ładowarka indukcyjna - Page 4

Re: ładowarka indukcyjna
Użytkownik Grzegorz Jablonski napisał:
[..]

Na podstawie własnej praktyki mogę jedynie zaprzeczyć. Choć biorąc pod
uwagę konstrukcję, to powinna tak być, w praktyce jest tak że wymienione
mini mogę wręcz na palcach jednej ręki policzyć, a mikro to masówka.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Jak najbardziej było do zarżnięcia. Dlatego właśnie wymagania odnośnie
trwałości złącza Micro-USB zostały podniesione. Np. wytrzymałość
mechaniczna rzędu 10000 operacji włożenia/wyciągnięcia (Mini-USB dwa
razy mniej):
http://www.usb.org/developers/devclass_docs/CabConn20.pdf

Kolejny spisek!

      k.
Re: ładowarka indukcyjna

Ty o teorii, ja o praktyce.

Prawdopodobnie, nie został jeszcze wykryty jak ten żarówkowy (i po
tamtej lekcji raczej nic już nie pozwolą wykryć) ale jestem za.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ładowarka indukcyjna

Czekam w takim razie na statystki, które zadadzą kłam powyższej teorii.
Tzw. ,,osobiste przekonanie'' mi jednak nie wystarczy.

Obawiam się, że aioe może tu w niczym nie pomóc. Przyjdą nad ranem i
zakneblują usta ostatniemu piewcy prawdy.

     k.
Re: ładowarka indukcyjna
[..]

To nie jest przekonanie, "temi rencyma" lutowałem już nawet nie wiem ile
telefonów w ciągu ostatnich 8 lat, podałem że "na palcach jednej ręki"
mógłbym policzyć ilość wymienionych mini, jest to ogólnik bo nie
prowadzę statystyk, aczkolwiek liczba byłaby bliska rzeczywistości. Nie
liczę wymienionych ze względów kosmetycznych przy odnawianych telefonach
"bo nie wygląda jak nowe". jak bym się uparł to z systemu wydarłbym
raport z ostatniego roku (po roku archiwizują), przy czym to jest już
czas kiedy mikro rządzi więc dane niemiarodajne, ostatni telefon z mini
miałem chyba z dobry miesiąc temu.

[..]

Musieli by znać polski, i uznać że uwierzy mi wystarczająco wiele osób.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ładowarka indukcyjna

Bardziej chodziło mi o jakieś przynajmniej półoficjalne dane, z których
by wynikało, że faktyczna trwałość złącza Micro-USB jest dużo mniejsza,
niż zostało to określone w specyfikacji. Informacja pochodząca z jednego
serwisu nie jest statystycznie wiarygodna.

Nawet jeśli masz takie doświadczenia, przyczyny tego stanu rzeczy mogą
być różne. Np. w starszych urządzeniach złącze USB często służyło
wyłącznie do komunikacji, ładowane były niezależnie. Już tylko to
znacząco redukuje zużycie.

Micro-USB, zostało zaprojektowane tak, by było trwalsze od pozostałych
złącz USB, mimo mniejszego rozmiaru. Żeby dość do konstruktywnych
wniosków, należałoby wytknąć błędy w projekcie... Pozostaję przy zdaniu,
że jest ono jednak odporniejsze od Mini-USB, a w szczególności od
pierwotnego USB.

      k.
Re: ładowarka indukcyjna

A jestes pewny ze to "zostalo tak zaprojektowane", a nie "zostalo tak
zapisane" ?

Na czym by mialy polegac zmiany w projekcie - grubsze blaszki, aby sie
nie wytarly ?

J.

Re: ładowarka indukcyjna

Niektóre ze zmian widoczne są gołym okiem. Czy złącze jest wystarczająco
trwałe, jak na tak powszechne zastosowanie, to już temat na inną
dyskusję.

