ładowarka indukcyjna - Page 3

Re: ładowarka indukcyjna

http://ec.europa.eu/enterprise/sectors/rtte/chargers/questions/index_pl.htm

Jak oni są Chińczyki, to ja jestem święty turecki.

Kiepskie ładowarki wk* nie mniej od różnych ładowarek.

Re: ładowarka indukcyjna

To jest 2011. A tu masz 2006
http://www.techdirt.com/articles/20061219/092747.shtml

I troche mi sie wyjasnilo - Koreanczycy wprowadzili w 2005,
Chinczycy w 2006 ["(no deadline's been set for compliance)"],
sporo producentow pozniej i dopiero unijni urzednicy ...

Ale teraz bedzie latwiej kupic nowa :-)

J.

Re: ładowarka indukcyjna

Się dogadali. Tym nie mniej jest różnica między "będziemy produkować
tylko samochody w kolorze czarnym", a "zakazujemy rejestracji samochodów
w kolorze innym niż czarny".

Nigdy nie miałem z tym kłopotów.

Re: ładowarka indukcyjna

Zakladam ze gdzies tam bylo "zakazuje sie sprzedazy w Chinach
telefonow ladowanch inaczej". Czy moze bardziej lagodnie.
Bo inaczej to to nie ma sensu.
No i w 2006 ... to Chinczycy chyba malo telefonow robili, wiec ich
zapewnienia produkcyjne malo warte byly.

No wiesz, od ilosci wtyczek mozna bylo zwariowac.

J.

Re: ładowarka indukcyjna

To trzeba zakazywać? W Japonii nie sprzedaje się większości modeli
toyot, jakie widać na naszych drogach. A już takich z kierownicą
po lewej stronie, to w zasadzie wcale.

Mam Nokię zrobioną w Chinach. Chyba w roku 2001.

Zwariować? A w czym to przeszkadzało, jeśli się miało jeden telefon?

Re: ładowarka indukcyjna

Widac trzeba, bo inaczej to nie ma sensu.

A u nas trzeba zabraniac rejestracji. Bo stare uzywane w Anglii bardzo
tanie.

Hm, Nokia w Chinach, troche inna para kaloszy.
Ale co - myslisz ze zakaz _produkcji_ by pomogl ?

Ladowarka do nokii ? Ale z cienkim bolcem, grubym, innym ?

Poza tym jeden prywatny jeden sluzbowy, sluchawka BT,
ladowarki w pracy, w domu, w samochodzie ...

J.

Re: ładowarka indukcyjna

A w zakazywaniu jest sens? Tak w Chinach, jak i w Europie można kupć
iPhone, który jest ładowany w zakazany sposób.

Samochody z kierownica po prawej stronie rejestrowane są na przykład
w USA. Bardzo wygodne choćby dla listonoszy. Zakazać?

Kalosze robili tylko u siebie, w Finlandii.

Zakazy produkcji rzadko pomagają.

Nigdy się nie mogłem nadziwić, co za pacany wymyślają te wszystkie złącza
do telefonów. Takie fikuśne, z różnymi dziwnymi zaczepami. To musi być
sprawa ambicji -- każdy chce się jakoś wyróżnić. Tylko dlaczego w tak
głupi sposób? Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś normalnego. Jasne,
że dobrze by było mieć jednolity system. Najlepiej złącze magnetyczne.
A jeśli nie, to wtyczkę zgodną z logiką. Ale wtedy by było, że "znów ta
Nokia" -- więc wybrali jakieś dziwactwo nijak nie pasujące do przeznaczenia.

Re: ładowarka indukcyjna

Te ichniejsze minizłącza w momencie gdy było dostępne gniazdo mikro-usb
i brak możliwości ładowania przez usb nazywasz normalnością?
Przem

Re: ładowarka indukcyjna

Tak. Pozwolę sobie przypomnieć, że dyskusja dotyczy sposobu ładowania.
Do ładowania Nokia zawsze stosowała coś normalnego. Podczas gdy inni
zmuszali ludzi do ładowania przez odpowiedniki "ichniejszego minizłącza"
(które nadaje się do tego, do czego zostało stworzone -- sporadycznego
podłączania do komputera telefonu leżącego spokojnie na biurku).

Re: ładowarka indukcyjna

Tak, masz rację, całego wątku nie śledziłem, ale sądzę, że nawet z
wyrwanym z kontekstu zdaniem "Chyba jedynie Nokia zawsze stosowała coś
normalnego." mogę dyskutować nie śledząc całości.

Dalej będę powątpiewał. Dość długo stosowali jeden standard, ale mimo
wszystko, stosowanie okrągłych gniazd w chwili gdy jest dostępne
standardowe mikro usb to jakieś nieporozumienie, a już brak możliwości
równoległego ładowania przez to usb to nieporozumienie^3.

 > Podczas gdy inni

Nie będę dyskutował nad "ichniejszymi mikrozłączami" ale mam wrażenie,
że mikro usb w to włączasz. Można wiedzieć czemu nie pasuje Ci ładowanie
telefonu przez nie?
Przem

Re: ładowarka indukcyjna

Nie.

A to zupełnie co innego. Wątpić zawsze można.

Nie żadne nieporozumienie, bo wszystko jest jasne i zrozumiałe:
stosowanie jakichś standardowych uniwersalnych złącz ogólnego
przeznaczenia, gdy sytuacja wymaga czegoś przystosowanego do
konkretnego zastosowania, to bardzo zły pomysł. I nie jest żadnym
usprawiedliwieniem, że to 'specjalnie przystosowane złącze' może
mieć postać zwykłej ogrągłej wtyczki, znanej od lat. Pewnie właśnie
z powodu tej pospolitości niektórzy mają ją w pogardzie.

