Ladowanie tabletu Medion

tablet Medion Lifetab E10320 (ponoc naprawde Lenovo).

Zasilany przez gniazdko micro USB ... i laduje mi sie z tylko z jednej ladowarki nieoryginalnej samsung i tylko przez oryginalny kabel USB-uUSB. Inna ladowarka lub inny kabel nie laduja.

Co oni tam mogli wymyslec ?

Male te wtyczki i zmierzyc trudno ..

No ale w czym problem, masz zestaw który ładuje. Czy na innym zestawie kabel+ładowarka nie ładuje w ogóle czy tak "próbkuje": ładuje-nie ładuje-ładuje-nie ładuje?

Reply to
Marek

No mam, ale kiedys sie cos zepsuje lub zgubi i nie bede mial zestawu :-(

Odpowiedź na zagadkę może się kryć w zignorowanym pytaniu.

Reply to
Marek

W dniu 2017-07-19 o 23:29, J.F. pisze:

Coś mi się kojarzy, nie wiem czy dobrze, że niektóre ładowarki i kable wykorzystują nie tylko linie zasilające, ale też danych. Może prostsze kable nie mają wszystkich połączeń? Może telefon wymaga jakiejś komunikacji z ładowarką?

Reply to
szod

Mam podobne numery z Kindle'm.

-----

Reply to
acelnószz

Użytkownik "szod" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5970d43a$0$15201$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl... W dniu 2017-07-19 o 23:29, J.F. pisze:

To sie domyslam, ale co ? :-)

Wtyczka USB ma 4 piny, a mini i micro ... 5. Wiec zostaje troche pola do manewru w samym kablu.

A to swoja droga moze byc, choc ladowarka na bardzo inteligentna nie wyglada. Ale tu kazdy opornik moze sie liczyc :-(

Sprawdź co masz na liniach danych w ładowarce omomierzem przy wyłączonej z sieci ładowarce. Prawdopodobnie masz zwarte piny lub jakąś rezystancję wpiętą pomiędzy nie lub też D+ podciągnięty rezystancją do +5V. Czy tym kablem inne urządzenia podpięte do PC normalnie działają?

Reply to
jacek

O jakich manewrach piszesz skoro dwa przewody to masa.

Reply to
Zenek Kapelinder

U mnie Kindle'a poza oryginalnym kabelkiem i ładowarką to ładuje właśnie zasilacz telefonu Samsung, a jakieś inne chińskie wynalazki niby też USB nie ładują... :-o

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 20.07.2017 o 18:22, acelnószz pisze:

Swojego Kindla ładuję ładowarką od Nokii 1020, bez problemów.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz .

Wszystkich ładowarek na świecie nie próbowałem podrywać ;-)

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

W dniu 2017-07-21 o 11:42, J.F. pisze:

Mam zbliżony problem z tabletem: tanie, zwykłe ładowarki nie dają najmniejszego wzrostu naładowania baterii, choć USB-wskaźnik pokazuje, że i U jest przyzwoite, i jakieś 200 mA idzie, ale idzie w diabły najwyraźniej. Za radą sklepikarza kupiłem ładowarkę Samsunga, dwuamperową, i tablet się na niej ładował, acz w pewnym momencie przeszkodą do ładowania okazał się właśnie ten miernik: najwyraźniej na nim był jakiś spadek napięcia, chyba spowodowany przez kiepskie styki, bo raczej nie przez elektronikę pomiarową. Ale.... kto to wie? Lecz niestety nie mam drugiego mierniczka, żeby to zweryfikować. Tak, czy siak: inne urządzenia podpinane do tej ładowarki za pośrednictwem USB-miernika "żywią się" bez grymaszenia, lecz tablet tylko gdy miernik jest nieobecny. Jeśli nie wiesz o jaki, to chodzi o mniej więcej taki:

On przenosi wszystkie piny, i prądowe, i sygnałowe, choć gdzieś-ktoś narzekał, że jego (może inny?) powoduje, że gdy ma pośredniczyć w komunikacji w standardzie USB-3, to parametry spadają do odpowiadających USB-2, ale wydaje mi się, że byłoby to... dziwne.

Reply to
JaNus

Dnia Fri, 21 Jul 2017 18:45:30 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

To ciekawe.

Z kolei mojego Kindla można ładować absolutnie wszystkim. Jest jedynym urządzeniem w domu, który akceptuje nawet ładowarkę ze sklepu "wszystko po 2,5zł".

Reply to
Yakhub