Laboratoria EMC

CzeC5%9BC4%87 wszystkim,

Mam problem ze znalezieniem laboratorium, ktC3%B3re wykonaC5%82oby bad=
ania na  =

zgodnoC5%9BC4%87 z normC4%85 EN 50065 i wystawiC5%82o papier poC5%9B=
wiadczajC4%85cy zgodnoC5%9BC4%87.  =

Gdyby ktoC5%9B pytaC5%82, EN 50065 dotyczy komunikacji po sieci energe=
tycznej.

NajchC4%99tniej pojechaC5%82bym do kogoC5%9B, kto takie badania ma "w=
 karcie" - juC5%BC je  =

robiC5%82 i wie jak to robiC4%87. MoC5%BCecie kogoC5%9B poleciC4%87=
? Im bliC5%BCej Gliwic, tym  =

lepiej.

Pozdrowienia,
Andrzej Ekiert

PS:
<rant>
TeC5%BC zauwaC5%BCyliC5%9Bcie, C5%BCe ostatnio nieodpowiadanie na ma=
ile staC5%82o siC4%99 jakimC5%9B  =

dziwnym standardem w wielu polskich firmach? PiszC4%99 do dystrybutora =
sprzC4%99tu  =

pomiarowego, proszC4%99 o ofertC4%99 i cisza (a ten sam dystrybutor re=
gularnie  =

mnie spamuje jakimiC5%9B ofertami specjanymi i promocjami). PiszC4%99 =
do  =

laboratorium EMC z pytaniem czy mogC4%99 u nich zrobiC4%87 badania - b=
rak odzewu.  =

TrochC4%99 mnie to szokuje - wydawaC5%82oby siC4%99, C5%BCe dotarcie=
 do klienta jest  =

najtrudniejszC4%85 czC4%99C5%9BciC4%85 zadania, a tu ignorujC4%85 k=
lienta, ktC3%B3ry sam  =

przychodzi.
</rant>

Re: Laboratoria EMC

<rant>
jakimś

Dokładnie dzisiaj mam to samo z kilkoma firmami gdzie wysłałem jakieś
pytania.
To jest selekcja negatywna personelu. Oni nie potrafią korzystać z maila,
przeoczą coś natomiast spamują od czasu do czasu.
Kupować należy zacząć samemu w Chinach.

Re: Laboratoria EMC

82%em jakieC5%9B  =

87% z  =

Ja miesiC4%85c tem zadaC5%82em pytanie firmie z Poznania na temat kame=
r  =

przemysC5%82owych,
ale C5%BCe mi siC4%99 C5%9BpieszyC5%82o to po paru godzinach tam zad=
zwoniC5%82em, dowiedziaC5%82em
siC4%99 C5%BCe kolega juC5%BC przygotowuje odpowiedC5%BA :) no to je=
szcze coC5%9B siC4%99 chciaC5%82em
dowiedzieC4%87 to odpowiedzieli C5%BCe telefonicznie to nie ale na ofi=
cjalny mail
odpowiedzC4%85, chodziC5%82o o ofertC4%99 kamer, rejestratora i drobn=
icy na parC4%99 tys  =

zC5%82.
Do dzisiaj nie odpowiedzieli, majC4%85 w d.. potencjalnego klienta.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Laboratoria EMC

dowiedziałem
chciałem

I to jest ciekawe wręcz zastanawiające.
Jedyni, którzy odpisują to ci co handlują na allegro. Za kilka skarg mogą
stracić konto na zawsze.
W sklepach stacjonarnych ceny są zwykle o wiele wyższe niż na Allegro i
ostatnio idąc gdziekolwiek wyjmuję swojego tableta i daję sprzedawcy
ultimatum, albo za tyle albo do widzenia :-)
Jeden mi się właściciel sklepu lekko rozpłakał zeszłego lata jak mu
powiedziałem, że jest chory na umyśle :-) Za coś tam chciał 350zł, a na
allegro to samo 69 :-)
Z podzespołami jest takie dymanie firm produkujących że szkoda w ogóle
gadać.
Nie bójcie się walic prosto do Chińczyka z Alibaby.

Re: Laboratoria EMC

To siC4%99 zgadza chociaC5%BC sie trafiajC4%85 oporni, ale generalnie=
 odpowiadajC4%85.

