ladowanie akumulatora w samochodzie

Czesc,

czy akumulator mozna ladowac w samochodzie na mrozie (ladowanie,
ladowanie podtrzymujace......)

--
ThinkXtra

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Pytania pomocnicze:
1. Co robi alternator w samochodzie?
2. Czy samochodem mozna jezdzic zima?

--
Desoft

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

3. Czy "prostownika" szlag nie trafi na mrozie ? ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Niby dlaczego miałby sie popsuć? W alternatorze tez jest prostownik i nic mu się
nie dzieje jak odpalasz po nocy w czasie której było -25 stopni. Na Syberii to i
- 50 mo┼╝e by─ç i samochody je┼╝dz─ů i odpalaj─ů z akumulator├│w. Chyba ┼╝e tam byles i
widziale┼Ť ┼╝e ka┼╝da ci─Özarowka i autobus maj─ů ogrzewany gara┼╝.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
si─Ö

Jest prostownik i "prostownik" :-) Bo te niekt├│re z hipermarket├│w, to
si─Ö psuj─ů od samego patrzenia na nie ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Spodoba┼éo mi si─Ö w Norwegii: na coponiekt├│rych parkingach s─ů s┼éupki z
gniazdkami, a samochody maj─ů wtyczki. Na og├│┼é maj─ů one wbudowan─ů grza┼ék─Ö, by
silnik by┼é ciep┼éy, ale coponiekt├│rzy maj─ů te┼╝ ┼éadowarki do akumulator├│w
(spytałem się jednego). W Norwegii energia elektryczna jest tania jak
barszcz, hotelowe i restauracyjne gniazdka były za darmo, na parkingach
strze┼╝onych te┼╝ ekstra nie kasowali.

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Pytanie pomocnicze:
Czy w alternatorze sa diody?

--
Desoft

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

To jest zart?
Jesli dobrze pamietam to jest 6 diod duzej mocy dla prostownika
 3-fazowego oraz 3 malej mocy np. 1N4005.
--
pzdr, j.r.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
Hello j.r.,

Nie - to było pytanie retoryczne. http://pl.wikipedia.org/wiki/Pytanie_retoryczne

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Nie! :-) to pytanie pomocnicze.
Bo pytaj─ůcy uwa┼╝a ┼╝e:
Samochodem nie mo┼╝na je┼║dzi─ç.
Samochodem nie mo┼╝na je┼║dzi─ç jak jest zimno.

Pytanie było:
czy akumulator mozna ladowac w samochodzie na mrozie

Po drodze kto┼Ť zapyta┼é czy nie uszkodzi si─Ö prostownik ┼éaduj─ůcy akumulator,
je┼╝eli bedzie zimno.
Wygl─ůda na to ┼╝e alternatory psuj─ů mu si─Ö z zimna.
:-)

--
Desoft

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Pytanie pomocnicze:
Czy w "prostowniku" s├ä┬ů tylko diody ? ;-)

Pozdrawiam
Grzegorz

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

W 80% tak.
A odpowiadaj├ä┬ůc na pytanie... Czy prostownik na mrozie ─╣┬éatwiej si├ä┬Ö
przegrzeje?
Bo oczywistej oczywisto─╣┬Ťci nie bierzemy pod uwag├ä┬Ö: zasypanie ─╣┬Ťniegiem,
oblodzenie po polaniu wod├ä┬ů, itp.

Je─╣┼║eli chodzi o elektronik├ä┬Ö steruj├ä┬ůc├ä┬ů, to prostownik powinien by├ä┬ç
wyposa─╣┼║ony
w kompensację napięcia ładowania dla niskich temperatur (ładowanie przy -20)
a jak ma kompensację, to pewnie może ładować przy -20. Raczej oczywiste.

