ktoś ma ? (generator funkcyjny AT

Takie cudo ;

Czasem by mi się przydał generator funkcyjny (głównie do testowania audio), ten wygląda OK, cena też dobra. Może któryś kolega posiada i opowie ?

Reply to
sundayman

Nie mam, ale mam oscyloskop ATTEN. Jest OK.

Reply to
Gof

no, zawsze to coś :)

Zastanawiam się też nad tym ;

Cena po odliczeniach podatkowych właściwie taka sama, ciut szersze pasmo, no i w kraju - w razie czego łatwiej z gwarancją...

Reply to
sundayman

Mam ten model. Jest ok, tylko pamiętaj, że podane pasmo dotyczy jedynie sinusa. Dla sygnałów z szerszym widmem fmax jest adekwatnie niższa. Na youtubie znajdziesz recenzje ludzi.

Reply to
Marcin Kulas

Pasmo mi potrzebne w sumie niewielkie, bo to głównie do audio. No i wtedy to właśnie raczej sinus potrzebny. Ok, dzięki za info.

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:lu4nfe$4g3$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Nie chce się wymądrzać ale to zrobię :) Przy Twoich założeniach sugerował bym coś takiego (przykład!)

Przebieg będzie z prawdziwego generatora a nie składany z kawałków, zniekształcenia raczej pomijalne, proste i szybkie ustawianie. Kiedyś naprawiałem podobne generatory i chodziły bardzo ładnie. Aukcja nie moja, sam bym kupił ale już mam podobny. Wojtek

Reply to
wowa

też go widziałem, ale ;

1) to co robię w audio, to nie jest żaden high-end, raczej dość proste rzeczy. Więc czy tam będzie 0.1% zniekształceń na sinusoidzie czy 0.01% nie ma znaczenia. Zazwyczaj potrzebuję sygnał żeby poustawiać poziomy wzmocnienia itp.

2) w nowszym sprzęcie mam lepszą kontrolę nad parametrami, można tego użyć jako wobuloskop czy coś takiego - to się może przydać.

3) cena właściwie taka sama, biorąc pod uwagę podatki

Więc raczej wolę tego Siglenta.

Reply to
sundayman

porypało mi się :) Siglent to efektzwnie 888 zł. Czyli 600 zł różnicy. No ale na pewno to jest lepsza inwestycja...

Reply to
sundayman

użytkownik sundayman napisał:

Jak juz jestesmy przy audio, moze ktos podpowie jakich znieksztalcen sinusoidy oczekiwac w przypadku niespelnienia punktu R4= R3/2 stad:

Docelowo wzmocnienie regulowane jfet-em:
Jakie moga byc znieksztalcenia 0,01%, 1%? Wiem ze moge dac za generatorem filtr 6 czy 8 rzedu.

Reply to
donek999bronek

Użytkownik snipped-for-privacy@gmail.com napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@googlegroups.com...

Docelowo wzmocnienie regulowane jfet-em:

Po mojemu ten jfet robi tu za ARW, taka nowoczesna odmiana żaróweczki :) Wojtek

Reply to
wowa

Nowoczesna? Mój 50-letni HP ma stabilizację poziomu na jFET'cie.

Dnia Thu, 4 Sep 2014 23:07:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

I tranzystory ? Zobacz jak to robili w 60-letnim :-)

Tak :)

Sam robiłem mostki Wiena z żarówką, przeklinając niedostępność w Polsce żaróweczek na prąd mniejszy niż 50mA.

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w Hello J.F.,

A lampa od Szarotki, czy jak sie tam ten odbiornik nazywal ile wymagala ? I od razu za element aktywny mogla robic :-) Chociaz ... czy by to nie zmienilo wspolczynnika na dodatni ?

No i przeciez byly zaroweczki telekomunikacyjne, najmniejsze chyba owszem 50mA, ale przeciez nie musialy byc do bialosci rozgrzane :-)

A najmniejsze zaroweczki to chyba w zegarkach do podswietlenia LCD, ale przemysl krajowy tego nie robil. Ale termistory rozne robil :-)

Czesi robili. Mieszkałem pod granicą, można było poprosić ludzi którzy pracowali w Czechach. Swoją drogą, były naprawdę miniaturowe, tak mniej więcej wielkości trzymilimetrowego LEDa. Jakbym dobrze poszukał, to może bym jeszcze wyszperał. A taki generator z żaróweczką miał naprawdę dobre parametry :-)

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

Ale to drugi obszar płatniczy :) Ten

miał żarówkę, to chyba podobne lata. Wojtek

Reply to
wowa

W dniu 2014-09-05 18:48, Paweł Pawłowicz pisze:

PS.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz