Ladowanie pakietu 6 akumulatorkow AAA

W zdalnie sterowanym helikopterze mam akumulatorek

7.2V 650mAh (jest to pakiet 6 ogniw AAA 1.2V).

Niestety taki akumulatorek wystarcza na 10 minut lotu, co dzieciakowi (no i mi :) nie sprawia frajdy.

Na allegro mozna kupic dodatkowe aku (takie samo) za 20zl, ale pomyslalem, ze moze zrobie lepsze :) z aku 6 x AAA Pentagram 1.2V 1000mAh po 4zl sztuka. (rozumiem, ze taki pakiet bedzie mial 7.2V / 6000mAh?)

Chcialem kupic pojemnik 3x2 AAA i ladowac te aku osobno w ladowarce, ale niestety nie moge znalezc takiego pojemnika w Trojmiescie.

Wychodzi, ze bede musial polutowac na stale te aku i ladowac oryginalna ladowarka. Jakie wady ma takie rozwiazanie?

Nie 6000mAh tylko 1000mAh Jedno woleć albo sumuje się napięcia albo prądy( przy połączeniu równoległym).

Takie, że jedne za jakiś czas będą niedoładowane, a inne przeładowane. Czyli pojemność z 1000mAh spadnie np. do 800mAh

Inne pytanie jaką rzeczywistą pojemność mają te akumulatorki. Nalepka przyjmie każdy napis :)

Reply to
Zbyszek

Ogniwa laczysz szeregowo. Prad plynacy przez uklad nie zmieni sie. Twoj pakiet bedzie wiec mial pojemnosc 1000mAh!

widzialem ostatnio na allegro

ogniwa 'pentagram' . poza tym jest ok :)

--

Reply to
Piotr Curious Gluszenia Slawinski

In the darkest hour on Wed, 18 Feb 2009 12:01:40 +0100, Piotr Curious Gluszenia Slawinski snipped-for-privacy@moj.ip.tpnet.pl> screamed:

Na obudowie. Weź pod uwagę pewne przeszacowanie pojemności tych ogniw. Pewnie zamienia 600mAh na 600mAh...

Reply to
Artur M. Piwko

a nie 2xLiPoly 3.6V? Aktualnie duzo czestsze rozwiazanie.

no niestety, 10-15 minut lotu to normalne dla malych koaxow.

nie kombinuj... czytaj dalej.

zle rozumiesz, ale to juz Ci napisali.

zapomnij o pojemniku.

  1. model heli na 7.2V (niezaleznie od producenta) ciagnie z accu prad rzedu 4A srednio, 8-10A w szczycie. Akumulator musi tyle dostarczyc bez znacznego spadku napiecia. Byle gowno marki Pentagram sie nie nadaje, no i niestety z akku jest tak, ze albo pojemnosc, albo wydajnosc pradowa (w danej objetosci ogniwa mozna elektrode zrobic albo cienka o duzej powierzchni, albo gruba o malej, nie oba naraz).
  2. z tego samego powodu zapomnij o koszykach na bakterie, bo nie ma takich porzadnych, ktore wytrzymaja 10A i beda mialy dobry kontakt.
  3. jesli chodzi Ci po glowie zamontowanie wiekszego (fizycznie) akku, to zapomnij, bo taki akku heli musi uniesc. Zeby uniesc wiecej musi pobrac wiecej mocy. Kolko sie zamyka, bo wprawdzie masz wiekszy akku, ale jest szybciej zarty, wiec czas lotu sie nie zwieksza, a wrecz przeciwnie, bo motorki robia sie goretsze i spada im moment, a poza tym zajezdzisz je szybciej.
  4. Male modele nie maja elektroniki i silnikow obliczonych na ciagla prace, przy dluzszej pracy beda sie przegrzewac (ale to troche zalezy od tego, co z tym heli wyczyniasz).

Rozwiazania masz dwa:

1) kupic drugi (trzeci) komplet akku - przerwy w lataniu skrocic do ostygniecia heli, aku ladowac normalnie 2) przesiasc sie na heli spalinowe, ale tu juz klania sie ccpm i tym sie nie lata tak latwo, jak malym koaxem.
Reply to
Marek Lewandowski

na oryginalnym jest 650mAh, wiec pewnie ma 400mAh? :)

tak czys siak te pentagramy sa bardziej pewne, albo dali w lape chipowi za 'promocje przez testy i tipy' :)

maly (to nie ten styropianowy picolo tylko 2x wiekszy), ale nie lata sie tym az tak latwo: masz tylko 2 'dzwignie':

- gora - dol

- lewo - prawo (wokol wlasnej osi)

no i polec takim czyms, i pamietaj, ze kierunek lotu 'ustawia sie' losowo podczas startu :)

Q pisze:

a allegro mozna kupic dodatkowe aku (takie samo) za 20zl,

Te pentagramy to zapewne ogniwa NiMH a muszą być NiCd.

Reply to
Filip Ozimek

a niby czemu?

Reply to
Marek Lewandowski

jak cos jest testowane w chipie to wiadomo ze walek ;)

to ze uzycie pentagramow to jeden z bledow staralem sie delikatnie zasugerowac.

--

Reply to
Piotr Curious Gluszenia Slawinski

No wlasnie, ja stoje przed podobnym dylematem wymiany akumulatorow we wkretarce. Standardowo byly Ni-CD, a ja mam chyba Ni-Mh, ktore zostaly mi z baterii od laptopa. Czy nie mozna zamienic tych ogniw na manganowe? Stanie sie cos??

Jingiel

Reply to
Jingiel

Nie kombinuje. Mam we wkretarce akumulatorowej zepsute ogniwa. Dziala ona 5 min i kicha. W szufladzie lezal mi akumulator z laptopa, w ktorym ogniwa sa ok, tylko w elektronice trzeba by bylo eprom kasowac, bo mial wpisana jakas ilosc cykli i odcinal ladowanie. Oryginalnie we wkretarce sa NI-CD wielkosci paluszkow i napieciu 1,2 V. W laptopie sa odniwa firmy SAMSUNG, ale nie wiem jakiego typu. Sa wieksze i maja napiecie

3,6V. Oszczedzajac chcialbym zastosowac te ogniwa laptopowe do zasilania wkretarki. Stad moje pytanie czy jest to mozliwe. I wcale nie chodzi mi o kupowanie 50 szt paluszkow, bo to raczej bez sendu.

Jingiel

Reply to
Jingiel