Kupować antenę czy nie ?. - Page 3

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Mogliście popełnić jakiś błąd w instalacji.
--
Jacek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

No bez jaj, jaki tam błąd można popełnić? Antena konstrukcyjnie jest
mniej więcej tak skomplikwana jak cep albo kombinerki, mimo to
dokładnie ją wtedy obejrzałem, czy coś nie zgięte, czy gdzieś jakiś
opiłek nie zwiera obu jej części. Wszystko było OK. Kabel był nowy,
poprawnie zarobiony, zresztą o ile pamiętam, wtargałem wtedy mały
telewizor na dach i weryfikowałem sprawę "lokalnie". Antena
logarytmiczna nacelowana po pierwsze na azymut (stary harcerski
kompas się w domu poniewiera), a to zostało jeszcze zweryfikowane
profesjonalną metodą "przekręć jeszcze, jeszcze trochę, nie, wróć,
wtedy było lepiej".

Myślę, że tutaj zadecydowały raczej dwie rzeczy: po pierwsze bratu
udało się kupić grilla, który akurat miał parametry całkiem niezłe,
po drugie sama specyfika odbioru w tym miejscu: silny lokalny sygnał
VHF od strony pleców i słabiutki sygnał UHF z dalekiego nadajnika od
przodu - to musiało zadecydowac o tym, że grill się sprawdził
lepiej.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Parę by się znalazło :) Zapewne jakbym  był przy próbach to znalazłbym
przyczynę. A na forum to se można tylko pogdybać, co jest stratą czasu.
--
Jacek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Ależ pogdybaj, też jestem ciekaw, choćby teoretycznych możliwości.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Jakie tam teoretyczne, sama praktyka. Jak zarabiałeś kabel, nie zauważyłeś
drucika ekranu co ci zrobił zwarcie.  Źle złożyłeś antenę (ja już wiele
złożyłem ale logarytmicznej nie zdarzyło się mieć w ręku).  Antena mogła
być fabrycznie niesprawna (np. symetryzator źle przylutowany). Nie mam
pojęcia jakie kanały tam miałeś odbierać ale może któryś się nie mieścił w
paśmie anteny. No to masz 4, inne sam sobie wymyśl :)
Tylko nie mów że wszystko nieprawda. Niby dlaczego mam ci wierzyć bez
sprawdzenia? A sprawdzić już nie można. Sam widzisz że dyskusja jest dosyć
akadamicka a przyczyna zaginęła w pomroce dziejów.
--
Jacek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Z kablami mam do czynienia zawodowo i takich kiszek nie odwalam,
mimo to sprawdzałem, było OK.

Nie było takiej mozliwości.

Logarytmiczna nie ma symetryzatora, ona ma niesymetryczne wyjście
75omów. A niesprawne w niej po prostu nie ma co być.

Była dobrana taka, żeby było dobrze. Jak na ironię, ten jeden kanał
z zakresu VHF nie dość, że nadawany od pleców anteny, to jeszcze na
granicy jej pasma, a on akurat działał dobrze (ale lokalny, więc
trudno, żeby było inaczej).

Oj zaufania trochę :-) A jak nie ufasz, to sprawdzić można cały
czas, ta antena cały czas wisi, a obok niej na tym samym maszcie
zwykły grill :-)

Na poważnie - jak już pisałem, wiem, że "jakaś" przyczyna być musi.
Albo ta antena jednak ma jakiś feler (ale naprawdę nie wiem, jaki,
pogięta nie jest, zwarcia na tym plastikowym "izolatorze" nie ma, co
w niej więcej mogłoby byc nie tak???), albo decydują jakieś niuanse
tamtego miejsca, nie wiem, układ kanałów i ich wzajemny wpływ na
siebie, pobliska jednostka wojskowa, nad którą przechodzi odbierany
sygnał jakiś supertajny zakrzywiacz fal radiowych używa, UFO, białe
myszki... Albo po prostu ten grill kupiony przez brata jest
superanteną z samoistnym wzmocnieniem perpetuummobilnym.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.
On Sat, 2 Jan 2010 18:51:56 +0100,  "Jarek P."

Logarytmiczno-okresowa ? Ona ma symetryczne zasilanie.

Czyzbysmy znalezli problem ?

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Eeeee
pewnie taka (lub podobna)

http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopasmowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A4015.htm

ta ma 75

Włodek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

no to jestem ciekaw - 75 ohm po symetryzatorze, 75 ohm ale
symetryczne, czy wymyslili cos nowego ..

