łączenie tyrystorów szeregowe

dostałem 3 tyrystory T22 -10-01. Czy mogę połączyć je szeregowo aby uzyskać
wyższe napięcie pracy

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

A zagwarantujesz idealnie jednakowe otwarcie wszystkich trzech? Chyba nie.
Zawsze jeden na końcu zostanie, który dostanie pełne napięcie.

--
Irokez

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

chyba niebardzo, dopuki wszystkich nie otworzysz, to napięcie nie
popłynie....

Re: łączenie tyrystorów szeregowe
a w przypadku prostego ściemniacza

batman pisze:
 > a w przypadku prostego ściemniacza

Problemem jest tu wyzwalanie ich.
Przecież musisz podać sterownie względem katody każdego z nich.

Tak więc ogólnie, gra nie warta świeczki w takim zastosowaniu.
EM

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

Prąd.
Napięcie to pływa (u mnie) jak sie silnik z windy włącza.

--
[tomek <at> sikornik <dot> net]                             vy 73! de SP9UOB
Proud to be 100 percent microsoft free.                            op. Tomek

Re: łączenie tyrystorów szeregowe
Z tego co pamiętam to nic złego - tyrystor pod wpływem wysokiego
napięcia po prostu się załączy. Ale nawet jeśli taki wyłącznik jest
możliwy nie oznacza że warto go budować - takie kombinacje można by
zrozumieć gdyby chodziło o kilkadziesiąt kV, jakieś rzadkie i kosztowne
elementy - ale kolega napisał że zamierza zbudować ściemniacz - tyrystor
czy triak który spokojnie będzie działał na napięciu sieciowym kosztuje
kilka złotych, dodatkowe elementy potrzebne do sterowania przełącznika
"złożonego" pewnie więcej.
Pozdrawiam
GRG

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

Dokładnie. Wszystko prawda.
Dawniej w układach lampowych kiedy diody półprzewodnikowe nie miały takich
wysokich napięć stosowało się kilka łączonych w szereg plus rezystory
równolegle z diodami w celu wyrównania napięć. Bez tych rezystorów układ
może samoczynnie się załączać, szczególnie po podgrzaniu.
Generalnie nie warto.

--
Desoft

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

zalaczac????? Diody, wyladowanie lawinowe, smrod.
A szeregowe laczenie diod stosuje sie do dzisiaj, zobacz diody na U>1500V.

Waldek

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

Diody??? a do czego te diody? to diody można załączać???

--
Desoft

No wlasnie. Odpowiedz, bo ty to napisales :-)

Re: łączenie tyrystorów szeregowe

Pewnie za duży skrót myślowy. Pisałem cały czas o tyrystorach, a diody były
tylko do zobrazowania. Temat jest o tyrystorach.

--
Desoft

Site Timeline