Ładowanie akumulatora z akumulatora

Jest sobie ponton z silnikiem elektrycznym, zasilany akumulatorem
samochodowym (albo od widlaka, albo z traktora - nieważne) o pojemności
ok. 75 do 120Ah.

Jest sobie autko z alternatorem bodajże 100A i akumulatorkiem (na razie
jednym) chyba 90Ah.

Problem: pływamy dużo i "szybko" - akumulator pontonowy zdycha po kilku
godzinach, a do wieczora daleko. Można by go podładować nieco
"samochodem". Są do tego "separatory akumulatorów".

Ale jak w prosty sposób zrobić ograniczenie prądowe, ładując akumulator
z akumulatora?

Akumulatorów nie można podmienić - w aucie jest "japoński".

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora
Hello Adam,

Żarówką samochodową pomiedzy akumulatorami. Najlepiej H4 i oba włókna
równolegle.

Bez znaczenia. Najlepiej ładować w czasie jazdy - na postoju jest za
drogo.

 RoMan
Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora

Czyżbyś na poważnie tak twierdził? Nie widzę, żeby miał to być dowcip.
Może być ewentualnie drożej o mandat za pracę silnika na postoju bo przy
ładowaniu na wolnych obrotach przez godzinę wypali się max 1 litr paliwa
a żeby w tym czasie przejechać np. 60 km potrzeba kilka litrów litrów.

Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora

Dzięki za żarówkę :)
Sam z tego "patentu" korzystałem wiele lat temu przy zabezpieczaniu
kolumn głośnikowych na różnych imprezach, ale już zdążyłem, jak widać,
zapomnieć :(

Dwie uwagi:

Jednak taniej jest na postoju. Trzeba sprawdzić tylko, od jakich obrotów
silnika alternator zaczyna ładować - obroty czasem w niektórych autach
trzeba nieco podnieść. No, chyba że mamy w planach wyskoczyć do
najbliższego sklepu 20 km w jedną stronę "po browarka" to przy okazji
ładowanie mamy "za darmo" ;)

"Japońskie" - czyli chyba większość azjatyckich - ma klemy na odwrót.
Chodzi o to, że trzeba by przedłużać kable w samochodzie, aby móc
podpinać zamiennie akumulator europejski i "japoński".

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora
Hello Adam,

Ale dlaczego dziękujesz Wmakowi?

W życiu! Sprawność bliska zeru.

Co poskutkuje wzrostem zużycia paliwa do granic dalece nieoptymalnych.

Dokładnie o to mi chodziło. Bo jeśli ma to być na postoju, to tylko
mały agregat i szybka ładowarka. Nie wiem, jak duża łódka, ale może
agregat dałoby się nawet zabrac do łódki?
Agregat 650VA na Allegro znalazłem za... 180PLN

Ale jaki to ma sens? To trzeba poprowadzić kable do kabiny albo
bagażnika.

 RoMan
Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora
Hello Wmak,

I jakim prądem - Twoim zdaniem - będzie się ten akumulator ładować na
obrotach biegu jałowego?

Zero zrozumienia - ładować przy okazji jazdy.

Najbardziej sensowne - skoro nie jeździmy - jest użycie agregatu
pradotwórczego o mocy jakieś 700W i zrobienie szybkiej ładowarki - dla
akumulatora mokrego pod dozorem prąd ładowania 0.5C jest bezpieczny.

 RoMan
Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora

Kupić chińskie kable "rozruchowe" w markecie. :-)

AWa.

Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora

Dobry pomysł ;)  Tylko w zestawie nie ma brytfanny do łapania gorącej
izolacji ;)

--
Pozdrawiam.

Adam.

Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora
Hello Adam,

Nie ma takiej potrzeby - wbrew pozorom prądy wcale nie są takie duże.
Żeby wcisnąć w akumulator więcej niż 30A to trzeba się naprawdę
starać.

 RoMan
Re: Ładowanie akumulatora z akumulatora

To od czego jest akumulator jest najważniejsze. Od widlaka jest OK. Od
samochodu nie jest OK. Do takiego zasilania potrzebny jest akumulator
trakcyjny a nie rozruchowy. Trakcyjnego nie naładujesz w samochodzie do pełna
bo za niskie napięcie, potrzeba ponad 16V. Rozruchowy też nigdy nie jest w
samochodzie naładowany do pełna. Nawet jak to byłby akumulator trakcyjny 6V to
też nie da się go szybko naładować do pełna. Jak by to poeta powiedział " dupa
zawsze z tyłu"