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Powtórzę: ta antena ma niesymetryczne wyjście 75ohm. Nie ma żadnego
symetryzatora, zaciski przewodu antenowego są bezpośrednio łączone z
szynami anteny  a przynajmniej tak to wygląda, jak się otworzy
plastikową pokrywkę znajdującą się u czoła anteny.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.
UBF%ytkownik Jarek P. napisaB3%:

A to juBF% fajansiarstwo - antena symetryczna ze swej natury bEA%dzie20%
symetrycznie zasilaB3%a kabel czyli bEA%dzie miaB3%a tendencjEA% do wymus=
zania20%
przepB3%ywu prB1%dF3%w w,cz po zewnEA%trznej powierzchni kabla. RdzeF1% n=
a kablu20%
albo zwiniEA%cie kawaB3%ka kabla w pEA%tlEA% (moBF%e nawet kilkuzwojowB1%
)20%
zdecydowanie powinno ograniczyE6% zbieranie sygnaB3%u przez kabel a nie20%
przez antenEA%. A nieszczelna instalacja antenowa to wB3%aBF%enie w tor20%
odbiorczy B6%mieci z mieszkaF1% sB1%siadF3%w koB3%o ktF3%rych okien kabel=
 antenowy20%
biegnie.

--20%
Darek

Re: Kupować antenę czy nie ?.
UBF%ytkownik J.F. napisaB3%:

A co tu nowego trzeba? RdzeF1% blokujB1%cy przepB3%yw prB1%du po zewnEA%t=
rznej20%
powierzchni kabla, klasyczny nietransformujB1%cy symetryzator.

--20%
Darek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Ta akurat nie. To dokładnie taka, jak kol. Włodzimierz linkuje.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Z tego co wiem, logarytmiczna jest bardzo wrażliwa na otoczenie (bliskość el
konstukcyjnych, połaci dachu i takie tam).

Włodek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

Była (i jest) zainstalowana na bodajże 4m maszcie z ocynkowanej
rury, maszt mocowany do komina (wentylacyjnego!), nad klasycznym
płaskim dachem "jak za Gierka", krytym papą. Innych elementów
konsatrukcyjnych, dużych metalowych połaci itp. w pobliżu anteny
brak, najbliższe, to zbrojenie stropodachu.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopasmowa_o_strukturze_logarytmiczno_periodycznie_dipolowej_mlog_6-60_A4011.htm
http://www.dipol.com.pl/antena_telewizyjna_szerokopasmowa_logarytmiczno_-_periodyczna_log_2-69_digital_A4015.htm

Ta kupiona przez brata, to była ta druga, 12dB.
Zwróc uwagę na ich charakterystyki - logarytmiczna ma stały zysk w
całym pasmie, siatkowa zaś UHF zaczyna od 10dB, te 16 ma dopiero na
końcu pasma. Poza tym te anteny logarytmiczne ktoś wtedy tu na
grupie też reklamował jako bardzo dobre rozwiązanie stosowane przez
profesjonalistĂłw, a w przypadku anten siatkowych, te ich parametry
to czysta loteria bądź wręcz pobożne życzenia producenta.

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

niby dlaczego antena SZEROKOPASMOWA mialaby byc jakas loteria? :p
siatki to bardzo dobra konstrukcja, latwa do skopiowania/wykonania.
daja dobry zysk, zwlaszcza gdy doda sie wzmacniacz, a wspolczesne wzm. maja
b. dobre parametry. dodatkowo to ze sa mniej kierunkowe, w sytuacji gdy
odbicia sygnalu sa korzystne (a czasem sa, zwlaszcza gdy teren jest w miare
plaski) ... a to co w sklepach jest to zwykle dobre kopie, bo jak nie
dzialaja, to klient zwraca.

--

Re: Kupować antenę czy nie ?.

(ciap)

Przy założeniu, że kopiujący ma pojęcie o tym co tak naprawdę kopiuje.
IMO 70% "rzemieślników" nie ma pojecia.

Włodek

Re: Kupować antenę czy nie ?.

O własnie, to najlepsza odpowiedź na zadane pytanie :-)

J.

Re: Kupować antenę czy nie ?.

To ja dorzucę jeszcze cytacik z poniższego wątku

http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic11%574

"Witam kolegów .ja nie widze problemu a nawet nareszcie troche pracy bo
pseudo anteniaze wymiekaja albo maja tyle wiedzy o antenach co moje psiaki i
ich dzialania koncza sie moja wizyta i dobrze trzeba było sie uczyc a nie
udawac zmieniajac gowniane płytki w szerokopasmówkach robionych przez
niewiadomo kogo ja zaczynałem w szcecinie z antenami Spindler/a gdzie robiło
sie zestawy synfazowe anten na UHF aby odebrac za komuny normale stacje tv z
Berlina 120km !!!!!!! i dzałało wiec i wiem jak wyglada antena FA4 a te
gówna co sa na rynku smiechu nawet nie sa warte , ale niech tam pozdrawiam
wszystkich serdecznie i niech malkontenci nie marudza ze dwie anteny sa
potzrebne bo w szczecinie sa potzrebne cztery i kanały sa obok siebie miedzy
niemiecka stacja heltergerg a Kołowem i Pazimem i Warszewo i komin
Z.chmicznych wiskord i co !!!! tam jest mexyk hihi

Ten post edytował sq5lnk 23.07.2008, 23:58 "

Włodek

PS
IMHO wspomniana w powyższej wypowiedzi antena FA4 to profesjonalny
protoplasta "siatek"

WW

Site Timeline