--
Desoft

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Mo┼╝na. Musisz jedynie zwr├│ci─ç uwag─Ö czy napiecie na klemach nie uro┼Ťnie ponad 15
wolt├│w. Wsp├│┼éczesne akumulatory niszcz─ů si─Ö od zbyt wysokiego napi─Öcia w czasie
ładowania. Z prostownika który nie spowoduje wzrostu napiecia ponad typowe
samochodowe napiecie w instalacji 14,5 do 14,8 mozesz ładoac akumulator w
niesko┼äczono┼Ť─ç. Bardzo dobrze w roli ┼éadowarki sprawdza si─Ö zasilacz od laptopa
z napieciem 14,5V.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Mam ┼éadowark─Ö automatyczn─ů kt├│ra ma dwie opcje do wyboru: ┼éadowanie
normalne z napięciem max. 14,3V i ładowanie na mrozie 14,8V więc
wychodzi ┼╝e mo┼╝na, no mo┼╝e poza przypadkiem zamarzni─Öcia elektrolitu co
przy -25 i rozładowanym akumulatorze jest ponoć spotykane choć mi jak
długo żyję nigdy nie zamarzł.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Je┼Ťli zamar┼║nie to w/g mnie nic ju┼╝ mu nie zaszkodzi je┼Ťli pop─Öka obudowa.
Natomiast je┼Ťli zostanie troch─Ö p┼éynnego elektrolitu to jest szansa ┼╝e
gazuj─ůc
zacznie si─Ö podgrzewa─ç i reszta stopniowo rozmar┼║nie.

Nie wiem jak przy -50st C ale poprzedniej zimy w Moskwie przy mrozie
ponad -20st C już żaden samochód jaki stał na parkingu nie był gaszony
na noc pomimo posiadania webasta(ogrzewania postojowego).
--
pzdr, j.r.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Czyli co, samochody tam caly czas stoja z pracujacym silnikiem?

Tmek

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Przy -20° rzadko, ale jak jest zimniej to owszem. Też to obserwowałem.

My jsme Borgov├ę. Sklopte ┼ít├şty a vzdejte se. Odpor je marn├Ż.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Tak mniej wi─Öcej. Ale nie w Moskwie, tylko w Nowosybirsku, nie
przy -22, tylko -40, nie stoj─ů, tylko je┼╝dz─ů. I nie samochody,
tylko rowery. Temperatura -25┬░C, to w og├│le ┼╝aden problem.
U nas te┼╝ tyle bywa i poza jakimi┼Ť trupami k┼éopot├│w z odpaleniem
nie ma.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie
Niesamowite ale prawdziwe. S─ů uruchamiane co jaki┼Ť czas by nie ostyg┼éy.
Ale to zmy┼Ťlny nar├│d. Do ch┼éodnic wstawiaj─ů grza┼éki i na czas postoju
pod┼é─ůczaj─ů do pr─ůdu.

...I nie daj─ů tylko kradn─ů.
:)))))

 Temperatura -25┬░C, to w og├│le ┼╝aden problem.

Pojazdy (bo nie tylko samochody) zza wschodniej granicy, nawet niewielkie, z
benzynowymi silnikami,
często miały jako standard na wyposażeniu nagrzewnicę a to tego osobny
zbiornik na olej.
Po podgrzaniu silnika auto paliło na dotyk.
Pojawia si─Ö problem jak na t─Ögim mrozie utuchomi─ç tak─ů nagrzewnic─Ö. Ale to
jest łatniejsze nić zakręcenie dieslem.
A szczeg├│lnie sprz─Öt wojskowy od naszego poprzedniego Wielkiego Brata.
X.x.

Re: ladowanie akumulatora w samochodzie

Z tym narodem, to si─Ö zgadza. Tyle ┼╝e nie radziecki, a skandynawski.
I nie w chłodnicy, a w misce olejowej. Wkładanie grzałki do chłodnicy
nie wydaje mi się dobrym pomysłem. W Szwecji czy Norwegii można kupić
taki samoch├│d z fabrycznie zamontowan─ů grza┼ék─ů. Na Alasce podobnie.
A same grza┼éki podczepiane pod misk─Ö, to i u nas bywaj─ů dost─Öpne.

Ze wschodnich wynalazków, to ja znam zaporożca. Znamienny był tym,
że ogrzewanie wnętrza nie pochodziło z silnika (umieszczonego z tyłu),
a z jakiej┼Ť lutlampy zamontowanej z przodu pod mask─ů baga┼╝nika.
Dzia┼éa┼éo toto niezale┼╝nie, mo┼╝na by┼éo mie─ç ciep┼éo przy wy┼é─ůczonym
silniku (na przyk┼éad dy┼╝uruj─ůc w komitecie kolejkowym -- na warunki
komuny jak znalazł). Ale żłopało to mnóstwo paliwa. Benzyny z baku,
a nie oleju z osobnego zbiornika.