BC% na Allegro i  =

Ja juC5%BC teC5%BC przestajC4%99 w normalnych sklepach kupowaC4%87 b=
o prawie wszystko kupiC4%99
taniej w necie i to z przesyC5%82kC4%85.

No i tak chyba trzeba bC4%99dzie robiC4%87.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Laboratoria EMC

Przykre to, ale przy takim podejściu  i chęci rządĂłw europejskich do
zadłużania się, to niedługo nie tylko będziemy kupować u Chińczyków ale
pĂłjdziemy do nich w jasyr. Najgorsze jest to, Ĺźe obecnie nie bardzo moĹźna
cokolwiek z tym zrobić, bo albo się tą tendencję pogłębia albo się
plajtuje.
Wszak rachunek ekonomiczny najwaĹźniejszy.

Re: Laboratoria EMC

ale i

Gdybym nagle dostał kontrakt na 5 lat na stałe dostawy czegoś tam to nigdy
bym nie zatrudnił ludzi u nas. Natychmiast bym znalazł fabryczkę w Chinach,
która by mi wszystko robiła :-)

Re: Laboratoria EMC

Z chinami jest problem tego rodzaju o czym sie juz wielu przekonalo ze
jak tylko chinczyki zwietrza interes to bedziesz mial szybko 100
konkurencyjnych fabryczek ktore tluka to samo.

:):):)

Re: Laboratoria EMC

A tam. I tak mogą szpiegować po świecie i podrabiać. Można zamawiać na
inną
firmę żeby nie wleźli na twoją stronę www i nie zobaczyli co robisz.
Nic nie jest wieczne. Robisz coś latami i nagle zaczyna ktoś robić to samo i
cały interes upada. Miałem tak wielokrotnie.
U nas to samo jak ja zwietrzę twoją produkcję to zacznę robić kompatybilne
wyroby za połowę twojej ceny :-)
Takie życie ale jak zaczniesz zatrudniać, inwestować w miejsca pracy i
stanie się to u nas to po 2 miesiącach jesteś niewypłacalny.
Na koniec dobiją cię PiP i reszta.

Re: Laboratoria EMC
(a):

85% tendencjC4%99 pogC5%82C4%99bia

Tak byC5%82o do niedawna :) wC5%82aC5%9Bnie parC4%99 dni temu sC5%82=
yszaC5%82em C5%BCe ChiC5%84czycy majC4%85  =

coraz
wiC4%99cej prac naukowych, doganiajC4%85 juC5%BC USA i to nie tylko i=
loC5%9Bcia ale  =

jakoC5%9BciC4%85 takC5%BCe.
Sami opracowywujC4%85 coraz wiecej technologii, takC5%BCe obraz ChiC5%
84%czyka kopiarza  =

siC4%99 powoli
zmienia.
Niestety my siC4%99 cofiemy, stajemy sie koloniC4%85 z ktC3%B3rej mar=
kety wysysajC4%85  =

pieniC4%85dze,
postC4%99p stoi a wC5%82asciwie leC5%BCy, szkoC5%82y wyC5%BCsze pro=
dukujC4%85 zbC4%99dnych studentC3%B3w  =

kierunkC3%B3w
politologi, psychologi, 'pC5%82ukania wiC5%9Bni' itp.
Coraz czarniej widzC4%99 przyszC5%82oC5%9BC4%87 Polski, niestety.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Laboratoria EMC

Kiedyś robiłem badania na EMC w IASE we Wrocławiu. Niestety nie wiem, czy
robią badania na zgodność z normą EN 50065, ale możesz zapytać. Laboranci
są
mili i służą pomocą podczas badań.

R.

Re: Laboratoria EMC

<rant>
Też zauważyliście, że ostatnio nieodpowiadanie na maile stało się jakimś
dziwnym standardem w wielu polskich firmach? Piszę do dystrybutora sprzętu
pomiarowego, proszę o ofertę i cisza (a ten sam dystrybutor regularnie
mnie spamuje jakimiś ofertami specjanymi i promocjami). Piszę do
laboratorium EMC z pytaniem czy mogę u nich zrobić badania - brak odzewu.
Trochę mnie to szokuje - wydawałoby się, że dotarcie do klienta jest
najtrudniejszą częścią zadania, a tu ignorują klienta, który sam
przychodzi.
</rant>

Zauważyliśmy. Ewentualnie są jeszcze odpowiedzi zupełnie od czapy.
Generalnie jest to upadek profesjonalizmu wywołany m.in. głupiomądrym
cięciem kosztów przez pracodawców.

e.

