Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

jestem nowy na tej grupie. Witam wszystkich bardzo serdecznie.

Mam nastepujace pytanie. Niedawno natknalem sie na temat swiatloterapii i
lamp do tego sluzacych. Pomysl wydawal mi sie interesujacy, odwiedzilem
strone takiego dealera. Ceny lamp jednak bardzo szybko sprowadzily mnie na
ziemie, najtanszy model 700 zl:

http://tinyurl.com/yllofhy

Rowniez za same swietlowki do lamp ta firma winszuje sobie bardzo drogo:

http://tinyurl.com/yfe5z5a

Czy da sie taka lampe zrobic we wlasnym zakresie o wiele taniej? Mam
wrazenie, ze tak. Tu ta firma sprzedaje osobno swietlowki:

http://tinyurl.com/ygzmqc5

Prosze o Wasze opinie.

Z powazaniem,

Plissken z Kielc

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
Te świetlówki to Sylwania Lynx L 24W

Tutaj są po 24 zł
http://www.nokaut.pl/oferta/swietlowka-lynx-l-2g11-320mm-24w.html

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

A czy to zadziała na depresję sezonową, skoro nie wystąpi podstawowy
czynnik terapeutuczny, jakim jest Poczucie Wydania Sporej Ka$y?
Nawet na wcześniej wskazanej stronie przestrzegają przed podróbkami:
http://www.suncity.pl/index.php?option=com_content&task=view&id44% .
Trzeba być rozważnym, gdy chodzi o zdrowie.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
moBF%na zrobiE6% ;-)
trzeba najsamprzF3%d troszkEA% poczytaE6% o teorii

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Moim zdaniem nie zadziała. Efekt "DKMD" (Dużo Kosztowało Musi Działać) jest
nie do pominięcia.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

W tym przypadku chyba nie tyle "nie do pominięcia", co jest to jedyny
czynnik. Natomiast w ogólności, silne oświetlenie może na depresję
robić dobrze. Tylko nie jakieś zimne jarzeniowe bździdło, a coś co
ma w sobie dużo podczerwieni i przypomina światło słoneczne. I nie
w odległości 2 czy 43 centymetrów przez trzy kwadranse, tylko w całym
pomieszczeniu, gdzie ten gościu z deprechą musi po całych dniach
przesiadywać (nie od rzeczy jest pod koniec dnia zaordynować pacjentowi
drinka z palemką czy co kto tam lubi).

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

A jak to z ta podczerwienia w slonecznym ?

Bo tak kamery roznego rodzaju driody IR[L]ED widza swietnie, a na
dworze kolorow nie znieksztalcaja jakos tragicznie. Albo malo tej
bliskiej IR z nieba dochodzi, albo przedmioty nie odbijaja ..

J.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Dużo jej. Średnio jakieś 56% (widzialne 39%, UV 5%).

Słońce to nie dioda czy jakie inne wąskopasmowe źródło. Ta energia
podczerwieni (pół kW na metr kwadratowy) rozkłada się na szeroki
zakres widma. Poza tym faktycznie, atmosfera tłumi bliską podczerwień
bardziej od światła widzialnego (dalszą jeszcze bardziej, ale to
akurat w tym przypadku mało istotne).

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Bo kamery mają filtry kolorów i filtr IR (odsłaniany czasem w trybie
noc), bez tego filtra kolory są jednak dużo gorsze. Oczywiście najlepiej
w podczerwieni widzą kamery cz-b - tutaj są naprawdę ciekawe przypadki
np. ubranego na czarno ochroniarza można pomylić z młynarzem ;)

Mirek.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Ale mimo filtra IR diody widza. Slaby jakis ten filtr.

I nie slychac zeby sie cos odslanialo ..

Ale w normalnym oswietleniu dziennym juz nie ma takiego efektu ?

Ewentualnie moze byc oswietlenie ksiezycowe .. a moze lepiej nie,
chyba ze ktos ma spectrum swiatla odbitego ..

J.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Filtry są różne - zawsze coś tam widać.
Kamera może też nie mieć filtra żeby lepiej widziała w nocy (gdy nie
może mieć odsłanianego) - ale w takiej kamerze kolory w dzień są
kiepskie - nie ma cudów.

A dobrze widzi w nocy i przy diodach IR?

Jest. Asfalt na drodze wydaje się jaśniejszy, a ten mundur dosłownie
biały, liście na drzewach też wydają się jaśniejsze, natomiast twarze
ludzi - ciemniejsze. To zależy oczywiście od kamery - niewiele już tych
czarno - białych mamy, ale zauważyłem to na kliku modelach.
Przypominam sobie też, że miałem jakąś kolorową kamerę (albo była bez
filtra albo z bardzo kiepskim) i dziwnie widziała czarną, celulozową
membranę głośnika - wyglądała w niej na jasnoszaroniebieską. Kolory
miała ta kamera ogólnie fatalne i przy słabym oświetleniu też nie wiele
widziała.

