Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

http://www.techno.gildia.pl/news/2011/03/pistolet_laserowy_do_zrobienia_w_domu

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

Testujesz, ilu jest "starych zgredów" na grupie:).

Artur(m)

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

chyba sprawdza kto się nabierze na podaną moc.

Qbab

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"
Hello Qbab,

http://www.techno.gildia.pl/news/2011/03/pistolet_laserowy_do_zrobienia_w_domu

Mnie tam moc nie dziwi - dobra lampa błyskowa może mieć ponad 100kW,
wbudowane mają coś koło 5-10 kW. Nie znam dokładnie zasady działania
lasera impulsowego ale prosty wzór P = W/t zawsze pozostaje w mocy.

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

Dlaczego? Moc jak najbardziej możliwa. To nie wali ciągłą wiązką tylko
krótkim impulsem.

Film "Kosmos 1999" mi się przypomina :) Wtedy to była fantazja a dzisiaj...
dzieciak zmajstrował w szopie.

Marek

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

82% w wiadomoC5%9Bci  =

No ja jC4%85 przeczytaC5%82em kilka razy, najbardziej mi sie podobaC5%
82%
kalkulator na przekaC5%BAnikach moC5%BCe dlatego C5%BCe o maC5%82o g=
o nie zrobiC5%82em,
ale przekaC5%BAnikC3%B3w miaC5%82em za maC5%82o.
-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Kto pamięta książkę "Nowocze sne zabawki"

Mi też zabrakło.
P.G.

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

Ja zrobilem jonizator powietrza :)
I przetwornice na multiwibratorze do jakies swietlowki wykorzystalem.

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

napisaC5%82(a):

No to peC5%82ny szacun :) niestety na wsi nie miaC5%82em
dostC4%99pu do niczego, czC5%82owiek mC3%B3gC5%82 tylko pomarzyC4%87=
.

No to juC5%BC wyC5%BCsza szkoC5%82a jazdy :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Kto pamięta książkę "Nowoczesne zabawki"

Na wsi powietrze jest dobrze zjonizowane.

Re: Kto pamięta książkę
Noo baa, to była moja ulubiona biblia do poduszki :-)

Miałem najpierw wydanie granatowe, później żółte.

Czy dzisiaj w ogóle sa takie wspaniałe książki??

Trochę odleciane pomysły miał J.Wojciechowski.

Ciekawe, ile latek miał On pisząc swoje książki ("Elektronika dla
wszystkich", o modelarstwie itp.)?

-----

Re: Kto pamięta książkę
UBF%ytkownik  B1%E6EA%B3F1%F3B6%BCBF% napisaB3%:

Co niby miaB3%? PoysB3%y? Raczej umiejEA%tnoB6%E6 przepisywania bez najm=
niejszego20%
zastanowienia siEA% tekstF3%w innych autorF3%w. CzEA%B6E6% z jego opisF3%
w ewidentnie20%
nie przystaje do realiF3%w w ktF3%rych ksiB1%BFka powstaB3%a, rozwiB1%za=
nia os Sasa20%
do Lasa. Kolega, piEA%tnastoletni wF3%wczas poszedB3% kiedyB6% do redakcj=
i20%
Skrzydlatej Polski (tam Wojciechowski pracowaB3%) BF%eby goB6%ciowi powie=
dzieE6%20
co o jego "dziele" sB1%dzi. W niektF3%rych opisach przepuszczaB3% takie b=
abole20%
BF%e siEA% to kupy nie trzymaB3%o.

--20%
Darek

Re: Kto pamięta książkę
Tylko kto pamięta Twojego kolegę, a kto Nowoczesne Zabawki
Wojciechowskiego....

Re: Kto pamięta ksišżkę

Co prawda to prawda - ksiazka pobudzajaca wyobraznie .. ale czy komus
udalo sie cos z niej zrealizowac ?
Najprostsze pomysly dzialaly, kiedys mi wyszla nawet niezla zaklocarka
do radia :-)

J.

Re: Kto pamięta ksiażkę
Mnie nigdy nie było stać na moje wielkie marzenie:
fotodiodę FG-2 (już nie bardzo pamiętam, do jakiego urządzenia potrzebowałem).
Fotodioda kosztowała w Składnicy Harcerskiej fortunę, 82 złote.
Odpiłowywałem łebki z tranzystorów, zmywałem lakier z diod prostowniczych i
detektorowych - i nic, na marne :-((

Ale coś tam z brajdakiem majstrowaliśmy :-)

Pamiętam jak fascynowało mnie, że podłączenie kondensatora do lampki w
rowerze ma zapewnić świecenie tejże na krótkim postoju.
No i ni ch... ;-))

-----

radia

Re: Kto pamięta ksiażkę
Bo to trzeba było kondensator z pralki wziąć ;)

Re: Kto pamieta ksiazki Janusza Wojciechowskiego?
Żebyś Ty wiedział, ile ja dziecięciem będąc dla "Nowoczesnych zabawek"
urządzeń domowych rozkręciłem na drobne śrubki, ojciec siwiał ;-))

Pierwsze w moim życiu tranzystory pochodziły ze starannie wyciętych zielonych
kapelusików z nóżkami z płytki radyjka Koliber, narzędziem zbrodni były
odpowiednio wygięte nożyczki do paznokci Mamy ;-))
I przerabiałem te tranzystory na fototranzystory laubzegą :-)

Ale w sumie żałuję, że dzisiejsze dzieci to komputer i komputer i komputer...

Jakieś niemanualne pokolenia nam rosną.

-----

Re: Kto pamieta ksiazki Janusza Wojciechowskiego?

Manualne. Policz ile razy ciales TG-50, a ile to klawiszy nacisnely
dziennie Twoje dzieci, czy tez ile kliknely myszka przez godzine:P

Re: Kto pamieta ksiazki Janusza Wojciechowskiego?
Dnia 12-03-2011 o 11:05:30  C4%85C4%87C4%99C5%82C5%84C3%B3C5%9BC5%

PamiC4%99tam, i jeszcze gdzieC5%9B miaC5%82em niedawno takie :)

  narzC4%99dziem zbrodni byC5%82y

I maC5%82o ruchawe, tylko TV albo komp.
Ja caC5%82e dzieciC5%84stwo prawie przesiedziaC5%82em na dworze/polu
majstrujC4%85c rC3%B3C5%BCne rzeczy, a teraz moi synowie tylko w domu=
 siedzC4%85.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Kto pamieta ksiazki Janusza Wojciechowskiego?

Za moich czasów za karę siedziało się w domu a dzisiaj za karę oganiasz
malca od komputera na podwĂłrko.
Kto miał namiot to stawiał, rozciągaliśmy od namiotu do namiotu linię z
krosówki, podłączało się słuchawki i była łączność między bazami.