[lama] Podpięcie jednej kolumny

Witam, W takich rzeczach jestem noga więc pytam. Czy do niewielkiej wieży sprzed kilku lat (taka jak tutaj

) mogę podpiąć pod oba wyjścia jeden głośnik (drugi został unicestwiony przez wodę). W radiu mono jest, z utworami z CD nie da rady tego zrobić, więc niektóre dźwięki są bardzo słabo albo wcale niesłyszalne. Pomyślałem że połączę końce przewodów parami i tak podepnę do kolumny robiąc coś w stylu "mono". Coś się może wydarzyć?

Pozdrawiam

Reply to
TheOne

Dnia Tue, 19 Jan 2010 17:35:37 +0100, TheOne napisał(a):

Jeśli nie boisz się rozebrać urządzenia i wiesz z której strony trzymać kolbę to zewrzyj wejścia torów wzmacniacza m.cz.

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski schrieb:

Po pytaniu nie sądzę, że on wie co to lutownica ;-).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

Nie wolno łączyć bezpośrednio wyjść wzmacniaczy. Jeden dla drugiego stanowi zwarcie i różne przykre rzeczy mogą się zdarzyć. Jeśli są tam nowoczesne układy scalone z odpowiednimi zabezpieczeniami to tylko będzie cisza albo cichutki charkot z głośników. Jeśli scalaki nie są dobrze zabezpieczone to z jednego do drugiego wyjścia popłyną tak duże prądy, że odydwa się spalą - czasem potrafi rozerwać korpus scalaka.

Jest pewna możliwość podłączenia głośnika do obydwu wyjść na raz - przez oporniki. Do każdego wyjścia (zwykle czerwone zaciski) włączyć oporniki 3,3-4,7om, najlepiej ceramiczne o mocy 5-10 watów. wolne końce połaczyć ze sobą i między punkt połączenia a masę (zwykle czarne zaciski) włączyć głośnik. W głośniku będzie słychać muzykę z obydwu kanałów płyty, niestety moc będzie mniejsza i pogorszy się brzmienie, szczególnie na niskich tonach.

Reply to
Wmak

TheOne pisze:

sluchaj na słuchawkach....