Usprawniony mechanizm blokowania, przeniesienie szybciej zużywających
się elementów do wtyczki. Resztę znajdziesz w specyfikacji złącza.

      k.
Re: ładowarka indukcyjna
Użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
[..]

Nikogo nie zamierzam przekonywać do swoich obserwacji, przedstawiłem co
mam, wnioski wyciągnij sobie sam.

[..]

W żadnym wypadku SE Xperia X1, wymieniłem maksymalnie 3 gniazda bo
wyglądało że ktoś w nim dłubał śrubokrętem, absolutnie nigdy nie było
żadnych zniszczeń na płycie związanych z nieprawidłową obsługą złącza,
starsze blackberry to samo przy czym jako że były znacznie
popularniejsze to było takich przypadków ciut więcej i ponownie, ani
jednej zniszczonej płyty, ale oni dają bardzo dobry laminat. Jedynie
nokia robi osobne porty ładowania (z tego co ja robię) ale że na nokii
jestem ledwo od roku to prawie nie mam kontaktu z miniUSB. A mikro... SE
Vivaz to największa porażka, śmiało mogę ocenić że 80% uszkodzonych USB
było klasyfikowane jako wina użytkownika i BER, z bardziej obecnych
nokia lumia 800 ma już o tyle dobrze zrobiony laminat że do tej pory
miałem poniżej 10 przypadków zerwanych punktów lutowniczych, ale i tak,
mimo że złącze ma 2 piny przewlekane, dodatkową metalową lutowaną obejmę
to i tak cyna puszcza, rekord to tydzień po wymianie gniazda telefon
ponownie w serwisie.

Przy miniUSB opisanych wyżej rzeczy po prostu nie było, a trwałość
zaprojektowana i tak przewyższała czas użytkowania urządzenia (używam SE
X1, z baterią 1,5Ah ładuję go co jakieś 5-7 dni, Lumia 800 1,3Ah
wytrzymuje 1 dzień?), najzwyczajniej nie musieliśmy skupiać się na tak
debilnych problemach jak stan złącza, obecnie pierwsza rzecz którą
sprawdzam do podpięcie kabla USB do zasilacz, wetknięcie w telefon i
ruszam wtyczką we wszystkie trony patrząc czy prąd spada do zera, jak
zrywa to od razu wymiana USB bo może zerwać w czasie wgrywania softu a
wtedy pół godziny w plecy na ożywianie trupa.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ładowarka indukcyjna

Przecież nie neguję Twoich doświadczeń chociaż ja mam akurat inne. Cały
czas chciałbym zobaczyć jakieś szersze zestawienie, które by
potwierdzało bądź negowało tezę o większej awaryjności urządzeń
wyposażonych w nowe złącza.

[ ... ]

Żeby było konstruktywnie. Gdzie upatrujesz podstawowej wady Micro-USB? Z
tego co zrozumiałem, to raczej nie chodzi Ci o samą jego konstrukcję,
tylko sposób montażu.

      k.
Re: ładowarka indukcyjna
Użytkownik Krzysztof Gajdemski napisał:
[..]

Po pierwsze jak piszesz sposób montażu, we wspomnianym SE Vivaz jest on
całkowicie powierzchniowy, tego kto to zaprojektował i zatwierdził
obciążyłbym kosztami każdego BER'a.
Po drugie języczek w środku jest masakrycznie cienki, bardzo często
obdziera się plastik na części czołowej odsłaniając spód styków, a wtedy
chwila moment i blaszki są wyginane w każdą stronę. Często też (nie wiem
jakim cudem) cały języczek jest wprasowywany w dolną lub górną ściankę.
Po trzecie całość jest z cieńszej blaszki, często się deformuje.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: ładowarka indukcyjna
Dodam jeszcze, że w Micro-USB trudniej jest określić górę/dół wtyczki i
gniazda. W pełnym świetle i z dobrym wzrokiem nie ma problemu. Gdy
jednak próbuje się na chybił trafił po krótkim czasie gniazdo jest
pokancerowane co może prowadzić do powyższego. W Mini-USB jest z tym lepiej.

