Lab fotograficzny - zakłócenia

Hej,
Kupiłem niedawno minilab fotograficzny Fuji Frontier 350 ze skanerem
SP-2000.
Lab ma możliwość zasilania zarówno z jednej, jak i z trzech faz.
Jako, że pobór prądu w szczycie (napędy+suszarka) jest dość spory i
sięga 5KW postanowiłem podpiąć maszynę pod 3 fazy. Z braku kabla na 2
dni korzystałem jednak z zasilania jednofazowego - zdjęcia wychodziły
super. Nie chcąc jednak przeciążać kabla kupiłem przewód, gniazdo,
skręciłem wszystko do kupy, ustawiłem na maszynie zwory do trzech faz i
podłączyłem maszynę na takie też zasilanie.
Wszystko działa, ale jest jedno ale - przy zdjęciach z dużą ilością
szarego i niebieskiego, a także po dokładnym obejrzeniu innych kolorów
pod światło widać na zdjęciach pasy biegnące poprzez zdjęcie.
Każdy pas ma około 2mm szerokości, po czym jest tyle samo przerwy i
pojawia się kolejny - i tak przez całą odbitkę.
Po przełączeniu na 1 fazę problem znika. Zastanawiam się, czy jest sens
z tym walczyć, czy zostawić urządzenie na 1 fazie. Szkoda mi trochę
instalacji i nie po to też instalowałem gniazdo siłowe, by z niego nie
korzystać.
Czy Waszym zdaniem jest jakaś szansa, by poradzić sobie z problemem?
Pozdrawiam
Piotrek

Re: Lab fotograficzny - zakłócenia
W dniu środa, 10 kwietnia 2013 23:48:44 UTC+2 użytkownik gobo napisał
:
pory i
a na 2
ły
azdo,
az i
ścią
ów

t sens
nie

Serwis poradzi sobie bez problemu.

Re: Lab fotograficzny - zakłócenia
Hej,
Wczoraj serwis był (kalibrował papier i ustawiał inne rzeczy) i
powiedział żeby się przepiąć na jedną fazę, a gdyby to nie pomogło to
wtedy zaczną szukać przyczyny.
Średnio satysfakcjonujące rozwiązanie.
Dlatego zwróciłem się z prośbą o pomoc do Was.
Piotr

Re: Lab fotograficzny - zakłócenia

dałeś się spuścić na /dev/tree leniwemu serwisantowi :)

@

Re: Lab fotograficzny - zak??cenia
Pewnie tak.
Pozmieniam może dziś kolejność faz, choć w cuda nie wierzę:(

Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia
człowieku, nie odpisuj tym idiotom...

Re: Lab fotograficzny - zak��cenia
Hello Ministerstwo,

Karolu, ja naprawdę mam ograniczoną cierpliwość!

 RoMan
Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia
nie  żartuj

Re: Lab fotograficzny - zak��cenia
Hello Ministerstwo,

Nie prowokuj.

 RoMan
Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia
co się mnie uczepiłeś? nie wystarczy Ci ban od Twoich "kolesi" na
elektrodzie?

Re: Lab fotograficzny - zak��cenia
Hello Ministerstwo,

Ja się uczepiłem? Prowokujesz, wyzywasz a teraz płaczesz?

 RoMan
Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia
idiota, "a może SBk"

Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia

Dziecko, ty jeszcze po 21. przy komputerze?
Mamusia i tatuś cię zostawili samego w domu?

Re: Lab fotograficzny - zak??cenia
Chyba nie sądzisz, że ktoś się do niego przyzna? ;)

--

Re: Lab fotograficzny - zak��cenia
Hello Jawi,

Trzeba będzie zapytać kogoś, czy go zna... Bo może się ktoś podszywa?

 RoMan
Re: Lab fotograficzny - zak??cen ia

Jestem przekonany, że gdyby jego rodzice się nim zajmowali, to po 20:30
żadnego posta by nie puscił.

Re: Lab fotograficzny - zak��cenia
Hello gobo,

Myślę, że to raczej problem poprawnego łączenia PE a nie kolejności
faz. Szczególnie, jeśli lab współpracuje po kablach z jakimś innym
urządzeniem, np. komputerem, łączonym do sieci własnym przewodem.

 RoMan
Re: Lab fotograficzny - zakłócenia

Tutaj istotną sprawą byłoby dojść kiedy powstają owe pasy - w części
cyfrowej... nie bardzo. Na naświetlarce? - tu pytanie jak ona jest
zbudowana - czarno-biały monitor + kolorowe filtry (taką widziałem),
kolorowy monitor, czy wręcz listwa naświetlająca.
No chyba, że gdzieś na etapie obróbki chemicznej... jakaś rolka,
nierównomierne obroty itp.
Bardzo możliwe też, że maszyna ma po prostu wadę i sama siebie zakłóca
gdy jest przełączona na tryb zasilania 3-fazowego. Jeżeli temu
serwisantowi zasugerowano, że usterka powstała po przepięciu na 3-fazy
to jego odpowiedź była oczywista. Jeśli sam do tego doszedł to być może
z taką usterką się już spotkał.

Mirek.

Site Timeline