kulki pozlacane

Czy macie namiar, gdzie mozna kupic kulki pozlacane? potrzebuje z 50 sztuk
(pewnie wystarcza mi do konca zycia), do "autorskiego" czujnika ruchu.

Re: kulki pozlacane

zamiast rtęci?

Re: kulki pozlacane

nie

Re: kulki pozlacane

A nierdzewne nie nadają się ?

--
P. Jankisz
Re: kulki pozlacane

nie probowalem

Re: kulki pozlacane
I nie próbuj. Przy niskich napięciach i małych prądach nie działają. Z jakiegoś
powodu są nierdzewne. Ten powód jest przyczyną że w pewnych warunkach pomimo że
metalowe to prąd przez nie nie chce płynąć.

Re: kulki pozlacane

sztuk > (pewnie wystarcza mi do konca zycia), do "autorskiego" czujnika
ruchu.

są takie gotowe czujniki - zawierają w środku właśnie pozłacane kulki.
Wbrew pozorom działa to bardzo kiepsko, styk jest bardzo niestabilny i
głupieje przy najmniejszych nawet wibracjach.

e.

Re: kulki pozlacane

Styk beznadziejny to fakt.
To ja potrzebuje na przechyl tak okolo 20 stopni.
Moze dam wieksze napiecie - mam tam jeszcze 12V i z dzielnika doprowadze do
procka ;/

Chcialem na MMA7455LT ale po tygodniu nierownej walki skapowalem sie, ze
jest na 3.3V (tj. spalilem go pierwszego dnia podlaczajac do 5V) no i drogi
w porownaniu do kilku pinow pozlacanych i kulki ktorej zdobyc nie moge.

Musze zlotnika jakiego zapytac. W razie czego gdzies lezy zab babci, to sie
kawalek zlota wykorzysta.

pozdrawiam

Re: kulki pozlacane

Wg. dokumentacji wymagają one równolegle podłączonego kondensatora.
Przez zmianę jego pojemności można regulować czułość układu. Używałem
takich czujników. Działały bardzo dobrze.

Paweł

Re: kulki pozlacane

W takim razie kolega, który się tym bawił nie miał dokumentacji albo nie
spojrzał. Przekażę mu Twoją cenną uwagę :) BTW, taki kondensator będzie
wyzwalał znaczące prądy przy "odzyskiwaniu" styku, czy jest to celowy
zabieg producenta czy chodzi tylko o uśrednienie sygnału?

e.

Site Timeline