--
Michał

Re: ładowarka indukcyjna

A w nowszych urządzeniach złącze USB najczęśćiej służy wyłącznie do
ładowania. Bo komunikacja jest przez Wi-Fi.

Re: ładowarka indukcyjna

Przy czym ładowanie, przy współczesnych urządzeniach, to raczej dość
częsta operacja...

      k.
Re: ładowarka indukcyjna

Dokładnie! Dlatego *zastąpienie* sprawdzonego i wygodnego rozwiązania
przez coś, co jest do przyjęcia najwyżej przy używaniu raz na miesiąc,
wygląda jak jakiś sabotaż.

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Jarosław,

Mam trzeci smartfon z gniazdem uUSB. Nie zepsułem ani jednego gniazda
w ciągu ponad trzech lat używając ich codziennie. Możesz napisać
KONKRETNIE - na czym polega Twój problem z gniazdkami?

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

Najwyżej raz na miesiąc? Przyznam, że masz raczej ponadprzeciętne
wymagania co do trwałości sprzętu. Pula 10000 podłączeń (nawet przy
założeniu, że jest to wartość zawyżona) przy użyciu -- powiedzmy -- dwa
razy na 30 dni, daje nam całkiem sporą liczbę okrążeń naszej
sympatycznej, niebieskiej planety wokół słoneczka... :)

      k.

PS BP, NMSP
Re: ładowarka indukcyjna

Przecież to był żart, obiecuję, że się już nie powtórzy *g*.  Wiem, że
poniedziałek, ale trochę więcej luzu (oby tylko nie na złączu) nie
zaszkodzi.

Można sobie wyobrazić lepszą, ale też stwierdzenie, że złącze micro
nadaje się wyłącznie do sporadycznego użytku jest przesadą.

Daje jednak ogólne pojęcie o trwałości. Różnica między 1500 podłączeń
dla USB typ A, a 10000 dla Micro-USB jest widoczna w codziennym
użytkowaniu.

Nie każdy.

      k.

PS Z mojej strony EOT, bo robi się nerwowo. A nie mam ochoty ginąć za
USB. :>
Re: ładowarka indukcyjna

Żart? Niby na czym jego humor oparty, z czego się mamy śmiać? Raczej
zwykłe niedopatrzenie -- wszyscy tak się zaangażowani w udowadnianie
swoich racji w wielkim sporze na temat wytrzymałości blaszek i drucików
w złączu USB, że moje uwagi na całkiem inny temat pozostały niezauważone.

Ale ja to rozumiem, nie mam pretensji, każdemu zdarzyć się może.

Skoro można sobie *wyobrazić* lepszą, to czemu poprzestawać na wyobraźni,
a nie *zrealizować* tego lepiej? Zwłaszcza, że lepiej już było. Normalną
ładowarkę do telefonu mogę podłączyć jedną ręką z zamkniętymi oczami.
A z USB nie ma lekko -- trzeba popatrzeć, ustawić i w ogóle...

Raczej nie jest, bo niby jak? Oba złącza należą do tej samej familii,
przeznaczonej do sporadycznego używania. 1500, to i tak dużo. A to,
że ktoś postanowił zmienić charakter przeznaczenia już istniejącego
złącza, to inna sprawa.

No i o to chodzi. Jednak niektórzy będą bronić tego ceremoniału jak
niepodległości. I niech im tak będzie, ale ja nie muszę.

Gdzie tam nerwowo! Luźno i wesoło. Strzelać też do nikogo nie będę
(ale jak czytam niektórych, to na wszeki wypadek sprawdzam czy drzwi
do piwnicy nie są zamknięte na klucz).

Re: ładowarka indukcyjna

W Mitologii czyli w Nowoczesnych Zabawkach coś takiego było :)

Site Timeline