lampa z lupą

Witam
Wzrok już nie ten i przyszedł czas na zakup czegoś więcej niż zwykłej
lupy i dobrego oświetlenia.

Od jakiegoś czasu oglądam (niestety tylko wirtualnie) lampy z lupą,
wybór jest szeroki jak i przedział cenowy.

Lampa ma służyć do napraw i montażu elementów przewlekanych, jak i smd
Moje typy to podświetlanie zwykła świetlówką, nie ledy, halogeny,
żarówki. Wybrałbym o możliwej dużej soczewce tylko czy kupić z okrągłą
czy też prostokątną soczewką, co jest wygodniejsze? Lampa raczej z
mocowaniem do blatu biurka. Powiększenie myślę, że 3 dioptrii powinno
wystarczy i nie męczyć wzroku.

Może doradzicie na co zwrócić uwagę przy zakupie, żeby spełniała swoją
funkcję, była wygodna w użyciu, nie rozleciał się po miesiącu, w cenie
powiedzmy do 300zł

Re: lampa z lupą

polecam raczej zakup okularów (ew. lupy okularowej) i oświetlenia
oddzielnie. Bawiłem się takimi podświetlanymi lupami i wygląda to dobrze,
dopóki nie musisz czegoś przy pomocy tej lupy zrobić. IMHO niewygodne to
jak cholera. Zresztą za 300pln będziesz miał plastikową badziewną soczewkę
ze strasznymi zniekształceniami.

e.

Re: lampa z lupą

Zgadzam się. Też mam takie cóś - służy to jako lampa głównie.
A dobre okularki - najlepiej takie, gdzie moĹźa szybko, bez zdejmowania
odchylić soczewki - to zdecydowanie wygodniejsze jest.

Re: lampa z lupą

W takim razie, co konkretnie polecacie i gdzie kupić, do wygodnego
lutowania smd.
Widzę tylko tanie lupy okularowe za 30-50zł o wątpliwej jakości (miałem
z jedną do czynienia i nie zachwyciła) bądź profesjonalne za ponad
1500zł i więcej...

Re: lampa z lupą
hmm.. ja ma coś zbliżonego do tego
http://www.best-time.pl/uploads/1088/3.JPG
Chociaż nie jest to dokładnie to samo.
Ale nie mogą powiedzieć dokładnie, skąd to jest, bo dostałem od
kolegi-elektronika.

Ale idea taka sama - soczewki pod "daszkiem" - moĹźna jednym ruchem je
"podnieść", bez zdejmowania całości.

Re: lampa z lupą

Przy czym nie wygląda to na coś specjanie drogiego... Ja zresztą używam
sporadycznie - jeszcze jakoś sobie radzę :)
Ale, jak już muszę, to to mi się jakoś sprawdza. Natomiast pod lupą - ni
cholery...

Re: lampa z lupą

Chciałem poszukać lampy jaką mam a natknąłem się na to:
http://www.biall.com.pl/item,Lupa_naglowna_x1_7_x2_x2_5_x4_5_z_podswietl_2xLED,312073.html

Mam coś w stylu:
http://www.biall.com.pl/item,Lampa_warsztatowa_z_lupa_127mm_8066-1C_5D,312704.html
i potwierdzam do obejrzenia jest zupełnie dobre, ale lutownica się pod nią
nie za bardzo mieści.

Okulary +1, +1,5, +2, są po 6zł z groszami w Rossmanie.
P.G.

Re: lampa z lupą

Akurat od tej na zdjęciu to zeza można dostać. Rozstaw źrenic musi być
jak u małego Chińczyka ;-)
Za psami tą lupę można rzucić.

G.B.

Re: lampa z lupą

No to przecież nie mówię - że TA. Tylko tego typu. Oczywiście, że rozstaw
musi pasowac do oczu...

Re: lampa z lupą

Pewnie stąd:
http://allegro.pl/lupa-na-glowe-z-lampka-okulary-powiekszajace-i1340727968.html

Stan

Re: lampa z lupą
soczewkę

Drogo Wasc kupujesz. Za ÂŁ30 kupilem lampe ze szklana soczewka, okragla
swietlowka. 0402 idzie (jakos) tym lutowac.

--
Jerry1111

Re: lampa z lupą

Na szczęście nie ja :) ktoś inny wywalił kasę w błoto, bo jak już inni
powiedzieli - obejrzeć pod tym może się i da, ale coś robić - masakra.

e.

Re: lampa z lupą

ĹźarĂłwki.
W pracy "wywalczyłem" sobie taką dużą lampolupę :) I o ile do oglądania
drobnicy jest bardzo dobra, to robić pod nią się nie da, albo tracisz
ostrość, albo zawadzasz lutownicą czy innym narzędziem. Pomijam dość
dużą
wagę co jest kłopotliwe przy machaniu nią. I jeszcze jedna duża wada,
świetlówka powoduje bardzo duże zakłócenia w naprawianych ustrojstwach. Do
regulacji moich wzmacniaczy trzeba odsunąć lub wyłączyć lampę :) Do
uĹźytku
domowego kupiłem to
http://sklep.monster.pl/LUPA-Z-WYGINANYM-RAMIENIEM-51cm-3x%284,,15550%29.aspx .
Jak dla mnie wystarcza, choć powiększenie mogło by być 5x.
Wojtek

--
sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

Site Timeline