ladowarka USB

Ktos wie jak sie sygnalizuje ladowarke USB ?

Pacjent - telefon Samsung Galaxy mini2 (GT-S6500, kurde, czemu te
wszystkie telefony tak starannie ukrywaja swoja nazwe ?).

samsungowa ladowarka micro USB go laduje. kabelkiem USB z komputera
sie laduje. A z innych ladowarek to loteria - z jednych tak, z innych
nie - skad on to wie ?

J.

Re: ladowarka USB

Jak mi sie "przypadkowo" rozebrala wtyczuszka wtykana do aparatu, to na
jedna z linii danych przez oporniczek bylo podane +5V. Nie pamietam na
która. Nie wiem, czy nie po napieciu - jedna da 5.0, druga 5.2V, choc to by
chyba glupie bylo...
Mam telefoniak Sferii, czasem jak go podepne do laptopa, to sie laduje przez
chwile, a czasem nic, tylko zgloszenie urzadzenia (zglasza sie w obu
sytuacjach). Ten sam kabel, ten sam laptop... SrAjfon (kopia Ajfona znaczy
sie) ladowal sie bez pudla z tego samego laptopa, tylko teraz szybke mam
stluczona i nie uzywam, reszta jest OK.

--
Pod zadnym pozorem nie zezwalam na wysylanie mi jakichkolwiek reklam,
ogloszen, mailingów, itd., ani nawet zapytan o mozliwosc ich wysylki.

zwarte ze sobą na ostro linie danych USB
http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Charging_ports_and_accessory_charging_adapters

--
Pozdr.
Michał

Re: ladowarka USB
On Sun, 5 May 2013 00:06:10 +0200, "J.F."
innych

z komputera nigdy nie ładuje czy kaprysi?
najczęściej komorka "wykrywa" ładowarkę przez zwarcie d+d-  ale bez
zwarcia też powinna ladowac (mniejszym prądem).

Re: ladowarka USB

Bez zwarcia oczekuje na nawiązanie połączenia USB, bez tego nie powinien
ładować.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Wg standardu bez zwarcia i bez połączenia może brać tylko 100mA

Re: ladowarka USB
powinien

jakiego połączenia? wszystkie telefony jakie miałem i mam (winmo,
android) zawsze ładowały po podlaczeniu do komputera (kabelkiem bez
zwarcia).

Re: ladowarka USB
A nie zauważyłeś, że robią to z różną prędkością?

Re: ladowarka USB
On Mon, 06 May 2013 00:49:58 +0200, Tomasz

Oczywiście, mówimy o ładowaniu, nie ważne z jaką prędkością.

Re: ladowarka USB

Zwarcie jest w ładowarce nie kabelku, zauważ że komputer w takim wypadku
rozpoznał że coś mu wpiąłeś, czyli połączenie danych zostało nawiązane
-
można ładować. Ładowanie nie wystartuje nawet jeśli nie będzie sterownika.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ladowarka USB

jeżeli brały więcej niż 100mA, to kompy były niezgodne ze standardem USB :(
Niestety tak bywa często: brak zabezpieczenia poboru prądu ze złącza USB.

Re: ladowarka USB
Hello Miroslaw,

Chwileczkę - telefon podłączony do komputera może nie mieć
zainstalowanego oprogramowania ale od strony zasilania zostanie
rozpoznany jako jakieś urządzenie USB i dostanie normalne zasilanie. I
niczego zwierać nie trzeba.

Mowa o ładowarkach a nie o łączeniu z komputerem, przypominam.

 RoMan
Re: ladowarka USB

Typowe telefony (pomijam wynalazki, którer bawią się piątym pinem) rozpoznają
ładowarki po zwarciu
linii data. Gdy nie rozpoznają ładowarki to postępują zgodnie z protokołem USB.

Jak chcesz wiecej szczegułów to proszę poczytaj sobie ;)

http://www.usb.org/developers/devclass_docs/USB_Battery_Charging_1.2.pdf
http://kinetis.pl/sites/default/files/BC1.2_FINAL.pdf

Re: ladowarka USB
ładowarki po zwarciu
USB.

No i Sony Xperia X8 oraz Samsung Galaxy ACE biorą 500mA z USB
Ładowarki:
X8 z ładowarki ile ta da (Nokia 1200mA mam największą).
Samsung ACE dalej swoje 550mA z ładowarki X8 (model EP-800, 850mA) oraz
Nokii (model AC-10E, 1200mA), za to ze swojej Samsung ETA0U10EBE 700mA
bierze te 700mA.

Więc teoria zwartych pinów D+/D- w ładowarkach raczej padła.

--
Irokez

Re: ladowarka USB

mam smartfona (nie najnowszy) z Androidem. I ładowarkę samochodową w
samochodzie, która ze starszymi telefonami działała cacy.
Po podłączeniu smartfona ładowania nie było. Zrobiłem mostek D+ z D- na
gnieździe w ładowarce i ładuje aż miło.

--
Pozdr.
Michał

Re: ladowarka USB

mam taki telefon, że dopóki nie zostanie poprawnie rozpoznany i
zainstalowany w systemie odpowiedni sterownik to ładowanie się nie włączy.

--
Pozdr.
Michał

Re: ladowarka USB

I to jest prawidłowe zachowanie każdego telefonu który miałem okazję
naprawiać, oraz to co od początku pisałem.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ladowarka USB
okazję

Zapomniałeś napisac, że normalne tylko pod windows  i to też ma swoje
fanaberie. Wszystkie telefony jakie miałem, pod linuxem i osx po
włączeniu do usb zaczynają ładować od razu BEZ żadnego "sterownika",
przecież prąd jaki potrzebują podaja w deskryptorze i jeśli host wyda
to nie ma nic na przeciw aby się nie ładowały.

Re: ladowarka USB

Pod linuxem tylko jeden telefon używałem i to w roli modemu do internetu
więc nie wnikałem w funkcję ładowania (bynajmniej ładował), przypuszczam
że linux każde urządzenie które się zgłosi prawidłowo uznaje za
zainstalowane i pozwala ładować.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ladowarka USB

tym niemniej kilka telefonow ladowalem z tej ladowarki i dopiero ten
samsung odmowil.

Zwarcie linii pomoglo. W oryginale obie linie byly podpiete do +
(przez dzielniki 513/753), ktore zostawilem.