Kupno listwy - na co zwracac uwage?

Bez przesady ;)

Nic nie pisałem, że powyżej 60Hz odcina na poziomie 16dB na oktawę ;)

Chodziło mi bardziej o opisanie zagadnienia dla laika. Rzeczywiście, walnąłem niezłego babola :(

Ale i tak grubo, grubo większe głupoty można zobaczyć na współczesnych filmach sensacyjnych, albo można na kanałach (podobno popularno naukowych) słyszeć choćby notoryczne mylenie pojęcia prądu i napięcia.

Więc może nie bijcie tak od razu bez przesłuchania ;)

Reply to
Adam

Dnia Tue, 1 Jan 2013 23:38:40 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

1H ma przy 50Hz 314ohm ... ile znasz transformatorow o pradzie jalowym 0.7A :-)

Inna sprawa ze jakby naprawde mial przepuszczac ten 1A i nie nasycic sie przy tym ... no, 1H przy 1A to 0.5J, tyle gromadzi szczelina powietrzna o objetosci ~1000 mm^3 przy 1T, powiedzmy 35x35x1mm.

Hm, tak sobie mysle ... dlawik do lamp wyladowczych, powiedzmy 150W ... prad rzedu 1A, napiecie na nim to tylko czesc z 230V, ulamek henra juz ma.

No ale 1A to dzis nie starczy na komputer ... trzeba podniesc pojemnosc :-)

Ale ja piszę o 10A a energia rośnie z kwadratem prądu.

Przede wszystkim to nie może nawet zblizyc się do rezonansu, bo rezonans to by wszystko rozwalił przy takich mocach.

Fakty są takie, że dławiki skompensowane maja po kilka mH a pojemności sa rzedu max kilkuset nH. I na dokładkę tak naprawdę to dławik skompensowany jest transformatorem, tylko troche dziwnie połączonym - taka niespodzianka.

Użytkownik J.F. napisał:

Nie zapomnij, że te 10uF zasilone z sieci 230V naładuje się do niebezpiecznego napięcia i trzeba to rozładować, żeby człowiek nie padł po dotknięciu wyjętej wtyczki. To też jest całkiem konkretne ograniczenie. Tak na marginesie żartu kolegi. Maciek

Reply to
Maciek