ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa) - Page 3

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Jakos tak mimo ksiegowych coraz mocniejsze alternatory wsadzaja.

Osobiscie jednak nie bylbym taki pewny czy przy ciezkim zimnym starcie
zdazy sie potem aku doladowac, jesli dystans maly, czesto na nim
stoimy na jalowych obrotach, a wlaczone mamy swaitla, wycieraczki,
dmuchawe i ogrzewanie dwoch szyb, lusterek i siedzen..

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Hello J.F.,

Właśnie dlatego moc alternatorów rośnie.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Że wsadzają mocniejsze, to widać, ale nie znaczy to że wystarczająco
mocne na ciężkie warunki. Ciut za słaby alternator w lecie czy na
długich trasach może dać radę, ale w zimie i mieście już niekoniecznie.
Akumulator podstawową gwarancję na auto przetrzyma i to wystarczy.

--
P. Jankisz
Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Sprawny alternator z powodzeniem naładuje sprawny akumulator.
Problemy zaczynają się gdy akumulator jest stary lub alternator niesprawny.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Pod warunkiem, że samochód jest na tyle używany, że zniweluje to
rozładowywanie akumulatora podczas długich postojów w garażu...
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Dokładnie. Takie A-M DB9 żre jak głupie na postoju, a nikt tam nie
wkłada akumulatora z tir-a żeby, Ah wystarczyło.
Nawet popularne marki mają z tym problem (przykładowo Volvo XC70).

Miłego.
Irek.N.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Jeśli obwiesiłeś samochód urządzeniami które biorą prąd
to pewnie że będą problemy po miesiącu nieużywania...
Ale samochód używany częściej nie powinien mieć problemów.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

1,5 roczna Kia Ceed SW, silnik 2.0 benzyna. Z dodatkowego wyposażenia
mogącego brać jakiś prąd na postoju to chyba tylko autoalarm sprzężony z
fabrycznym centralnym zamkiem. Dwa tygodnie postoju wystarczyły żeby
samochód nie dał się uruchomić - choć fakt, ostatnia jazda przed tym
dłuższym postojem mogła nie naładować akumulatora do pełna.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Autoalarm fabryczny czy montowany poza fabryką?

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

A tego to nie wiem (nie jestem właścicielem tego samochodu) ale jest do
niego osobna instrukcja z wymienionymi trzema typami pilotów do niego (w
tym jeden to po prostu oryginalny pilot od centralnego zamka) więc mógł
być montowany poza fabryką. Co ciekawe - ten model samochodu ma w
skrzynce bezpiecznikowej mieszczącej się w kabinie (druga jest w komorze
silnika) bezpiecznik, którego wyjęcie ogranicza pobór prądu na postoju -
jakieś podtrzymanie pamięci czy coś w tym stylu. Traci się jednak przez
to część zapamiętanych ustawień.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Tak czy inaczej zmierzyłbym mu pobór prądu na postoju.
Utrata dużej ilości prądu w ciągu 2 tygodni tak, że niemożliwe jest
odpalenie aut nie jest normalne. Ja dwa swe samochody zostawiłem
we wrześniu nieodpalane gdy wyjechałem na 3 tygodnie do Polski
i oba odpaliły bez żadnych problemów od pierwszego kopa. Jedyny
symptom długiego nieużywania było że musiałem ciut dłużej
rozrusznik potrzymać włączony - może sekundę, dwie później
zapalił niż normalnie.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Ano nie jest. Inaczej strach jechac na urlop.

Z tym ze jakis niewiele powiekszony pobor pradu plus polowicznie
zuzyty akumulator .. i strach auto zostawic.

Ale ta sekunda dluzej to tez nie jest normalne, bo niby czemu tak :-)

J.

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Nie mam pojęcia :-) Ale mu wybaczam, to tylko sekunda :-)

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Wiesz, może i by się udało go odpalić - rozrusznik jeszcze próbował
kręcić ale w tym momencie napięcie za bardzo spadało i elektronika
głupiała. Generalnie mnie trochę dziwi, że w nowym samochodzie z taką
ilością wyposażenia i dosyć dużym silnikiem jest akumulator tylko 44Ah.
Tyle samo mam w jedenastoletniej Skodzie Fecili 1.3 - na niej 2 tygodnie
postoju nie robią najmniejszego wrażenia (akumulator był wymieniany w
ubiegłym roku).
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

no i tym sposobem zeszlicie panowie na inny tor dyskusji.
Potrzebowalem pomocy, co kupic do polutowania lub do samodzielnego
zrobienia (mam kolege co moze mi to polutowac i uruchomic). A wy
wdajecie sie w wielka dyskusje.

Jest czasami potrzeba doladowania (pewnego, bezobslugowego)
doladowania auta, ktore stoi sobie pod chmurka lub w pozyczonym garazu
i rzadko jezdzi i czasami jest potrzeba aby pojechalo.  Chcialbym moc
cos podlaczyc bez odpinania klem i przyjsc za 2-3 dni. A innym razem
moc naladowac akumulator wyjety (z auta innego) i naladowac w domu
przez noc.

Zakladam, ze jest zrodlo zasilania i potrzebuje cos pomiedzy zrodlem a
akumulatorem, aby sie naladowalo sprawnie i bezpiecznie i ew. przeszlo
w stan podtrzymania itp.

Wiec jak macie jakies doswiadczenie z takimi prostymi w miare ukladami
to pomozcie cos wybrac.

ThinkXtra

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)

Ale czytasz nasze posty?

--
Desoft

Re: ladowarka akumulatora samochodowego (bezobslugowa)
Hello Desoft,

Po co? Lepiej żądać i marudzić.