Kto zaprojektuje i bedzie produkowal dla mnie uklad...

Witam

Wdrazam wlasnie uklad elektroniczny bazujacy na plytce Arduino MEGA:

Funkcjonalnosc jest opracowana, soft napisany i w trakcie testow / ostatnich poprawek.

Szukam osoby / firmy, ktora opracuje projekt finalnej plytki opartej o ArduMEGA. Jest to projekt otwarty

- dokumentacja jest w sieci.

Do ukladu dodanych bedzie kilka drobnych elementow typu przelacznik, potencjometr, gniazdo etc.

Zakres prac:

  1. Opracowanie poprawnego elektrycznie projektu plytki (okresle oczekiwane wymiary i polozenie goldpinow etc) wraz z przygotowaniem plikow produkcyjnych.

  1. Wykonanie serii prototypowej ukladu (3-5szt).

  2. Naniesienie ew. poprawek - nie sadze zeby to bylo konieczne, ale trzeba brac pod uwage ze moze tak byc i nie zrazac sie :)

  1. Bezproblamowa produkcja gotowego ukladu. Pierwsza seria 50-100szt, pozniej minimum 100szt. jednorazowo.

Oczywiscie kazdy etap to osobne zadanie wiec jasne jest dla mnie ze osobno platne.

Plytka z pewnoscia dwustronna, moze wielowarstwowa. Wolalbym zeby na spodniej stronie nie bylo zadnych wystajacych elementow poza ew. nozkami goldpinow, czy gniazd. Ale to do dogadania.

Rozsadne okolice Krakowa, kontakt osobisty pewnie bedzie konieczny.

Jesli ktos jest zainteresowany prosze o maila.

Jakub Jewula

Reply to
Jakub Jewuła

"wielowarstwowa" koszta cie zjedza ten ukladzik mozna z palcem w d... zrobic na 1 warstwie.

Reply to
Zenek

Ale ja sie nie upieram przy wielowarstwowej plytce :)

Istotne jest zeby elementy "upchnac" na jednej stronie, tez mi sie wydaje ze zwykla dwustronna plytka do tego wystarczy.

Jakub Jewuła

W dniu czwartek, 8 marca 2012, 15:51:36 UTC+1 użytkownik Jakub Jewuła napisał:

Jestem zainteresowany, jestem z Krakowa, tylko proszę o mail-a bo coś nie mogę uzyskać mail-a z grupy dyskusyjnej. Mail do mnie: rora1(małpa)poczta.fm lub numer GG: 8698113

pytający

Reply to
pytajacy

W dniu 2012-03-08 16:39, Jakub Jewuła pisze:

Prawde mowiac to te 100szt mozna zrobic recznie, sam osobiscie "produkowalem" bardziej skomplikowane uklady w wiekszych ilosciach .

Reply to
Zenek

Recznie czy maszynowo - w zasadzie dla mnie obojetne. Byle nie bylo defektow wynikajacych z kiepskiego lutowania.

Jakub Jewuła

W dniu 2012-03-08 17:25, Jakub Jewuła pisze:

Dla 100szt dla takiego projektu samo ustawienie maszyny bedzie wiecej trwalo niz polozenie tych elementow na pascie i polutowanie hotairem.

Reply to
Zenek

Montaż automatyczny jest na tyle tani, że bawienie się w jakieś rękodzieło nie ma sensu. Do tego mniej problemów z uruchomieniem. Przy 100 szt. ustawienie automatu p&p będzie miał za friko.

Reply to
Zbych

Z tym ze rekodzielo bedzie go kosztowalo 0zł a montaz maszynowy wraz z kosztem sita na paste 10-25zl od plytki

Reply to
Zenek

W dniu 2012-03-08 19:48, Zenek pisze:

Rękodzieło kosztuje tyle ile wyjdzie z ceny ludzkiej pracy. Może być drożej niż cena montażu automatycznego. Ja przy 20 sztukach miałem cenę około 16 zł/płytkę. Sito wyniesie ze 150 -200 zł co daje tu przy 100 sztukach da 2 zł na sztuce. A do układania ręcznego trzeba ponieść nie tylko koszt sita ale też ramki, pasty, rakli, piecyka (opiekacza). Nie każdy tak widzi sposób na biznes aby wszystko robić samemu, nie mając przy tym pojęcia o technologii.

Reply to
Mario

Mario pisze:

Przeczytaj temat.

Reply to
bratsiostry

W dniu 2012-03-08 22:24, bratsiostry pisze:

Ale o co chodzi? Tematem jest wykonanie układu, a w wątku są różne opinie na temat jaki sposób montażu wybrać.

Reply to
Mario

Chodzi o to ze forum jest po to zeby podyskutowac.

Reply to
Zenek

W dniu 2012-03-09 00:46, Zenek pisze:

No to właśnie dyskutujemy. Nie wiem po co się bratsiostry wtrąca.

Reply to
Mario

To nie jest forum.

Z lutowaniem hotairem na kolanie mam zle doswiadczenie - sprzedaje jeden produkt tak robiony i niestety liczba odpadow jest duzo za duza. A byl tam procesor duzo mniejszy niz Atmega 2560 wiec latwiejszy w lutowaniu.

Jakub Jewuła

A co to jest ?

Reply to
sundayman

W dniu 2012-03-09 08:45, Jakub Jewuła pisze:

Nie licz na to ze jak ktos ci polutuje automatem to nie zrobi bubla, juz tak mialem super firma nowy piec a specjalisci do dupy i spieprzyli cala partie drogich BGA. Poprostu lutowac to trzeba "umic"

Reply to
Zenek