Ładowanie z radia samochodowego

Witam szanowne grono :)
W radiu samochodowym mam możliwość podłączania pamięci Flash potocznie
zwanych PenDrive poprzez wejście USB. To działa znakomicie.
Wejście w radiu bardzo dobrze pasuje do kabelka USB łączącego moją
nawigację z komputerem.
Urządzenie jest ładowane przez gniazdo USB.
Pytanie:
Czy producent radia (JVC) zachował standard USB na tyle dokładnie, że
obciążenie radiowego wejście USB ładowaniem urządzenia GPS nic nie uszkodzi?
Dzięki
Pozdrawiam
TomaszB

Re: Ładowanie z radia samochodowego
UBF%ytkownik TomaszB napisaB3%:

Niekoniecznie. JeB6%li zB3%B1cze jest dedykowane do pamiEA%ci flash a ni=
e do20%
uniwersalnego zastosowania jako USB to moBF%e mieE6% mocno ograniczony pr=
B1%d20%
na stykach zasilajB1%cych. W efekcie coB6% tam bEA%dzie pB3%ynEA%B3o do =
nawigacji,20%
nic oczywiB6%cie sie nie uszkodzi bo nawigacja dostanie napiEA%cie nie20%
przekraczajB1%ce 5.25V a radio samo prB1%d ograniczy tyle BF%e nawigacja =
w20%
czasie pracy moBF%e zjadaE6% wiEA%cej prB1%du jak radio daje - czyli z B3%
adowania20%
nici, akumulator w koF1%cu moBF%e siB1%B6E6%.
Czy nie proB6%ciej za kilkanaB6%cie zB3%otych kupiE6% samochodowB1% B3%ad=
owarkEA% USB20%
dajB1%cB1% tak okoB3%o ampera prB1%du?

--20%
Darek

Re: Ładowanie z radia samochodowego

JeĹźeli w dokumentacji pokazuje oficjalne logo USB to ma teĹź psi
obowiązek być w pełni zgodnym ze standardem. Ale uwaga: aby pociągnąć
legalnie z USB powyżej 100mA urządzenie (pendrive/nawigacja) musi
wynegocjować taki prąd z hostem (max. 500mA).

Jeżeli nawigacja również jest zgodna ze standardem USB, nie pociągnie
powyĹźej 100mA przez USB gdy nie pozwoli jej na to host. Ew. gdy nie
wykryje swojej specjalnej ładowarki (najczęściej trywialnie odróżnianej
od zwykłego hosta USB jednym dodanym rezystorem).

Re: Ładowanie z radia samochodow ego

Sam wiesz ze to czysta teoria.

J.

Re: Ładowanie z radia samochodowego

Gdy masz podejrzenia, że urządzenie oznaczone logiem USB nie spełnia
wymagań standardu - naślij na producenta kontrolę. Szybko wycofają ze
sprzedaży albo poprawią błędy.

To tak samo jak z CE. Tyle że w tym przypadku nie jest regulowane ustawą
ale poprzez widzimisie "grupy trzymającej władzę" (tzn. USB Implementers
Forum). Popatrz np. tutaj:

http://www.usb.org/developers
"The license agreement must be signed to access Logo artwork and obtain
the right to use the Logo with products that pass USB-IF compliance
testing."

A tu o samych testach zgodności sprzętu ze standardem:
http://www.usb.org/developers/compliance /
"Products that pass this level of acceptability are added to the
Integrators List and have the right to license the USB-IF Logo."

Re: Ładowanie z radia samochodowego

Ale ja im nie mam tego za zle.
Wrecz ich popieram ze wymagania sa niepotrzebnie skomplikowane :-)

J.

Re: Ładowanie z radia samochodowego
gnie
BF%nianej

zaciekawilo mnie jak raki rezystor jest polaczony - mam telefon
motoroli, ktory ladowany jest przez USB, a gdzies zapodziala sie
oryginalna ladowarka. Moze 5V plus ten rezystor ja zastoB1%pic?
Marcin

Site Timeline