Równoległego do czego?

Nie.

Przecież to jest skrajnie niewygodne w porównaniu z okrągłą wtyczką.

Re: ładowarka indukcyjna

Czemu bo?

Tym bardziej, ze Ty też pewien nie jesteś pisząc: chyba.

A niby to czemu zastosowanie mikro/mini usb do ładowania jest tak złym
pomysłem, żeby koniecznie musieć wwalać do sprzętu okrągłe badziewie?

W pogardzie mają w momencie, gdy są zmuszeni używać wielu kabli do
jednego urządzenia w różnym celu.

Równoległego = albo jednym albo drugim złączem.

Tyle dobrze.

Skrajnie niewygodne bo?
Bo trzeba dwa kable mieć w tym jeden zakończony ładowarką? Bo można
wsadzić pod każdym kontem nie tak jak mikro usb w jednym konkretnym
położeniu? Bo żadnych innych zalet nie widzę. Oświecisz?
Przem

Re: ładowarka indukcyjna

Bo jak się nie wie o czym jest dyskusja i nie zna kontekstu, to się źle
dyskutuje.

Dokładnie tak!

Zastępowanie czegoś lepszego czymś gorszym jest zawsze złym pomysłem.

Rozumiem, że to ja jestem przewrażliwiony i tylko mi się wydaje, że
pisanie o "okrągłym badziewiu", to przejaw fanatyzmu, bo tak w ogóle,
to używanie ładowarki z wtykiem USB jest fajniejsze i sprawia więcej
radości właścicielowi telefonu.

Tak też sobie pomyślałem -- bo normalnym ludziom wystarcza jeden kabel.
I nie wchodzą też w toksyczne związki, w których ktoś ich zmusza do
używania wielu kabli.

W takim przypadku ja bym użył słowa "alternatywnego". Nieśmiało też
zauważę, że jeśli jest jedno złącze (USB), to wtedy takie "równoległe"
ładowanie jest awykonalne.

Od samego początku było dobrze.

A to jedna zaleta nie wystarcza? Zwłaszcza w sytuacji, gdy po drugiej
stronie nie ma żadnej.

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Jarosław,

Sunday, July 14, 2013, 7:20:20 PM, you wrote:

No pacz pan! Nawet ta Twoja Nokia wyprodukowała trzy rodzaje
ładowarek. Może Ty mi wyjaśnisz, na jaka cholerę?

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna
Hello Jarosław,

Sunday, July 14, 2013, 5:04:07 PM, you wrote:

Choćby w tym, że chcąc mieć zapasową ładowarkę w pracy musiałeś
dokupić za każdym razem nową do kolejnego telefonu. Nie wiem jak Ty
ale ja od 1996 roku już "trochę" tych telefonów miałem. I samych
ładowarek do Nokii mam 3 z różnymi wtykami.

Od czasu smartfonów nie muszę się zastanawiać, czy kabelek, po który
sięgam będzie pasował do telefony, który aktualnie chcę ładować. Bez
względu na to, czy to jeden z moich telefonów, telefon żony, telefon
syna (jak akurat przyleci odwiedzić) czy kolegi, który przyszedł
pooglądać ze mną F1.

Unifikacja mnie naprawdę ucieszyła. Pomimo tego, że niekoniecznie
uważam uUSB za najrewelacyjniejszy pomysł - przydałoby się coś z
mocniejszymi stykami, na większy prąd. I jeszcze w żadnym urządzeniu
gniazdo mi się nie popsuło. W dwóch ładowarkach skutecznie rozdeptałem
wtyczki, z czego jedną dało się posklejać. Obie Samsunga.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

Gdzieś czytałem, że microUSB ma tę właściwość, że zużywa się przede
wszystkim wtyczka, a nie gniazdo, a w miniUSB jest na odwrót.

Pozdrawiam,
GWJ

Re: ładowarka indukcyjna

Czyli co, tematami zajmowały się dwa odrębne zespoły specjalistów,
ale żaden nie był w stanie zrealizować zadania do końca, a jedynie
w pięćdziesięciu procentach -- chodziło o takie złącze, w którym
zużywają się obie części?

W każdym z tych wypadków chodziło o osobę starszą, więc gdy Szwejk nazwał
podporucznika Duba "wicepierdołą", to doskonale wyraził istotę rzeczy,
Re: ładowarka indukcyjna

Nowy kabelek jest przeważnie tańszy niż nowy telefon.

A tak poza tym, miniUSB ma według specyfikacji mieć trwałość 5000
połączeń, a microUSB 10000.

Re: ładowarka indukcyjna

Czyli żaden telefon nie powinien się do tej pory zepsuć -- 10000
połączeń powinno starczyć na ćwierć wieku przy codzinnym ładowaniu.
A tyle to te złącza jeszcze ie mają. Nie o to chodzi, co w specyfikacji
ponawypisywali -- ważne, że sama konstrukcja do takich zastosowań
marnie się nadaje. Co potwierdzają przecieki z serwisu.

Re: ładowarka indukcyjna

Gniazdo USB w telefonie nie psuje się od wtykania/wyjmowania 5000 razy!
Psuje się ono od manipulowania telefonem ze sterczącym z niego wtykiem
który wystarczy lekko wygiąć a naprężenia na płytce PCB telefonu są
ogromne... To jest ten sam problem co we wtykach ładowarek laptopów...
Troszkę tam pomaga wtyk kątowy 90' ale nie zawsze.

Site Timeline