Które zasilanie jest zakłócane

Witam Mam oto taki problem w swoim aucie. Jest radio samochodowe, podłączone standardowo fabryczną instalacją do zasilania i głośników Dodatkowo do radia dołączony jest wzmacniacz zasilający głośnik basowy w bagażniku, zasilany przez przetwornicę. Zarówno wzmacniacz jak i przetwornica zbudowane przeze mnie. Radio jest podłączone do aktywnej anteny wewnętrznej, przyklejanej do szyby. Wszytko ma ze sobą następujące punkty wspólne:

  1. Załączenie wzmacniacza jest realizowane przez sygnał podnoszenia anteny z radia. Ten sam sygnał był sugerowany jako zasilanie w instrukcji anteny.
  2. Masa też jest wspólna

Problem: Problem jest taki, że jak włączę wzmacniacz, to sygnał radiowy jest bardzo mocno zakłócany.

Próbowałem:

  1. Przełączyć zasilanie anteny pod inne zasilanie (po stacyjce i bezpośrednio do akumulatora
  2. Filtrować napięcie zasilające kondensatorem wpiętym miedzy zasilanie anteny a masę.

Takie tam przemyślenia:

  1. Cały wzmacniacz jest zabudowany w obudowie z tworzywa, może jak się dołoży ekran, to problem ustąpi?

Macie jeszcze jakieś pomysły, co z tym zrobić? Dzięki Pozdrawiam TomekB

Reply to
TomaszB

entroper pisze:

Zapewne, tylko jak się pozbyć tego niepotrzebnego sprzężenia, ekran wystarczy?

Reply to
TomaszB

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gop9v5$hjl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

i odbierasz ją w radiu :)

e.

Reply to
entroper

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gopbe7$oct$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Jeśli zakłócenia siałyby tylko z wnętrza ekranu, to tak, jednak pewnie rozłażą się po przewodach i na dodatek te przewody sieją dalej. Trzebaby całą końcówkę zapakować w szczelny ekran z grubej blachy a wszystkie wejścia i wyjścia oddzielić odpowiednimi filtrami. Będzie z tym sporo grzebania (w warunkach amatorskich niestety metodą prób i błędów). Może być kłopotliwe mechanicznie (trzeba te filtry gdzieś zmieścić i zgrać z ekranem). Jeśli przetwornica sieje bardzo, można z tym walczyć walczyć i nie zwalczyć. Może być jeszcze tak, że wzmacniacz wzbudza się na w.cz., do wykrycia przydałby się oscyloskop, bo zwykle nie ma słyszalnych efektów, jedynie pobór prądu jest za duży. Nie wykrycie w porę grozi spaleniem subwoofera w "dziwnych" okolicznościach.

e.

Reply to
entroper

entroper pisze:

Na początek spróbuje z ekranem, jak nie wyjdzie to wracam do starej anteny na dachu, a pod tą od CB trzeba będzie wywiercić otwór w dachu.

Reply to
TomaszB

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:gop9v5$hjl$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

też kiedyś zbudowałem przetwornicę i po jej włączeniu w aucie totalnie nic nie szło odebrać ;)

Reply to
Greg

Greg pisze:

Ja już rozwiązałem swój problem. Problem był jak zwykle w masie, a właściwie w jej zapętleniu przewodem, którym przesyłany jest sygnał audio. Wystarczyło rozciąć i wszystko pięknie działa.

Reply to
TomaszB