Mirek.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

  LED jest mały i jego obraz jest mocno prześwietlony, to czy go
przytłumisz o kilka EV niewiele pomoże - jak "czujnik" (matryca)
w ogóle reaguje na dany zakres fali, to zarejestruje.

  Niespecjalnie różni się od oświetlenia w cieniu wieżowca,
oświetlonym (rano lub wieczorem) światłem odbitym od sąsiedniego
bloku typu "goły beton" :) - poza oczywiście ilością światła,
skoro Księżyc ma "aż" pół stopnia średnicy (a poza pełnią
oświetlenie jeszcze gwałtownie spada).

pzdr, Gotfryd

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Może chodzić o barwę światła i ew. składowe widma. Myślę, że depresję
najbardziej poprawiłyby świetlówki o barwie najbardziej zbliżonej do
światła słonecznego.

Re: Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?
On Sat, 31 Oct 2009 22:19:34 +0100, Adam Dybkowski

JeB6%li tak, to rozwaBF% Osram Color Proof 950. Producent okreB6%la =
trwaB3%oB6%E6
na 20 000 godzin. Warto teBF% zainwestowaE6% w elektroniczny statecznik
aby uniknB1%E6 migotania. UBF%ywam tych lamp (nie do B6%wiatB3%oterapii,=
 o tym
nie mam bladego pojEA%cia).

Pozdrawiam,
PaweB3%

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

I gdzie ja mam sobie tym ustrojstwem poświecić? Oni określają pole
rażenia na 43 centymetry od tego wynalazku. Cały się nie zmieszczę,
zresztą i tak bym 45 mninut nie usiedział nieruchomo. Może wystarczy
po oczach świecić? Jeśli tak, to może wprost, trochę słabszym źródłem?
Tylko co na to okulisci? Wiem, że światło rzeczywiście potrafi działać,
ale nic tak dobrze na deprechę nie zrobi, jak podróż zimą na południową
półkulę. A jak nie, to trzeba chociaż starać się, by letnie światło
zasymulowac *w całości*, wraz z podczerwinią działającą na skórę.

Jarek

PS:
Mam podręcznik psychiatrii, w którym jest rozdział na temat leczenia
lypemaniaków. Zalecają przetrzymywanie ich w jasnym pokoju o ścianach
pomalowanych na czerwono. I jeszcze chyba jakieś kręcenie w fotelu
obrotowym. Książka jest z przełomu XIX i XX wieku, a na lypemanię
dzisiaj się "depresja" mówi.

Re: Lampy do swiatloterapii-da sie zrobic samemu?

Moze zadzialac. Robienie tego, skompletowanie, montaz, doprowadzenie
do ladnego wygladu, testowanie - i juz minelo troche czasu bez
depresji :-)

Wezcie zobie ludzie jakis ambitny projekt, choczby TCP/IP do uC, i
przejdzie wam depresja przez zime :-)

Nie siłą a sztukąfrajerów w dupętłuką.
Taka super hiper lampa działa mniej więcej jak żarówka albo świetlówka. Robi że
jest jasno. Wystarczy w domu wkręcić numer większe żarówki, też zrobi się
jaśniej.

Re: Nie siłą a sztukąfrajerów w dupętłuką.

Odnioslem wlasnie takie wrazenie. Stad moje pytanie na Grupie. Wydawalo mi
sie to mocno grubymi nicmi szyte, zeby 2 swietlowki po 24W kosztowaly 1k
PLN. Efekt DKMC zapewne nie do pominiecia, ale ja sie na to nie dalem
nabrac.

Nie neguje dzialania swiatloterapii, nie mam doswiadczenia w tej kwestii.
Jesli ktos chce sprzedawac swoje urzadzenia za 1.5k i ma na to kupcow,
prosze bardzo. Myslalem o skonstruowaniu takiej lampy dla siebie. Nie mam
depresji, dokucza mi jednak jesienna melancholia i drastyczny spadek
aktywnosci. Moze jakies sugestie zamiast swiatloterapii ;D ?

pozdrawiam,

Plissken

Re: Nie siłą a sztukąfrajerów w dupętłuką.

Też bym się napił.

Re: Nie siłą a sztukąfrajerów w d upętłuką.

Sporty zimowe: łyżwy, narty, snowboard; basen; wyjść z domu jak świeci
słońce.

Mirek.

Site Timeline