KVM, ale trochę inaczej... obraz z kompute ra na wielu telewizorach

Witam

Ja troszeczkę OT, ale jak nie tu, to nie wiem gdzie znajdę osoby co
znają rozwiązanie..

Potrzebuję do jednego komputera podpiąć 5 telewizorów, tak aby na każdym
był ten sam obraz. Dla utrudnienia, telewizory te są w różnych
lokalizacjach, ale w ramach tego samego budynku, tej samej sieci LAN.

Odpada ciągnięcie nowych przewodów, sygnał musi iść po skrętce.
Myślałem aby użyć 5 urządzeń KVM over IP + jakiś replikator portów VGA,
albo nawtykać do komputera karty graficzna na PCI.
Ale cena tych KVM over IP trochę odstrasza.

Telewizory LCD, część już mam, resztę trzeba dokupić. Niestety te co mam
nie mają wejścia LAN, chociaż nie wiem czy taki port by coś pomógł..

Wymagana jest dość dobra rozdzielczość, ale HD nie jest warunkiem
koniecznym.

Są takie urządzenia? Jak się one mogą nazywać, bo nie wiem jak nakarmić
googla? Czy może jestem skazany na rzeźbę z tymi KVM?

Pozdrawiam
Rafał

Re: KVM, ale trochę inaczej... o braz z komputera na wielu telewi zorach
Najtańszy rozwiązaniem będzie rozwiązanie typu Digital Signage;
do każdego TV player (np. coś takiego
http://www.csi.net.pl/nowosci/niewielkich-rozmiarow-player-do-zastosowan-w-digital-signage.html ).
Kosztuje to poniżej 1000 zł.

Jeszcze taniej będzie, jak złożysz sobie prosty PC z płytą MINI ITX.
Możesz też użyć np EEE PC na przykład. Oczywiście w każdym wypadku dajesz
go "za
telewizorem".
TV musi rzecz jasna mieć wejście VGA (chyba że złożysz sobie mini PC z
płytą ,
która ma wyjścia video)

Do tego jakiś program do digital signage z opcją transmisji "live" - to już
niestety trzeba będzie
zapłacić... Możesz poszukać w google pod "free digital signage software",
ale
chyba Ĺźaden gratisowy nie ma
tej funkcji.

Zamiast tego możesz użyć gratisowego odtwarzacza VLC (zrobić streaming
video), ,
tyle , Ĺźe trzeba by do tego dorobic kawałek  programu, Ĺźeby nie odpalać
ręczenie
przy każdym włączeniu / zawieszeniu.

Inne "dedykowane" rozwiązania "video over IP" będą imho droższe.
Tak czy siak, parę złotych trzeba na to wydać.

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach

Nowe telewizory potrafią odtwarzać strumienie obrazu przesyłane przez
LAN. Co więcej transmisja może być przeprowadzona przy użyciu pakietów
UDP multicast. Pozwala to wyświetlać obraz na bardzo dużej ilości
odbiorników bez konieczności używania wydajnego serwera.

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

Które? Nazwiska poproszę.

Mirek.

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

Np. Samsungi z 2010 roku od serii C650 i z roku 2011 od serii D6500.

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

Potwierdzam. Bardzo dużo współczesnych telewizorów to wspiera. Taka
funkcjonalność nazywa się DLNA

Mateusz Klatecki
Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

To jest chyba jednak coś innego. Tu wybierasz za pomocą telewizora media
z serwera i je odtwarzasz a my chcemy nadawać z serwera na kilka
telewizorów.

Mirek.

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach
In the darkest hour on Thu, 17 Nov 2011 21:18:10 +0100,

minidlna - lightweight DLNA/UPnP-AV server targeted at embedded systems

--
[ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
[ 08:40:07 user up 12990 days, 20:35,  1 user, load average: 0.01, 0.28, 0.12 ]

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

Działa to w obie strony. Ja u siebie na komputerze mogę wybrać plik
wideo i kazać odtwarzać na TV.

Mateusz Klatecki
Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

Testowałeś to? Ktoś testował?
Np. streaming z programu VLC.

Bo z opisów w sieci wynika tylko tyle, że ma gniazdko LAN i może
odtwarzać filmy z sieci (pewnie YT lub podobne), a że coś nie będzie
działać to się można dowiedzieć po zakupie.

Mirek.

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

W przypadku telewizora Samsung to musi być model pozwalający instalować
widgety. Bez tego nie ma jak podać adresu URL.
Streaming z VLC działa idealnie. W pewnych zastosowaniach może być
problemem duże opóźnienie wprowadzane przez telewizor. Dochodzi ono
nawet do 40 sek.
Telewizor wg. oficjalnych danych odtwarza strumienie przesyłane przez
HTTP i RTMP. Doświadczalnie sprawdziłem, że również wyświetla MPEG_TS
przez UDP (unicast i multicast). Jednak do tego ostatniego trybu Samsung
się nie przyznaje.

