ladowanie akumulatora zima - Page 6

Re: ladowanie akumulatora zima

O, a tu jest ilustracja do wszystkiego, o czym pisałem:

http://www.youtube.com/watch?v=rfIeSsZpL5o

Re: ladowanie akumulatora zima

stare dzieje..
A u mojej ciotki młocarnia dalej stoi w stodole..

--
Pozdr.
Michał

Re: ladowanie akumulatora zima

Esiok do niej też? Bo młocarnię można było też popędzać z silnika
elektrycznego. Tu ciekawostka -- za komuny, na pewno jeszcze w latach
siedemdziesiątych, nie wiem jak później, funkcjonowały legalne zarzutki
na sieć energetyczną. Jak w gospodarstwie nie było tak zwanej siły, to
wioskowy elektryk łączył kable na patykach do najbliższej linii. Gdzieś
to się zgłaszało i płaciło ryczałtem (a może nawet nie, bo to w ramach
Akcji Żniwa).

Re: ladowanie akumulatora zima
Też słyszałem, tylko inną wersję: "firma", która jeździła z młockarnią
miała to załatwione z energetyką i podpinali się gdzie się tylko dało.
Czy mieli jakiś licznik to nie wiem.

Mirek.

Re: ladowanie akumulatora zima

Ta firma, to zapewne kółko rolnicze, bo cóż by innego. A wersja wygląda na
tą samą -- zgłoszenie faktycznie mogło być jedno, a nie osobne dla każdego
gospodarstwa.

Re: ladowanie akumulatora zima

Spodobało mi się :) Proste jak drut, a działa! I to jest dobre.

Re: ladowanie akumulatora zima

W starszych lokomotywach rozrusznikiem była prądnica główna prądu
stałego. Obecnie, kiedy powszechnie stosuje się prądnice główne prądu
przemiennego, silniki spalinowe mają osobny rozrusznik.
Jeszcze nie wpadli na użycie prostownika sterowanego i sterowanie nim
jak falownika?

Pozdrawiam,
Michał

Re: ladowanie akumulatora zima

Znaczy, ze rozladowanie mozliwe ale ladowanie niemozliwe?
dyjoda tam byc musi jakas powstaje ;-)

Lukasz

Re: ladowanie akumulatora zima

Możliwe, nie wiem, krasnoludki może, gnomy, poltergeist, może Sierotka
Marysia... tak nauczała fizyka w szkole (o tych +6), tak różne źródła
zeznawały, wiesz jak jest z kłamstwem wielokroć powtarzanym?

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

Ale w programie fizyki jakiej szkoły jest te +6? Bo ja szukam
jakiegokolwiek rozsądnego potwierdzenia tej bzdury i nie znajduję.

Bo nalezy odróżniac zalecenie ładowania akumulatorów w okreslonej
temperaturze od rzekomego braku ładawania w temperaturze poniżej
+6stopni. Bo gdyby akumulatory zaczęły się do tego stosować, to
mielibyśmy koszmar od każdej jesieni aż do wiosny.

Re: ladowanie akumulatora zima
On Mon, 6 Feb 2012 16:57:57 +0100, RoMan Mandziejewicz

Bo podejżewam, że to zalecenie jest jakimś dalekim echem próby
zabezpieczenia się przed ładowaniem zamarzniętego akumulatora i
możliwością eksplozji. Tylko czemu akurat 6 stopni?
--
Grzegorz Krukowski

Re: ladowanie akumulatora zima

Jako człowiek wykształcony powinieneś wiedzieć, że bzdurą można nazwać coś,
 gdy się udowodni, że nie jest faktem. A Ty nie wiedząc (sam stwierdziłeś)
nazywasz to bzdurą.
Stawiasz tezę, udowadniasz ją i możesz powiedzieć, że jest słuszna,

A poważniej, nie wiem dlaczego w Twoich wypowiedziach tyle agresji?
Gdybyś napisał
"jakiegokolwiek rozsądnego potwierdzenia tego FAKTU i nie znajduję",
chyba by wystarczyło.

Artur(m)

PS.
Słusznie ktoś zauważył, że wiedzę masz, ale reszta...

Re: ladowanie akumulatora zima

Bo Roman, to ołaza wjedzy fszelakjej :P

Ja napisałem, czego mnie uczono. Co znalazłem w źródłach także wyższej
klasy, niż gazetka samochodziarska.

