Ładowarka USB, standardowa - za słaba?

A może to wina zbyt cienkiego kabelka? Bo: rozdeptałem ładowarkę dedykowaną do tabletu, no ale mam też w nim gniazdko USB-mikro, a w szufladzie kilka odpowiednich, uniwersalnych ładowarek USB (co to drugim końcem wtyka się do 230 V). No to podpinam, tablet wyświetla ikonę baterii, ale "statyczną", bo brak pełzającego paska ładowania. No i najwyraźniej nic się nie ładuje. Zajrzałem do punktu napraw, facet podpina do swojej ładowarki, a wtedy objawiają się oczekiwane symptomy ładowania, wraz z odczytem baterii, który wykazuje zwyżkowanie. No i wyjaśnia mi, że jego ładowarka jest dwuamperowa, a na mojej da się uciągnąć najwyżej połowę tego. Ale to jakoś nie za bardzo się zgadza z moją (dość jednak wątłą) wiedzą o różnych ogniwach. Oraz ze wskazaniami mini-miernika USB, bo podaje on, że ładowarka podaje napięcie z grubsza takie, jak trzeba (4,88 V), ale (drobiazg!) pobierany prąd jest zerowy (z dokładnością do setnej części ampera). Podpinam inną ładowarkę, a ta po chwili denerwującej zwłoki - pokazuje 0,28 A poboru. No i tablet wyświetla nareszcie ikonę baterii migającą tak jak trzeba. Ale zanim wpadłem na to, żeby zmienić ładowarkę, to się zdrowo naszarpałem z ową nie-ładującą.

No i pytanie brzmi: jak to może być, aby przy napięciu z grubsza takim jak trzeba - tablet nie chciał się ładować? Przecież powinien wystarczyć prąd "0,1 C", czyli odpowiadający 1/10 pojemności znamionowej (na godzinę), przy którym ładowanie może zająć z grubsza 12 godzin. A tu mi się ładuje zero-zero-nic! Czy ma to racjonalne wytłumaczenie, czy też winić za to należy gremliny?

Reply to
BaSk

Tablet stwierdza "za niskie napięcie" i tyle. 4.88V to lekka bida, tyle daja chińskie powerbanki na masymalnym natężeniu. Zazwyczaj jest 5.25V.

PS. Nie dawaj wiary miernikom na usb. Mają rozrzut nawet i 10%.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 18.05.2016 o 19:05, BaSk pisze:

Co to za tablet?

"Z grubsza" za niskie?

Przy jakim napięciu?

Obejrzyj:

?v=iBnyq57OJkk

Reply to
Czarek

Użytkownik "BaSk" napisał w wiadomości

Wszelkie cuda mozliwe.

-uUSB ma 5 pinow, mozliwe ze tablet wymaga odpowiedniej sygnalizacji na tych pozostalych 3.

-powszechnym standardem jest zwarcie linii danych, ale byc moze twoj tablet jest lepszy i bardziej wymagajacy :-) zwarcie moze byc we wtyczce, gniezdzie USB ladowarki, kabelek moze byc

2 lub 4 zylowy, a jeszcze ktorys moze byc urwany

-byc moze zrobili jakies ambitniejsze wykrywanie, stwierdzaja za duzy spadek napiecia, przestaja ladowac.

-ladowarka do samsunga ma ujemny opor wewnetrzny - im wiekszy prad, tym wieksze napiecie.

Ja mam inna zagwozdke - nawigacja samochodowa zasilana/ladowana przez mini-USB.

No i czasem wchodzi w taki tryb, ze ekran co chwila przygasa, w celu oszczedzania baterii. A jednoczesnie dioda potwierdza, ze napiecie z ladowarki dochodzi. Po pewnym czasie jednak bateryjka okazuje sie rozladowana. A zazwyczaj jednak pracuje normalnie.

No i nie wiem - napiecie za male, wtyczka cos nie kontaktuje, pobor pradu czasem za duzy, software wariuje ?

On Wed, 18 May 2016 19:05:16 +0200, BaSk napisał/a:

[ciach] Ja się podepnę pod pytanie. Powerbank Tp-Linka ładuje słuchawki BT, daje prąd do latarki(prawie 2A(4,9V)), napięcie ma ponad 5V bez obciążenia, ładuje Samsunga Solida, choć na w/w telefonie pojawia się menu z wyborem podłączenia(pamięć wew./KIES/itp.), a Sony Xperia T3 nie ładuje. Ki czort? Przy czym Sony ładuje się z każdej ładowarki którą mam w domu i komputera.
Reply to
Bo(o)t manager