Który procek będzie miał kilka timerów wyzwalanych z zewnątrz?

Chodzi mi o akwizycję czasu pojawiania się impulsów na zewnętrznych
pinach mikrokontrolera. Chcę mieć 4 kanały timerów co to umieją sobie
sprzętowo przerzucić stan licznika do podręcznego bufora gdy przyjdzie
impuls z zewnątrz po czym zgłosić przerwanie aby soft sobie to obsłużył.
Rozdzielczość pomiaru czasu/odstępu między impulsami rzędu 80-100MHz.

Zna ktoś takie procki?

Re: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwalanych z zewnątrz?

Powinieneś szukać raczej czegoś z timerem i czterema wejściami
przechwytującymi (capture). Przy tych częstotliwościach będzie ciężko,
bo wejścia są zazwyczaj synchroniczne (trzeba by szukać czegoś z
taktowaniem peryferiów >200MHz).

Re: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwala nych z zewnątrz?

Znalazłem procki serii 8051 firmy Silicon Labs.
Ale one będą pracować na granicy maksymalnej...
Szukam czegoś z innej stajni, najchętniej jakiś 32-bitowy ARM.
Może coś z Cortex M3 ktoś zna co miałoby takie rejestry capture
wyzwalane zewnętrznymi impulsami?

Re: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwalanych z zewnątrz?
80-100Mhz * opóźnienie przerwań * zrobienie czegokolwiek z danymi...
przy procku 1GHz masz 10 cykli na próbkę i opóźnienie przerwań pewnie
rzędu 6 cykli - wyrobisz się? Myślę, że na procesorze ~5GHz dało by się
to w miarę normalnie przetwarzać.

Nie lepiej CPLD albo FPGA, zależnie co się dalej z tymi danym i ma dziać?

Re: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwala nych z zewnątrz?

Impulsy nie powtarzają się z częstością 80-100MHz.
To jest rozdzielczość kwarca z jaką chciałbym mierzyć ich odstępy.
Impulsy mierzone pojawiają się co kilka milisekund.

Aktualny projekt jest w FPGA, szukam procka aby obniżyć całkowity koszt.

Re: Który procek będzie miał kilka timerów wyzwalanych z zewnątrz?

witam.
Kazde?  no prawie każde. np LPC17xx:

"Remark: The four Timer/Counters are identical except for the peripheral
base address. A minimum of two Capture inputs and two Match outputs are
pinned out for all four timers, with a choice of multiple pins for each.
Timer 2 brings out all four Match outputs.
. A 32-bit Timer/Counter with a programmable 32-bit Prescaler.
. Counter or Timer operation
. Up to two 32-bit capture channels per timer, that can take a snapshot of
the timer value when an input signal transitions. A capture event may also
optionally generate an interrupt."

Jak to  dokładnie  działa i czy pasuje twojej aplikacji to sobie trzeba
doczytać.
michal m.

Site Timeline