Ładowarka z balanserem i bateria laptopa

Witam.

Ostatnio natrafiłem gdzieś w Necie na ładowarki z balancerem, jak np. Turnigy Accucell-6.

Pytania:

  1. Czy do "balansowania" wymaga osobnego podpięcia przewodów do każdego z ogniw baterii?

  1. Czy w ten sposób można (po rozebraniu) nieco "zregenerować" baterie laptopów? Takie co schodzą powoli do przykładowo 40% pojemności (wg laptopa), a potem szybko padają na pysk.

  2. Czy takie cudo jest rzeczywiście zdecydowanie lepsze od w miarę dobrych ładowarek z funkcją rozładowania?

  1. Jeśli już miałbym kupować, to czy są jakieś lepsze/gorsze? Na co zwracać uwagę?

Jakoś z angielskich manuali nie mogę tego wykumać :(

Przy okazji może przydałoby mi się toto do ładowania akumulatorków do lampy błyskowej, do akumulatorków lustrzanki, może też do samochodu, itd.

Reply to
Adam

Adam pisze:

Tak

Niektóre tak inne nie...

Lepsze bo mają balancer.

Bateria laptopów mają wbudowane balancery, te ładowarki są do baterii modeli RC które to balncera nie mają. Problem leży w technologi Li-ion : ogniwo starcza na 300 cykli albo 2 lata używania. I po dwóch latach albo kupujesz nową baterie albo samemu wymieniasz ogniwa ( w detalu po ~20zł) i kombinujesz jak obejść zabezpieczenie producenta przeciwko takiej operacji (zazwyczaj wgranie wsadu "nowej baterii" do pamieci starej).

Reply to
emil

[...]

Ta podana jest dobra, tylko potrzebujesz jeszcze zasilacza 12-15V /

75W

Ano. Poza tym ditto co powiedział Emil

Mare

Reply to
Marek Lewandowski

[...]

Spokojnie wystarczy jakiś mały komputerowy mATX, wygrzebany z jakiegoś Della czy innego Compaka.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Reply to
Adam

Co do tej ładowarki, to jak dla mnie ma parę minusów:

- rozładowanie tylko 5W, czyli w przypadku większych pakietów trzeba dłuuugo czekać

- mały wiatraczek do chłodzenia, który jest po prostu głośny

- kabel łączący łądowarkę ze źródłem zasilania jest tak cienki, że jak używasz większych prądów ładowania, to ładowarka się wyłącza, bo dostaje za małe napięcie (10V minimum)

- samo złącze zasilające też nie nadaje się do tych prądów (u mnie prawie się stopiło)

Na 2 ostatnie można zaradzić wylutowując gniazdko i wlutowując w to miejsce parę uczciwych przewodów. Poza tym, to całkiem miła ładowarka, łatwo dorobić sobie czujnik temperatury (LM35+kabelek). I tania:-) (teraz chyba $34)

pozdrawiam

majek

Reply to
Marek Wodzinski