis ten filtr.

I nie slychac zeby sie cos odslanialo ..

Ale w normalnym oswietleniu dziennym juz nie ma takiego efektu ?

Ewentualnie moze byc oswietlenie ksiezycowe .. a moze lepiej nie,
chyba ze ktos ma spectrum swiatla odbitego ..

J.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Filtry s─ů r├│┼╝ne - zawsze co┼Ť tam wida─ç.
Kamera może też nie mieć filtra żeby lepiej widziała w nocy (gdy nie
mo┼╝e mie─ç ods┼éanianego) - ale w takiej kamerze kolory w dzie┼ä s─ů
kiepskie - nie ma cud├│w.

A dobrze widzi w nocy i przy diodach IR?

Jest. Asfalt na drodze wydaje si─Ö ja┼Ťniejszy, a ten mundur dos┼éownie
bia┼éy, li┼Ťcie na drzewach te┼╝ wydaj─ů si─Ö ja┼Ťniejsze, natomiast twarze
ludzi - ciemniejsze. To zale┼╝y oczywi┼Ťcie od kamery - niewiele ju┼╝ tych
czarno - białych mamy, ale zauważyłem to na kliku modelach.
Przypominam sobie te┼╝, ┼╝e mia┼éem jak─ů┼Ť kolorow─ů kamer─Ö (albo by┼éa bez
filtra albo z bardzo kiepskim) i dziwnie widzia┼éa czarn─ů, celulozow─ů
membran─Ö g┼éo┼Ťnika - wygl─ůda┼éa w niej na jasnoszaroniebiesk─ů. Kolory
mia┼éa ta kamera og├│lnie fatalne i przy s┼éabym o┼Ťwietleniu te┼╝ nie wiele
widziała.

Mirek.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

  LED jest ma┼éy i jego obraz jest mocno prze┼Ťwietlony, to czy go
przytłumisz o kilka EV niewiele pomoże - jak "czujnik" (matryca)
w og├│le reaguje na dany zakres fali, to zarejestruje.

  Niespecjalnie r├│┼╝ni si─Ö od o┼Ťwietlenia w cieniu wie┼╝owca,
o┼Ťwietlonym (rano lub wieczorem) ┼Ťwiat┼éem odbitym od s─ůsiedniego
bloku typu "go┼éy beton" :) - poza oczywi┼Ťcie ilo┼Ťci─ů ┼Ťwiat┼éa,
skoro Ksi─Ö┼╝yc ma "a┼╝" p├│┼é stopnia ┼Ťrednicy (a poza pe┼éni─ů
o┼Ťwietlenie jeszcze gwa┼étownie spada).

pzdr, Gotfryd

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Mo┼╝e chodzi─ç o barw─Ö ┼Ťwiat┼éa i ew. sk┼éadowe widma. My┼Ťl─Ö, ┼╝e depresj─Ö
najbardziej poprawi┼éyby ┼Ťwietl├│wki o barwie najbardziej zbli┼╝onej do
┼Ťwiat┼éa s┼éonecznego.

Re: Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
On Sat, 31 Oct 2009 22:19:34 +0100, Adam Dybkowski

JeB6%li tak, to rozwaBF% Osram Color Proof 950. Producent okreB6%la =
trwaB3%oB6%E6
na 20 000 godzin. Warto teBF% zainwestowaE6% w elektroniczny statecznik
aby uniknB1%E6 migotania. UBF%ywam tych lamp (nie do B6%wiatB3%oterapii,=
 o tym
nie mam bladego pojEA%cia).

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

I gdzie ja mam sobie tym ustrojstwem po┼Ťwieci─ç? Oni okre┼Ťlaj─ů pole
rażenia na 43 centymetry od tego wynalazku. Cały się nie zmieszczę,
zreszt─ů i tak bym 45 mninut nie usiedzia┼é nieruchomo. Mo┼╝e wystarczy
po oczach ┼Ťwieci─ç? Je┼Ťli tak, to mo┼╝e wprost, troch─Ö s┼éabszym ┼║r├│d┼éem?
Tylko co na to okulisci? Wiem, ┼╝e ┼Ťwiat┼éo rzeczywi┼Ťcie potrafi dzia┼éa─ç,
ale nic tak dobrze na deprech─Ö nie zrobi, jak podr├│┼╝ zim─ů na po┼éudniow─ů
p├│┼ékul─Ö. A jak nie, to trzeba chocia┼╝ stara─ç si─Ö, by letnie ┼Ťwiat┼éo
zasymulowac *w ca┼éo┼Ťci*, wraz z podczerwini─ů dzia┼éaj─ůc─ů na sk├│r─Ö.

Jarek

PS:
Mam podręcznik psychiatrii, w którym jest rozdział na temat leczenia
lypemaniak├│w. Zalecaj─ů przetrzymywanie ich w jasnym pokoju o ┼Ťcianach
pomalowanych na czerwono. I jeszcze chyba jakie┼Ť kr─Öcenie w fotelu
obrotowym. Ksi─ů┼╝ka jest z prze┼éomu XIX i XX wieku, a na lypemani─Ö
dzisiaj si─Ö "depresja" m├│wi.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Moze zadzialac. Robienie tego, skompletowanie, montaz, doprowadzenie
do ladnego wygladu, testowanie - i juz minelo troche czasu bez
depresji :-)

Wezcie zobie ludzie jakis ambitny projekt, choczby TCP/IP do uC, i
przejdzie wam depresja przez zime :-)

Nie si┼é─ů a sztuk─ůfrajer├│w w dup─Öt┼éuk─ů.
Taka super hiper lampa dzia┼éa mniej wi─Öcej jak ┼╝ar├│wka albo ┼Ťwietl├│wka. Robi ┼╝e
jest jasno. Wystarczy w domu wkr─Öci─ç numer wi─Öksze ┼╝ar├│wki, te┼╝ zrobi si─Ö
ja┼Ťniej.

Re: Nie si┼é─ů a sztuk─ůfrajer├│w w dup─Öt┼éuk─ů.

Odnioslem wlasnie takie wrazenie. Stad moje pytanie na Grupie. Wydawalo mi
sie to mocno grubymi nicmi szyte, zeby 2 swietlowki po 24W kosztowaly 1k
PLN. Efekt DKMC zapewne nie do pominiecia, ale ja sie na to nie dalem
nabrac.

Nie neguje dzialania swiatloterapii, nie mam doswiadczenia w tej kwestii.
Jesli ktos chce sprzedawac swoje urzadzenia za 1.5k i ma na to kupcow,
prosze bardzo. Myslalem o skonstruowaniu takiej lampy dla siebie. Nie mam
depresji, dokucza mi jednak jesienna melancholia i drastyczny spadek
aktywnosci. Moze jakies sugestie zamiast swiatloterapii ;D ?

pozdrawiam,

Plissken

Re: Nie si┼é─ů a sztuk─ůfrajer├│w w dup─Öt┼éuk─ů.

Też bym się napił.

Re: Nie si┼é─ů a sztuk─ůfrajer├│w w d up─Öt┼éuk─ů.

Sporty zimowe: ┼éy┼╝wy, narty, snowboard; basen; wyj┼Ť─ç z domu jak ┼Ťwieci
słońce.

Mirek.

Site Timeline