Ładowarka na max713 - problem z prądem ładowania.

Witam, może mi podpowiecie o co chodzi: Zrobiłem sobie ładowarke do pakietów 8 paluszków (1.2V) NiCd na MAX 713. Wszystko wyliczyłem i wykonałem według datasheeta, porównałem też z przykładowymi rozwiązaniami z sieci. Wykonałem ją na ładowanie 8 cel prądem

300mA z soldnego zasilacza (daje z 6A przy 17V, chyba starczy:D). Problem jest taki, że po podłączeniu pakietu prąd ładowania szybko spada z 300mA do 40-50mA. Dlaczego? Natomiast gdy przeprogramuje ladowarke na ladowanie 1 celi to prad jest ok (300mA) i ladowanie 1 celi przebiega doskonale... Dodam że ostatnio pakiet był mocno rozładowany, czy to może być przyczyną malego pradu ładowania? Pozdrawiam Kamil
Reply to
Kamil Siek

Użytkownik "Kamil Siek" snipped-for-privacy@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:chkvs4$su7$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A tranzystor mocy przy ładowaniu 1 i 8 cel masz jakiej temperatury ?? Pozdrawiam Piotrek

Reply to
muniek

Prądowo wystarczy ale może brakować napięcia. Końcowe napięcie ładowania pakietu 8 paluszków wynosi ok. 15V - być może konieczna jest większa różnica napięć. Poza tym - jeśli jeden z paluszków jest uszkodzony i ma dużą rezystancję wewnętrzną, to też będzie szaleć. Spróbuj po kolei podładować pojedynczo - może złapiesz drania.