ładowarka indukcyjna

Czy uda sie indukcyjnie przekazac moc rzedu 10-20W
na odleglosc ok. 20-40 mm?

Konkretnie do modelu samochodu jezdzacego po blacie
stolu a czesc nadawcza pod blatem.

Czy sa jakies gotowe moduly do tego ?

Czy moze wybebeszyc jakas ladowarke do telefonu
ale one chyba nie maja takich mocy.

Na jakich czestotliwosciach one pracuja ?

--
Andrzej

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Andy,

Nie w warunkach rozwiązań amatorskich i w ramach obowiązującego prawa
:(

Miałem spory problem z przekazaniem mocy ledwie 10W na odległość 2mm
:(

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

a gdyby, teoretycznie, wykorzystac jako czesc nadawcza
kawalek blatu z kuchni indukcyjnej
ograniczajac jej moc ?

Domyslam sie, ze to odleglosc 20-40 mm jest tu krytyczna ?

--
Andrzej

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Andy,

Alu już napisałem - nie da się zgodnie z prawem. A jak chcesz wszystko
wokół zakłócać i ściągnąć na siebie gniew URT (czy kto tak teraz się
zakłóceniami zajmuje) to się baw.

Krytyczna jest moc promieniowana i sprawność przekazu.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

A to nie jest tak ze przy niskiej czestotliwosci rozmiar anteny jest
maly i moc promieniowana w postaci fali (a wiec i straty) jest mala ?

W koncu sa przetwornice na otwartych szpulkach i jakos sprawnosc nie
jest drastycznie mniejsza.

Tu co prawda kolega chce pole robocze dosc duze ... ale gdyby tak
zlozyc z malych cewek naprzemiennie ustawionych ?

J.

Re: ładowarka indukcyjna
Hello J.F.,

Im mniejsza częstotliwość tym większa antena.

Ale nie nastepuje transfer energii miedzy szpulkami - to są dławiki
zazwyczaj w step-down. A wysokosprawne maja zamknięty obwód
magnetyczny,

Życzę powodzenia.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

RoMan - coś kiepsko ;-)
Zrobić się da, gorzej jak sam stwierdziłeś z legalnością.
Można już od pewnego czasu kupić gotowe elementy do standardu WPC -
czyli bezprzewodowych ładowarek telefonów (i nie tylko) o mocy
przenoszonej na te 2 mm bodajże 5W. Na własne oczy widziałem też
zabawkę, która przenosi bezprzewodowo powyżej kilowata na odległość
rzędu 10cm z naprawdę bardzo dobrą sprawnością. Tak więc przeniesienie
10-20W na 2-4cm nie jest specjalnym wyzwaniem, tylko to małe nie będzie.

--
Pozdr.
Michał

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Michał,

Ale to podstawa, niestety.

I tu nie ma problemu...

Znaczy 50%? Czyli drugi kilowat wypromieniowany w świat? Zezwolenie na
nadajnik było?

I będzie pobierało 5-10 razy więcej energii wysyłając w eter kilka
razy więcej niż potrzeba.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

ponad 90 %. Sporo ponad.

--
Pozdr.
Michał

Re: ładowarka indukcyjna
ewodowo
o dobrą
na

Wózeczek SEW-a na Automatikonie?

Miłego.
Irek.N.

Re: ładowarka indukcyjna

nie. Polska myśl techniczna :-)

--
Pozdr.
Michał

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Michał,

Fizyczna niemożliwość. Uzyskanie sprawności ponad 90% dla normalnego
zasilacza jest trudne i kosztowne a Ty piszesz o 10 cm.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

sam miałem problemy aby uwierzyć, zresztą nikt nie wierzy dopóki nie
zobaczy mierników wpiętych na wejściu i wyjściu na własne oczy i sobie
sam nie policzy.

--
Pozdr.
Michał

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Michał,

Opisz metodę - indukcyjna nie mogła osiągnąć takiej sprawności.
Mikrofalowa jest niesprawna w nadawaniu i odbiorze. Innych nie znam.

A co do mierników - sprzedający kondensatory "oszczędzające" energię
też łączą mierniki i uzyskują "oszczędność". Ba, mają nawet na to
oficjalny papier.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

indukcyjna, dwie cewki odlegle o 10 cm. Sam pomiędzy nie rękę wkładałem.
Więcej - wybacz - NDA.

Wejście i wyjście DC.

--
Pozdr.
Michal

Re: ładowarka indukcyjna
Hello Michał,

Wybacz - fizyka nie pozwala. Nawet zestrojone obwody rezonansowe będą
promieniować też na zewnątrz i 90+% jest po prostu niemożliwe.

Chcesz miernik do takich pomiarów - mam akurat jeden - pokazuje cuda.

 RoMan
Re: ładowarka indukcyjna

Ale Koledzy, komórki nie można naładować kładąc ją w dowolnym miejscu
np. blatu stołu. Jeśli pojazd ma się poruszać po całym stole to może
odebrać jedynie ułamek energii nadawanej.
Chyba prościej baterie słoneczne i odpowiednio dobrane źródło światła (i
ciemne okulary dla oglądających :)

--
Michał

Re: ładowarka indukcyjna
W dniu 2013-07-11 11:38, Michał Lankosz pisze:>>...

> [...]
 > odebrać jedynie ułamek energii nadawanej.
 > Chyba prościej baterie słoneczne i odpowiednio dobrane źródło światła (i

Solary tez bralem pod uwage ale wlasnie te ciemne okulary mnie
zniechecaja :-)

--
Andrzej

Re: ładowarka indukcyjna

Wolisz kombinezony ochronne przed polem EM ?
P.G.

Re: ładowarka indukcyjna

Popatrz i poczytaj:
http://tinyurl.com/m53g6fd