ładowarka do telefonu - da się co ś z tym zrobić?

witam

Mam nadmiar ładowarek do telefonów komórkowych, słuchawek BT i tym
podobnych. Są to firmowe produkty, tzn kupione ze telefonem, więc
domniemam że jakości.... nie zagrażającej pożarem. Zastanawiam się czy
nie dałoby się ich przerobić, w ten sposób aby dawały większe napięcie.
zajrzałem do środka - masakra. 230V, prostownik, tranzystor 13001 dioda
zenerka chyba, transformator - wyjście. jak do cholery ustala się tam
napięcie 5V - bo jest ono wmiarę stabilne?  Czy można połączyć takie 3
ładowarki w szereg aby uzyskać 12-15V?

ToMasz

Re: ładowarka do telefonu - da się coś z tym zro bić?

Właśnie mi padła druga firmowa ładowarka do legendy telefonów Nokia 6210i
:( Więc nie ma co liczyć że są to te lepsze chińczyki. Chyba, że kilka lat
pracy uznamy za wystarczającą jakość :)
Wojtek

--
Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
poświęcają cały swój czas i wiedzę
trochę nie o to chodzi. ja mam ładowarkę z ericssona r320 która jest juz
ok 8 lat wstawiona w gniazdko na stałe. Wolałbym kupić takie ładowarki
po 10zł za sztukę niż cokolwiek innego. pytanie czy i jak da sie to
przerobić. teraz zastanawiam się nad połączeniem szeregowym trzech
identycznych ładowarek z motoroli. Nie wiem czy coś nie wybuchnie.
pozatym ciężko mi uwierzyć że nikt jeszcze nie chciał przerobić 5v na 12
v.....

ToMasz

Site Timeline