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach

No to może być problem po pierwszej aktualizacji oprogramowania...
Dopóki to jest bonus, to jest OK, ale jak się okazuje, że "nie bo nie" -
to co wtedy? Nikt nie obiecywał... Co innego jak masz deklarację
producenta (chociaż też zawsze piszą "specyfikacja może ulec zmianie ...").

Pozdrawiam

DD

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach

Raczej nie jest to bonus tylko braki w dokumentacji. Telewizor to w
zasadzie komputer z systemem Linux + duĹźy ekran. Oprogramowanie zapewne
składa się z wielu modułów pochodzących z różnych źródeł. Myślę, że
nikt
tak do końca nie ogarnia możliwości całości. Pamiętaj, że mówimy tu o
funkcjonalności wykorzystywanej przez znikomą liczbę użytkowników. Nie
sądzę aby warto było producentowi telewizorów poświęcać wiele czasu na
takie niszowe zastosowania.

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach

Ĺźe nikt

Tak, ale właśnie o to chodzi, że jak będzie jakikolwiek problem z
częścią odpowiedzialną za funkcję nie opisaną w dokumentacji, to na
pewno najpierw producent spróbuje toto po prostu wyłączyć niż walczyć z
zadziałaniem. Co oczywiście nie oznacza, że cokolwiek z tym kiedykolwiek
się stanie, tylko że trzeba to też wziąć pod uwagę.
Co do wykorzystywania przez "znikomą liczbę użytkowników", też tak
myślałem kupując telewizor. Ale jak chcę sprawdzić pogodę, to nie
włączam kompa, tylko przez telewizor to robię. Może trochę bardziej
upierdliwie, ale nie mogę i rzeczywiście tak to robię. Dziś już
informacja "temperatura najniĹźsza i najwyĹźsza" juĹź nie wystarcza. To
tylko taki przykład. Akurat sklepy i inne tego typu instytucje mogą tym
(multicastem) być bardzo zainteresowane. Sam jestem ciekaw jak to w
praktyce działa.

Pozdrawiam

DD

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach

W niektórych krajach dostawcy Internetu w ten sposób rozsyłają kanały
telewizyjne. Nie wymaga to specjalnych inwestycji w infrastrukturę. W
Polsce chyba UPC coś w tej dziedzinie kombinowało. Na ich stronie kiedyś
znalazłem informację o jednym lub kilku kanałach w ten sposób nadawanych.
Użytkownicy, którzy przy pomocy TV odbierają strumienie przez mulicast
skarżą się tylko na dość długi czas przełączania się pomiędzy
poszczególnymi kanałami.

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach
Użytkownik Paweł napisał:
[..]

Nic dziwnego, trzeba czekać na ramkę kluczową a ta może być wysyłana co
kilka sekund (teoretycznie, nie wiem jak jest w praktyce).

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

O widzisz! to coś dla mnie, bo mógłbym strumieniować bezpośrednio z
karty DVB (np. program Kaffeine).
Jaki to model telewizora konkretnie?

Mirek.

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komputera na wielu telewizorach

MPEG_TS zapewne będzie działało również przez HTTP.
Ja robiłem testy na Samsungu LE32C650. Może to być jednak dowolny model
z serii "C" lub "D" obsługujący widgety.
Jeśli chcesz sprawdzić jak to działa w praktyce to zainstaluj w
telewizorze NetPlayer wg. wskazówek ze strony http://tvwidget.pl /
Następnie stwórz plik konfiguracyjny w formacie XML wg.
http://tvwidget.pl/demo.html

Paweł

Re: KVM, ale trochę inaczej... obraz z komp utera na wielu telewizorach
Extender HDMI na dwie skrętki kat. 5e (50m)

http://www.dipol.com.pl/extender_hdmi_na_dwie_skretki_kat_5e_50m__H3602.htm

Sztuka kosztuje niecałe 135 pln brutto. Pozostaje dosłanie sygnału do
szafy, chyba że można postawić komputer obok szafy i wtedy wystarczy
tylko rozdzielić sygnał HDMI na 5 gniazdek.
Splitter HDMI na 8 gniazdek kosztuje prawie 8 stĂłwek, jak karta ma 2
wyjścia cyfrowe to można dać tańszy splitter i sklonować wyjście na
karcie, co da koszt poniĹźej 350 pln.
http://www.dipol.com.pl/splitter_signal_hdmi_1x4_H3214.htm

Są też extendery na VGA, ale to trzeba się dopytać np. w Multitroniku po
ile i na kiedy mogą dostarczyć.
Piotrek

Re: KVM, ale trochę inaczej... o braz z komputera na wielu telewi zorach

tyle, że to wymaga dedykowanej linii. A kolega napisał, że są "w zasięgu
lan", ale pewnie to
jest lan uzytkowany na potrzeby PC, więc pewnie nie będzie możliwości
uĹźycia
linii tylko do tego celu.
No, chyba że tak - wtedy oczywiście można i tak.

Site Timeline