Romusiowi, z racji wieku (jak wcześniej napisałem, wydawało mi się, ze z
wiekiem człowiek mądrzeje, ale widać są wyjątki), żal, że już nie adminuje
na Elesmrodzie, pardon, Elektrodzie, że nie może już pomiatać dyskutantami,
bo mu się krzywe nogi pani Basi nie spodobały, że ktokolwiek ośmiela sie
mieć o czymś inne zdanie. Cóż, Usenet jest medium demokratycznym,
samokontrolującym się i knowania RM o plonki (to do fiuta, czemu tego
jeszcze nie zrobił, mimo, że tak się odgrażał, a ja mam W DUPIE, czy mnie
splonkuje, czy nie, on nie był, nie jest I NIGDY NIE BĘDZIE dla mnie
jakimkolwiek autorytetem, głównie przez swoją przemądrzałość (coś jak
superfachowiec od dysków Okzo i z innej grupy dysponujący ogromną wiedzą o
temacie gość o imieniu na "A", innym, niż Twoje. Nie napiszę kto i skąd - im
nie zaufam, za dużo razy właśnie na takich jak oni i RM się sparzyłem, m.in.
dostając spreparowaną, nieprawdziwą informację, lub bezzasadnie podbarwioną
własnymi emocjami)) zwisają mi jak psi dzyndzel.

Ależ oczywiście że tak! Wtedy bym usiadł na tydzień conajmniej przed kompem,
gugle, jahu, bingi, inne, przewiskałbym net na obronę (lub obalenie mojej
tezy).  Jednakże w swietle wyjątkowo bucowatej reakcji RM zmuszony jestem
swoje dotychczasowe stanowisko podtrzymać (znalazłem, po kilkugodzinnym
szukaniu link, który zeznaje, aby do ładowania utrzymać temperaturę
elektrolitu w zakresie +5 - +40, nie znalazłem ŻADNEGO, który by te
graniczne +6 obalał), nie negując jednocześnie tego, ze komuś udało się
zejść poniżej tych +6 i mimo to odnieść sukces.
Ja potrafię przyznać się do błędu. Ale nie w takiej sytuacji jak zachowanie
RM.

Cóż, spotkałem się ze stwierdzeniem, że nie ma nic gorszego, niż
wykształcony cham...
Na szczęście pozostali grupowicze są OK. Zostaję na tej grupie, choć pewnego
pana to z pewnością razi. Ale mam to w brązowym tunelu.
I przepraszam tu obecnych, poza jednym, za swoją reakcję - została
sprowokowana, nie zachowuję się tak na codzień, a tylko, gdy mnie ktoś
zaatakuje.

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

[...............................]

No, tos się grupie teraz przedstawił.

*PLONK!*

Re: ladowanie akumulatora zima

Naprawdę zaskakujesz ludzi...

Artur(m)

Re: ladowanie akumulatora zima

Ja tu wietrzę podzwonne władzy, jak w dowcipie o staruszku, który pyta
lekarza, czy jeszcze może, na co lekarz odpowiada "pobzykać to jeszcze pan
pobzyka, ale już nie użądli". Chęć zachowania mirażu kontroli nad
"motłochem", który "bardzo się boi stwierdzenia "PLaced ON Killfile" (1),
tylko tu niestety bramka nr 3 i ZONK, grupa nie jest niczyim folwarkiem, jak
jedna osoba splonkuje, to większość ma to... wiadomo gdzie. Jak klient
obrażony na sklep "ja tu więcej nie przyjdę". Tak, ale przyjdzie tysiąc
innych. Ale to już temat bardziej może na pl.sci.medycyna, czy
.psychologia...?

(1) Ja osobiście mam to w dupie. Niejednego PLONKa przeżyłem, jeden więcej
na mnie wrażenia nie zrobi. Wkurwia mnie natomiast, gdy ktoś używa tego jako
magicznej różdżki, jako panaceum na wszystko, jako narzędzie, którym usiłuje
zastraszać, grozić. itp. Wtedy moja reakcja może być niemiła. Dobra, sam
zaczynam OT... baj!

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello Ukaniu,

Dyjoda to powstała w akumulatorze Syreny 105L.

Re: ladowanie akumulatora zima

Skad ta teoria?

--
==========###-###*###-###==============
Jaroslaw Dubowski, Bytom   snipped-for-privacy@interia.pl

To nie teoria, to nauka. Było na fizie uważac :P

Re: ladowanie akumulatora zima
Hello L501,

Dobrze, że akumulator w moim samochodzie nie czyta grup dyskusyjnych.
Bo by się wczoraj nie naładował - wszak niejaka Syrena 105L zabrania.

A tak naładował się, łaskawie dał energię na rozruch i mogłem pojechać
po pieczywo do sklepu. Pomimo tego, że wcześniej przez ponad tydzień
marzł w temperaturze pomiędzy -20 a -10 stopni. Godzinka marketowym
prostownikiem przy prądzie ładowania 4A wystarczyła.