Ktoś naprawiał ładowarkę NiCd wiertarki Black & Decker?

Szukam jakichś schematów wobec zaskakująco dużej ilości elementów
elektronicznych wewnątrz takiej ładowarki :-))) Myślałem że będzie to
coś prostego jak spalony bezpiecznik albo nadmuchany elektrolit ale
niestety trzeba się wgłębić w układy pomiaru napięcia bo ładowarka
cały czas pokazuje że aku jest naładowany (LED świeci ciągłym światłem)
a niestety nic nie ładuje. Ktoś pomoże znaleźć schemat? To jest wersja 18V
model FSMVC-QP (wersja "profesjonalna" o nazwie "Quantum Pro")

Re: Ktoś naprawiał ładowarkę NiCd wiertarki Black & Decker?

Zajrzałem dziś jeszcze raz na płytkę - jest tam 18-pinowy scalak Ziloga,
pewnie procek Z8 Encore bo widzę w necie takie ładowarki z tym prockiem.
Schematu nie mogę znaleźć, a przydałby się bo elementów jest w pizdu i
trochę.
Jest tam prostownik, kondzior dający napięcie z sieci tylko że stałe,
potem z tego robią 5V dla procesora jakoś i prawie 30V dla baterii
przełączane mosfetem ze sterowaniem PWM na bramkę przez tranzystor.
Komponentów jest tam tak na oko 4 razy więcej niż byście się spodziewali :-)
I to wlutowane SMD na obu stronach płytki pomieszane z przewlekanymi.
Sajgon. Nie wiem za ile tą ładowarkę sprzedają ale cała wiertarka 18V
z 1/2 calowym futerkiem, udarem, sprzęgłem z dwiema bateriami i tą
ładowarką była w detalu za $99 USD w ładnej plastikowej walizeczce.
Z całą pewnością na ładowarce kasy nie robią :-))

Re: Ktoś naprawiał ładowarkę NiCd wiertarki Black & Decker?

Bo nie kupowales jej jeszcze oddzielnie...
Mialem podobny przypadek z Makita - sprawdzilem ze robia kase na _samej_
ladowarce ;-)

--
Jerry1111

Site Timeline