Re: Laboratoria EMC

Zauważyliśmy. Zdarza się, że na maila nie ma odpowiedzi i trzeba dzwonić po
dwa razy i normalnie prosić o jakąś odpowiedź.

Przykład sprzed tygodnia. Napisałem do firmy do działu technicznego, czy ich
urządzenie poradzi sobie w konkretnych warunkach. Brak odpowiedzi.

Zauważyliśmy także, że na Automaticonie pytamy wystawcy o pewien parametr
falownika (na tyle istotny, że przesądza, czy weźmiemy do rozruchu falownik
za kilkadziesiąt tysięcy złotych, czy zamówimy opornicę), a on opowiada
bajki i podaje ogólniki z instrukcji -- konstruując pytanie na trzy różne
sposoby, podając przykłady nie uzyskujemy odpowiedzi.

Ale są też firmy w porządku. Ostatnio kupowałem oscyloskop i zauważyłem
różnicę w parametrach w dwóch dokumentach na stronie producenta. Nasz
warszawski dystrybutor na własną rękę przeprowadził badania, żeby
sprawdzić,
jak jest w istocie.

R.

Re: Laboratoria EMC

Fajnie to wygląda jak "starszy specjalista do spraw technicznych" zapytany o
produkt bierze ulotkę i zaczyna szukać tego o co pytasz :-)

Re: Laboratoria EMC

    Jeszcze lepszy jest "inĹźynier d/s sprzedaĹźy" gdy zapytany o jakiś
parametr na wcześniej umówionym spotkaniu nerwowo przegląda kserówkę
folderu w poszukiwaniu odpowiedniej tabelki :)

Agent.

Re: Laboratoria EMC

Ostatnio jest moda na "inżynierów aplikacyjnych" w firmach handlujących
częściami :-) To jest komedia :-)

Re: Laboratoria EMC

85%da kserC3%B3wkC4%99  =

Nie ostatnio, tylko od zawsze. Sam tC4%99 robotC4%99 wykonywaC5%82em =
przez C5%82adnych  =

parC4%99 lat ;-)

Tu problem polega na tym, C5%BCe ci od duC5%BCych dystrybutorC3%B3w p=
otrafiC4%85 byC4%87  =

odpowiedzialni za 10 producentC3%B3w na raz. WyobraC5%BA sobie, C5%BC=
e masz takiego  =

Texasa i Nationala, ktoC5%9B podchodzi i pyta np. o prC4%85d spoczynko=
wy jakiegoC5%9B  =

wzmacniacza. Nie da siC4%99 pamiC4%99taC4%87. OczywiC5%9Bcie zdarzaj=
C4%85 siC4%99 teC5%BC tacy, ktC3%B3rzy  =

nie zrozumiejC4%85 o co pytasz. I to caC5%82kiem czC4%99sto.

ae

Re: Laboratoria EMC

Co ty byś chciał w odpowiedzi uzyskać, jeśli ten wystawca to przecież
marketing i zarządzanie skończył i gdyby nie przeczytał tej instrukcji to by
nie wiedział czym na tych targach handluje.

Re: Laboratoria EMC

Bo dupa nie sprzedawca. W poprzedniej robocie mielismy
sprzedawce-magika. Bylem z nim na targach i przyszedl klient. Nasz
sprzedawca (no, oddajmy mu sprawiedliwosc, byl naprawde dobrym Sales
Director) nie wiedzial jeszcze na jakich jest targach (jetlag) a rozmowe
z interesantem obrocil w dobre zamowienie ;-)

Magik, jakich malo. Znam tylko dwoch takich ludzi.

--
Jerry1111

Re: Laboratoria EMC

Z firm takich jak Elhurt to odeszło kilka fal pracowników zakładając własne
firmy :-)
Zostali w robocie chyba tylko ci mało kumaci :-) Natomiast ich szefom odbiło
i pobudowali sobie siedziby z tysiącami metrów kwadratowych, kosztami na
poziomie setek tysięcy złotych rocznie. Długo tak nie pociągną.

Site Timeline