Książki z podstaw elektroniki

Witam

Jakie możecie polecić książki z podstaw elektroniki?
Coś w rodzaju "Elektroniki dla bystrzaków", ale pisane trochę poważniejszym
językiem i najchętniej polskich autorów.

R.

Re: Książki z podstaw elektroniki
Przeglądałem "Wyprawy w świat elektroniki" i wydawała się ciekawa jak na
początek.

Re: Książki z podstaw elektroniki
Polecam "Sztuka Elektroniki" Horowitz'a na początek pierwszy tom
-analogówka.

Pzdr,
Jan Łasiczka ;)

Re: Książki z podstaw elektroniki
wszystko jeden wielki syf, zupełnie nieprzydatny do niczego, 99,73% książek
rozpoczyna się zdaniem - "Autor pominął zależności matematyczne skupiając
się na opisie zachodzących zjawisk"... (mniej więcej tak)

Re: Książki z podstaw elektroniki

oczywiście ten opis to jak wiadomości w TVN...

Re: Książki z podstaw elektroniki

To w takim razie napisz z czego ty się nauczyłeś elektroniki. IMHO ty
wiesz tyle o tej dziedzinie ile się dowiedziałeś zadając durne pytania
na tej grupie.

Re: Książki z podstaw elektroniki

widziałeś na przykład książki o rezonatorach kwarcowych? czego z nich się
można nauczyć? widziałeś książki o generatorach? widziałeś książki o
wzmacniaczach m.cz.?

wymień jakąś której nie znam ;o)))

Re: Książki z podstaw elektroniki

Ale po co. Przeczytasz dwa zdania wstępu i stwierdzisz, że syf.
Wspomniany powyżej Horowitz jest moim zdaniem bardzo dobrą książką dla
początkujących. Napisana zrozumiałym językiem, prezentująca przykłady od
najprostszych do bardziej złożonych. Do tego trochę wzorów
wystarczających aby zaprojektować układ pod swoje założenia. Skoro jest
dla ciebie niezrozumiała to twój problem.

Re: Książki z podstaw elektroniki

Tak patrzę na półkę:
Poradnik ultrakrótkofalowca - Bieńkowski.
Analogowe układy scalone - Kulka..
Układy półprzewodnikowe - Tietze..
Układy elektroniczne w praktycznych zastosowaniach
Sztuka elektroniki
Elektronika łatwiejsza niż przypuszczasz.
Elektronika bez wielkich problemów
Nowoczesne zabawki
24 proste układy

To takie podstawowe. Przynajmniej ja czytałem je w początkach mojej nauki.

W kontekscie pytania - mam książkę pt.: "wzmacniacze m.cz." i "wzmacniacze
szerokopasmowe"

Książka której nie znasz?
Mikrofalowe przyrządy półprzewodnikowe - Klamka
?

--
Desoft

Re: Książki z podstaw elektroniki
ja się napaliłem na serię "Układy tranzystorowe" tytuły są malina, ale
zawartością to się srogo zawiodłem...

Re: Książki z podstaw elektroniki
Jak projektować układy elektroniczne.

Są do łatwego znalezienia w sieci świetne noty aplikacyjne to opisujące,
razem z równaniami pozwalającymi wyznaczyć różne parametry. Ale nie ma
ani jednego powodu, żeby Ci je podać, skoro sam nie jesteś w stanie znaleźć.

Jedna z wymienionych wcześniej zawiera taki dział.

Takie żałosne zagrania psychologiczne są tylko żałosne ;)

Re: Książki z podstaw elektroniki

tym niemniej jakbyś kiedyś zmienił zdanie, to możesz podesłać linki...

Re: Książki z podstaw elektroniki
Hello Mario,

Nie tylko na tej grupie, niestety. Kiedyś śmiecił tez na Elektrodzie.

Re: Książki z podstaw elektroniki

Ty namierzalski, zapisz się do PO albo w ogóle wyjedź do Wolnej Wspólnoty...

Re: Książki z podstaw elektroniki

Czy te "Wyprawy w świat elektroniki" są w kolorze, tak jak "ośla łączka"
drukowana w EdW?
R.

Re: Książki z podstaw elektroniki

Tak są w kolorze i z dość dokładnymi zdjęciami i schematami.

Re: Książki z podstaw elektroniki

A ile masz lat i do króre klasy chodzisz ?

Site Timeline