Ładowarka z balanserem i bateria laptopa

Witam.

Ostatnio natrafiłem gdzieś w Necie na ładowarki z balancerem, jak np.
Turnigy Accucell-6.

Pytania:

1. Czy do "balansowania" wymaga osobnego podpięcia przewodów do każdego z
ogniw baterii?

2. Czy w ten sposób można (po rozebraniu) nieco "zregenerować" baterie
laptopów? Takie co schodzą powoli do przykładowo 40% pojemności (wg
laptopa), a potem szybko padają na pysk.

3. Czy takie cudo jest rzeczywiście zdecydowanie lepsze od w miarę dobrych
ładowarek z funkcją rozładowania?

4. Jeśli już miałbym kupować, to czy są jakieś lepsze/gorsze? Na co zwracać
uwagę?

Jakoś z angielskich manuali nie mogę tego wykumać :(

Przy okazji może przydałoby mi się toto do ładowania akumulatorków do lampy
błyskowej, do akumulatorków lustrzanki, może też do samochodu, itd.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa
Tak
Niektóre tak inne nie...
Lepsze bo mają balancer.

Bateria laptopów mają wbudowane balancery, te ładowarki są do baterii
modeli RC które to balncera nie mają.
Problem leży w technologi Li-ion : ogniwo starcza na 300 cykli albo 2
lata używania. I po dwóch latach albo kupujesz nową baterie albo samemu
wymieniasz ogniwa ( w detalu po ~20zł) i kombinujesz jak obejść
zabezpieczenie producenta przeciwko takiej operacji (zazwyczaj wgranie
wsadu "nowej baterii" do pamieci starej).

Re: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa

Ta podana jest dobra, tylko potrzebujesz jeszcze zasilacza 12-15V /
75W

Ano.
Poza tym ditto co powiedziaB3% Emil

Mare

Re: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa

Spokojnie wystarczy jakiś mały komputerowy mATX, wygrzebany z jakiegoś Della
czy innego Compaka.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Ładowarka z balanserem i bateria laptopa

Co do tej ładowarki, to jak dla mnie ma parę minusów:
- rozładowanie tylko 5W, czyli w przypadku większych pakietów trzeba
dłuuugo czekać
- mały wiatraczek do chłodzenia, który jest po prostu głośny
- kabel łączący łądowarkę ze źródłem zasilania jest tak cienki, że jak
używasz większych prądów ładowania, to ładowarka się wyłącza, bo dostaje
za małe napięcie (10V minimum)
- samo złącze zasilające też nie nadaje się do tych prądów (u mnie
prawie się stopiło)

Na 2 ostatnie można zaradzić wylutowując gniazdko i wlutowując w to
miejsce parę uczciwych przewodów.
Poza tym, to całkiem miła ładowarka, łatwo dorobić sobie czujnik
temperatury (LM35+kabelek). I tania:-) (teraz chyba $34)

pozdrawiam

majek
Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

Site Timeline