Ładowarka Ni-Cd/Ni-MH

Witam Grupę - jestem tu po raz pierwszy - proszę o wyrozumiałość :-)

Moim hobby jest elektronika, nie jestem zawodowcem w tej dziedzinie niestety. Postanowiłem zbudować od podstaw, bądź kupić zestaw, do złożenia ładowarki do akumulatorów Ni-Cd/Ni-MH. Prymitywną ładowarkę z ograniczeniem prądu ładowania zbudowałem już kiedyś, ale muszę obliczać czas ładowania dla każdego z typów akumulatorów, co jest bardzo niewygodne i dzięki czemu ugotowałem kilka kompletów akumulatorków.

Najważniejszym warunkiem, który musi spełnić moja wymarzona ładowarka jest umiejętność wykrywania zmiany znaku pochodnej napięcia po czasie na ładowanych akumulatorach - dzięki temu powinienem uniknąć przeładowania i przegrzania akumulatorków (dokładnie, typu R6/AA), poprzez odłączenie napięcia, po wykryciu spadku na akumulatorkach.

Bardzo proszę, podajcie mi adres(y) do strony ze schematem ładowarki lub podpowiedzcie od jakiej firmy kupić gotowy układ do złożenia. Nie chcę kupować gotowego urządzenia ze sklepu, a konstrukcje (do złożenia), które wyszukałem w sieci przeważnie są tak samo prymitywne, jak moja pierwsza ładowarka.

Pozdrawiam i dziękuję za wszelką pomoc M.B.

Reply to
M.B.

Witam,

Sproboj ukladu Max713 -

- wyprobowany sposob na ladowarke.

Pozdrawiam Bartek

Reply to
Y.

| Sproboj ukladu Max713 -

- | wyprobowany sposob na ladowarke. E, tam, lepiej przegladnij dataszita od LM3647

Reply to
Doman

Dzięki! Są gotowe rozwiązania i z opisu wynika, że jest to dedykowany układ. Ja utknąłem trochę w czasach układów UCY7(xxx)...

Pozdrawiam M.B.

Reply to
M.B.

Mógłbyś podać stronę tak, jak zrobił Y.? Bardzo proszę. Nie wiem, gdzie tego szukać, a do Maxima są przedstawione gotowe rozwiązania! :-) Pozdrawiam M.B.

Reply to
M.B.

Zadam Ci jeszcze jedno, lamerskie pytanie: jakim napięciem należy zasilić układ ze schematu

dla odpowiednio:

2 ogniw połączonych szeregowo 4 ogniw połączonych szeregowo. Czy napięcie zasilania musi być stabilizowane? Wyczytałem, że musi być o 1.5 V wyższe od tego na baterii akumulatorów, może być odpowiednio więcej wyższe, jeżeli np. akumulatory 2x1.2V ładowałbym układem zasilanym 5V?

Pozdrawiam i dzięki za pomoc! M.B.

Reply to
M.B.

| Mógłbyś podać stronę tak, jak zrobił Y.? Bardzo proszę. Nie wiem, gdzie tego | szukać, a do Maxima są przedstawione gotowe rozwiązania! :-) Ech, a od czego sa wyszukiwarki... Masz:

tam masz dataszita do sciagniecia(pdf) a w nim gotowe rozwiazania.

P.S.: Wiekszosc takich ukladow ma gotowce rozwiazania, to nie nowosc =)

Reply to
Doman

Dzięki bardzo, nie wiem naprawdę, gdzie szukać takich rzeczy - bardzo pomocny dokument!

Pozdrawiam M.B.

Reply to
M.B.

| Dzięki bardzo, nie wiem naprawdę, gdzie szukać takich rzeczy

Wystarczylo wpisac LM3647 =)

Reply to
Doman