9B%ci  =

99%ki czemu GCC  =

82%C499%bokoC5%9Bci stosu  =

Ok :)

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: ksišżka o programowniu AVR w C

I tego nie da się nijak programowo załatwić choćby nie  wiadomo jaki był
uniwersalny ten gcc.

Wystarczy też małe potknięcie programisty np. włączenie fuse bitu
kompatybilności 103 w atmega 128 i żaden gcc nie wykryje błędu. Okaże się że
pamięć za krótka i stos mamy na zmiennych i dodatkowo nie ma fiuczerów które
sa tylko w 128 a które chce nasz program wykorzystać.

Marek

Re: ksišżka o programowniu AVR w C

Java i .Net jakby to obchodza.

Mozna sie upierac ze C powinien to sobie ustawiac sam :-)

J.

Re: książka o programowniu AVR w C

Podobnie jak pisanie w asm znakomicie rozwija umiejętnośc tworzenia
nastepnej implementacji fdiv która jak pierdyliard innych pisanych przez
całe stada assemblerowców jest spieprzona.

Jakość kodu nie wynika z pisania wszystkiego po swojemu a już na pewno
nie z pisania wszystkiego na nowo za każdym razem.

Zupełnie jak w C.

Oczywiście poza tym, że dzięki możliwości kompilacji kodu w C i
testowania go w środowisku PC można zdobyc tą i mase innych ważnych
informacji których nie sposób uzyskać mając do czynienia z kodem
natywnym na uC. O takich drobnostkach jak unit testy nie wspominam, bo
przecież assemblerowcy bez wątpienia mają jakieś własne, lepsze
rozwiązania zagadnień jakości i testowania kodu produkcyjnego, prawda?

W każdym języku programowania można spotkać ignorantów, ludzi z
doświadczeniem w Basicu/Delphi czy zwykłych idiotów. Co z tego?

Re: książka o programowniu AVR w C
[.....]
A żeby było śmieszniej, to wkrótce marketingowcy wymyślają nowy
"feature" który wymaga delikatnej zmiany softu i znowu jakiś człowiek
który kosztuje firmę $2.5k+/miesiąc spędza miesiąc w poszukiwaniu
kilkunastu bajtów wolnej pamięci. :-) Przykład z życia wzięty. :-) Po
jakimś czasie sytuacja się powtarza. A to wszystko dzięki strategicznym
decyzjom oszczędnościowym podczas gdy skala produkcji nie uzasadniała
takiej "optymalizacji". :-)

Re: książka o programowniu AVR w C
Hello JDX,

Jasne. A prowadzi to do tego, że mój komputer ma 2 GB pamięci RAM i
obecnie zajętość wynosi 89% - a to oznacza, że będę musiał znów zamknąć
przeglądarkę i odpalić ją ponownie, bo autorom Firefoksa od samego
początku nie udaje się opanować problemu nadmiernej żarłoczności
zwierzaka i 1.5GB RAM zabiera mi własnie Firefox po 3 dniach pracy
komputera non-stop. Ale kto by się przejmował tymi gigabajtami? User se
dokupi...

Re: ksišżka o programowniu AVR w C

No wiesz, odpowiednio duzy program zawiera stala ilosc bledow - jedne
usuwaja, inne dodaja. Nie daje sie tego uniknac.

A spojrz od drugiej strony - jaki to skomplikowany program ten
Firefox. Takie czasy.

J.

Re: ksiš¿ka o programowniu AVR w C
82%(a):

99%ci RAM i
99%dC4%99 musiaC5%82 znC3%B3w zamknC4%85C4%87
BC%arC5%82ocznoC5%9Bci
Opera ma wiC4%99cej i mniej zajmuje, ma np czytnik poczty i grup.
Mozna to mieC4%87 wszystko odpalone C5%82C4%85cznie z 10 stronami i z=
ajmuje
znacZnie mniej pamiC4%99ci.
TakC5%BCe firefox jest akurat przykC5%82adem C5%BAle napisanego progr=
amu.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: ksiš¿ka o programowniu AVR w C
zamknąć

A skąd wiesz czy ta ilość zajętej pamięci nie wynika z cachowania stron
i nie ustawia się tego w konfiguracji?

