Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

Witam
Moze ktos zna parametry termiczne radiatora typu RE takiego ja przedstawilem
ponizej.
http://img.edysk.pl/dis/156730/ZmdkjdCvtaPG /
Nigdzie nie moge znaleźć informacji na temat zdolności rozproszenia ciepła
dla tego radiatora.

A może ktoś moglby z praktyki powiedzieć do jakiej temperatury rozgrzeje się
radiator o długości 50cm w temp. 25stC jeżeil umieszcze na nim 3 moduły
tyrystorowe na ktorych wydziela sie moc 130W (sumarycznie okolo 400W) bez
wymuszonego obiegu powietrza.

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

jeśli to jest czerniony aluminiowy radiator to:
1,1 K/W dla 50mm radiatora, 0,7K/W dla 100mm, 0,5W/K dla 150mm

jakieś 90stopni jeśli podłączysz je do trzech15cm-owych kawałkuf tego
radiatora:O)

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

Dziekujew za szybka odpowiedz. Radiator nie jest czerniony. Jedyny parametr
jaki podaje producent to jego waga ktora wynosi 19kg/mb długosci.

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

jeśli nie jest czerniony to niebędzie miał takich parametruf jak napisałem,
zresztą do chłodzenia pasywmego nie ma sensu stosowania bladych radiatorów,
bo czernienie zwiększa jego wydajność nawet o 70% w stosunku do
nieczernionego:O)

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

długosci.
napisałem,
radiatorów,

Może 70% miało to co piłeś, skąd takie dane ?

Włodek

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

jak byś się chociaż raz w życiu w to bawił to byś wiedział:O)
rozumiem że z ciebie taki strongmen że jedynie 0% pijasz, ale zastanów się
dlaczego produkuje się radiatory czernione mimo faktu że jest to kosztowne,
bo chyba nie dla ozdowy twoim zdaniem?:O)

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

A kaloryfery produkuje sie białe.

Sorry, ale dowód mało inżynierski.

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiator a typu RE
Hello Szymon,

Chciabyś mieć w domu czarne kaloryfery?

Mało inżynierski? Ty naprawdę nie uznajesz tego, że czarne radiatory
lepiej oddają ciepło? Czy tylko sobie z nas tu jaja robisz, jak ten,
co to niby aluminium od miedzi nie odróżnia.

Re: Kto zna rezystancje termicznš radiatora typu RE

A o ile lepiej oddaja ? Bo jak pamietam praktyke grot lutownicy
[wielkosci rzedu palca] przez promieniowanie oddaje mniej wiecej tyle
co przez konwekcje dopiero przy temperaturze rzedu 200 C.

Cialo doskonale czarne w temp 60C emituje ~700W/m^2.
Ale jednoczesnie przyjmuje ~400W z otoczenia ktore ma  20C.
Czyli razem zostaje jakies 280W/m^2.

Jesli wezmiesz pod uwage ze wielozebrowy radiator nie moze w pelni
emitowac, bo sie zebra przeslaniaja, to taki typowy zasilaczowy
radiatorek o wymiarze powiedzmy 5x5cm, moglby jakies 1.5W
wypromieniowac.

Jak dodasz do tego ze kolor farby nie musi odpowiadac jej
wlasciwosciom w dalekiej podczerwieni, ze promieniowanie nie musi byc
pozadane, bo podgrzewa okoliczne elementy, ze warstwa farby izoluje
cieplnie, to sie nie ma co dziwic ze sporo jest nieczernionych.

J.

P.S. Miedz dobrze odbija w pasmie 10um. Czyli zle emituje.
Ile utlenione aluminium to mi sie nie udalo wyguglac.

Ale udalo sie ze dobre lustra laserowe sa z mozliwie czystej miedzi
beztlenowej :-)

Re: Kto zna rezystancje termicznš radiatora typu RE

aleś mnie rozbawił:O)
ciało doskonale czarne ma ma taką samą emisję, co absorbcję, bo absorbcja to
jest emisja ze znakiem przeciwnym:O)

weźno znowu nie rozśmieszaj i nie zachowuj się jak przedstawiciel handlowy
bez szkoły:O)
radiatoruf się nie maluije, tylko powleka nieswykle cienka warstwą
przewodzącą termicznie:O)

p.s. jak kiedyś w sklepie spytałem się dlaczego nie mają czaenych
radiatoruf, tylko same srebrne, handlarz spytał się po co skoro nie ma
żadnej różnicy, to mu odpowiedziałem że trzeba było do szkoły chodzić to by
widział różnicę:O)

Re: Kto zna rezystancje termicznš radiatora typu RE

No przeciez wlasnie zalozylem taka sama. I to ze dziala w dwie strony.

Zasadniczo sie czerni chemicznie.
Ale jak ktos pomysli ze lepsze czarne i odda do malowania ?

J.

Re: Kto zna rezystancje termicznš radiator a typu RE
Hello J,

Pomiędzy polerowanym aluminium a ciałem doskonale czarnym mieści się
spore spektrum odcieni, które lepiej lub gorzej oddają/przyjmują
ciepło. Na potrzeby kolektorów słonecznych dobrano idealną barwę i nie
jest to ani polerowana miedź, ani utlenione aluminium, tylko kolor
mocno ciemny. Ale daleki od ciała doskonale czarnego.

Chcesz konkretów - poszukaj katalogów radiatorów - wszystkie podają
niższą rezystancję Rth-h-a dla radiatorów czernionych. Sporo niższą.

Re: Kto zna rezystancje termicznš radiatora typu RE

To jeszcze gorzej - roznice beda jeszcze mniejsze.

Z kolektorami jest jeszcze inaczej - pada nie nie swiatlo widzialne i
bliska podczerwien, emisja wlasna jest w dalekiej podczerwieni.

A masz jakis przyklad pod reka.

J.

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE

Zaintrygowała mnie ta odpowiedź o różnicy  wydajności i poszperałem.

Ciężko coś znaleźć:
http://www.elportal.pl/pdf/k01/48_07.pdf
ale widziałem jeden merytoryczny błąd, gdzie blachę miedzianą zrównuje się z
mosiężną. Tymczasem miedź ma znacznie lepsze przewodnictwo od aluminium, zaś
mosiądz kilkukrotnie mniejszą od miedzi i mniejszą od aluminium.

Dla blachy różnica jest spora, natomiast dla radiatorów żebrowanych spada.
No i zalezy też od temperatury.
--
Pozdr
EM

Re: Kto zna rezystancje termiczną radiatora typu RE
Órzytkownik "EM" napisał"

fajny artykuł, strasznie zagmatfany bo wykresy nieprzejrzyste, ale
ściągnąłem go sobie na dysk, dzięki, ale poza zaintrygowaniem coś chciałeś
powiedzieć w temacie?

Site Timeline