lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zag ospodarowania?

Kupiłem w sumie z sentymentu jedną taką i zastanawiam się jak by j
ą tu zagospodarować.

Moje typy:
-zrobić jakiś fikuśny system wyświetlający w oparciu o mikrokontr
oler. Niech maluje jakieś figury Lissajous czy widmo sygnału audio.
-Zrobić ultradźwiękowy miernik odległości.
-wizualizator sygnałów ultradzwiekowych.

Jakie inne proste układy można by sklecić?
Warunek jest taki zeby nie było taniej kupować czegoś takiego jako go
towe (np oscyloskop analogowy) i zeby było ciekawe i pożyteczne. Zeby n
ie trafiło po 20 minutach zabawy do szafy tylko aby był sens z tego kor
zystać.

Nie mam dużego zaplecza elektronicznego więc im układ prostszy tym le
piej.
Płytke sobie jestem w stanie zaprojektowac (ale o ewentualnych problemach
 puszczania sygnalow obok siebie wiem niewiele) i wytrawić (metoda żela
zkowa).

Rzucicie jakimiś ciekawymi tematami?

Pozdrawiam.
Łukasz Sczygiel

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zago spodarowania?

Standardowo ;-) na lampach oscyloskopowych robi się zegarek, co ładnie
wyświetla analogowo wskazówki i cyfrowo liczby. W scieci jest od groma
projektów.

Łukasz

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
W dniu czwartek, 11 października 2012 12:10:49 UTC+2 użytkownik Ukaniu
Dzięki za hint.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Projekt takowego zegarka był w Elektronice dla Wszystkich 8-9/2012.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Jak już z mikrokontrolerem, to na przykład zegarek, może być DCF. I tak
najtrudniej zrobić zasilacz, reszta to oprogramowanie :-). Czyli: najpierw
zasilacz i wzmacniacze odchylania pionowego i poziomego, a reszta to
orzeszki ziemne :-).

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
W dniu czwartek, 11 października 2012 12:10:43 UTC+2 użytkownik Waldema
y ją tu
ontroler.

o gotowe
m lepiej.
mach
 I tak
erw
Uwaga o zasilaniu słuszna. :)

A reszta to albo mikrokontroler z dwoma wyjsciami C/A i rysowanie co dusza
zapragnie i cykli starczy albo jakas analogówka i w sumie o takową bard
ziej mi chodzi.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Nauczka dla ciebie: nie uwazales jak robiles, to teraz rob jak uwazasz
:-P

Na drugi raz wyrzuc sentymenty i zastanow sie przed zakupem :-)

Wpisz w google scope clock

po czym wpisz  Youscope

http://www.youtube.com/watch?v=s1eNjUgaB-g

Figurki z 4 generatorow tez wychodza piekne ... ale to trzeba przed
youscope ogladac :-)

Ma to wszystko jedna wade - najpierw trzeba zrobic z tego oscyloskop.
A to dosc upierdliwa robota.

poszukac oscyloskopu ze zbita taka lampa ? Nie, lepiej kupic sprawny.

P.S. a co zrobic ze starym kineskopowym telewizorem lub monitorem ?
Zaczyna mi miejsca brakowac.

J.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do je j zagospodarowania?
Wyjąć trafopowielacz do "przydasiów" a resztę zutylizować?

--
butek
Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zago spodarowania?

http://www.youtube.com/watch?v=W5yg6isWRyk

Marek

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Gra Jumping Jack rodem ze spectrum ..

J.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
W dniu czwartek, 11 października 2012 12:21:30 UTC+2 użytkownik J.F nap
isał:
awiam siďż˝ jak by jďż˝
Cale 20 zl wydane bezmyslnie.
Jednak sentymant mam drozszy, nie zaluje :)

W sumie racja ale 20zl to nie strata, i tak u goscia kupowalem detektory pr
omieniowania wiec "tak mi sie klikło" :)

ďż˝cy w oparciu o

Dobry hint.  Dziekuje.
To chyba kiedys widzialem. Ale dziekuje za przypomnienie.

To juz lepiej sobie taki kupic :) I karmic z mp3...

ż˝ takiego jako
˝yteczne.
Racja. W najgorszym wypadku poleci na allegro albow  smieci. 20zl przebolej
e :)
Wymienic na znizke przy zakupie kolejnego tv. Czasem sa "promocje"...

Użytkownik  napisał w wiadomości grup
W dniu czwartek, 11 października 2012 12:21:30 UTC+2 użytkownik J.F

20zl nie strata, ale teraz masz klopot. Jakbys pomyslal, to bys nie
kupil, i jeszcze by 20 zl zostalo, a tak to sie bedziesz przez pare
lat meczyl co z tym zrobic :-P

No to prosta sprawa - poczytac Sekowskiego, odciac ekran - bedziesz
mial przenosny detektor promieniowania.
A reszte wyrzucic :-)

Eee, mam wrazenie ze wtedy najpierw podnosza ceny.

A prawda - na glowicy mozna bylo ciekawy wobuloskop zrobic ..

J.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Wyciągam LM7812 i LM7805 a resztę odstawiam dla tuptusiów.
Oblizują się ze smakiem ściagając cewki odchylania.

ha ale co zrobić z deckiem kasetowym? (nówka nie śmiganym)

przerobić na zasilacz? bargrafy podłączyć jako zobrazowanie pobieranego
prądu? ;)

--
Piter

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?
W dniu czwartek, 11 października 2012 20:51:32 UTC+2 użytkownik PiteR n
apisał:
Wystawic na allegro.
Cena moze zdziwic.
Szczegolnie jesli dobry...

ranego

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Wylutować ciekawe elementy (trafopowielacz, jakieś tranzystory mocy),
a kineskop na śmietnik.

--
Gof
http://www.chmurka.net/

On 2012-10-16 13:30, Adam Wysocki wrote:
[.....]
A po co? :D

Natomiast telewizory to najlepiej zawieźć na wyznaczone przez gminę
śmietnisko zajmujące się utylizacją takiego sprzętu. Przyjmują za darmo,
jedyny koszt to czas i trochę benzyny. Ja w ubiegłym roku zawiozłem 2
monitory, 3 telewizory i karton drobnego elektryczno-elektronicznego
badziewia. :-D Bo też mi miejsca zaczynało brakować. :-D

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Żeby mieć - użyć - zrobić coś ciekawego :)

Ach ta ekologia ;)

A da się w drugą stronę - wygrzebać coś ciekawego z takiego składziku?

--
Gof
http://www.chmurka.net/

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Remake gry asteroids.

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

Tak się spytam, jak był tworzony obraz w oryginalnej grze i na jakim typie
kineskopu?

--
www.wojtiuk.pl

Re: lampa oscyloskopowa - jakis prosty układ do jej zagospodarowania?

http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_monitor

Site Timeline