Re: ksiš¿ka o programowniu AVR w C
Hello Zbych,

Za kogo mnie masz? Siedzę w tym dłużej niż żyje wielu czytelników tej
grupy. Od zawsze mam ustawiony minimalny poziom pamięci na cache.

Re: ksiš¿ka o programowniu AVR w C

Dobrze, że nie siedzę obok, bo byś mnie chyba pobił.

Re: ksiš¿ka o programowniu AVR w C
Hello Zbych,

Jedynie sójkę pod żebro byś zaliczył za brak szacunku dla siwych włosów
;P

Re: książka o programowniu AVR w C

MoBF%na zapytaE6% jaki system? Ja miaB3%em takie piki dopF3%ki nie wyB3%B1=
czyB3%em
wtyczki flash.

Re: książka o programowniu AVR w C
Tak, Flash wyraźnie zwiększa wymagania pamięciowe FF aczkolwiek to co
napisał Roman to IMO pewne przekoloryzowanie. :-) Nie przypominam sobie
aby u mnie na XP z 4GB RAM-u FF zeżarł więcej niż 300MB RAM. Np. w tej
chwili chodzi od około 12 dni not-stop i pożera ~250MB. Ale fakt, te
250MB to i tak przerażająca liczba. :-)

Re: książka o programowniu AVR w C

napisaC5%82(a):

85%c w poszukiwaniu
99%ci RAM i
99%dC4%99 musiaC5%82 znC3%B3w zamknC4%85C4%87
BC%arC5%82ocznoC5%9Bci
ZmieC5%84 na OperC4%99, serio, ja mam otwarte 13 zakC5%82adek i monit=
or pokazuje mi
235MB zajC4%99toC5%9Bci. Co prawda pod Ubuntu 10.04 ale sC4%85dzC4%99=
 C5%BCe pod windC4%85 jest  =

podobnie.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: książka o programowniu AVR w C
Hello janusz_kk1,

Jakbym miał otwarte tylko 13 okienek, to bym się nie przejmował. Za dużo
okienek, za dużo loginów i haseł do przeniesienia, nie wszystko działa
tak, jak bym chciał.

Piszę o zjawisku braku szacunku dla zżeranej pamięci przez absurdalnie
rozrośnięte programy. To już dawno przekroczyło granice rozsądku. 20 lat
temu dyski twarde na których pracowałem miały mniej MB niż obecnie moja
karka grafiki. O tym, co było parę lat wcześniej - żal wspominać.

A teraz - komputer z procesorem z dwoma rdzeniami, 2 GB RAM jest za
stary i za wolny, żeby sobie poradzić z systemem operacyjnym starszym
parę lat od niego. Uptime rzędu 10 dni to sukces - pod Windows95 miałem
rzędu miesiąca...

Re: książka o programowniu AVR w C
[.....]
No ja to myślę, że ze starszym poradzi sobie bez problemu. :D A np.
takie w sumie już zabytkowe P4/3.2GHz + 2GB RAM to i z nowszym od niego
Win7 sobie nieźle poradzi. :D

Oj, koloryzujesz. Bo chyba nie nie próbujesz nam wmówić, że taki shit
jak Win9x to stabilny system. :D No chyba że masz na myśli tylko
włączenie systemu i nie używanie go przez miesiąc. :D

Re: ksišżka o programowniu AVR w C

Stabilny jak stabilny - ale jak sobie naotwieralem roznych programow
pod 98SE, to pozniej nie chcialo mi sie tego wszystkiego zamykac, wiec
pstryk w monitor, a na drugi dzien tez pstryk i po paru sekundach znow
moge pracowac. I wytrzymywalo to miesiac pelne otwartych okienek.

J.

Re: ksišżka o programowniu AVR w C

Pod 95 nie dało się więcej jak 49 dni bo się przekręcał licznik milisekund i
wyskakiwał BSOD :)

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net /